2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
برای جلوگیری از چسبندگی و گلوله شدن گوشت چرخ کرده در غذا چه کنیم

برای جلوگیری از چسبندگی و گلوله شدن گوشت چرخ کرده در غذا چه کنیم

چسبندگی و گلوله شدن گوشت چرخ کرده در غذا ان را زشت و بد مزه می کند. راههای از بین بردن گلوله شدن گوشت چرخ کرده را اینجا بخوانید

جامعه پویا - یکی از مشکلاتی که خانم های خانه دار موقع پخت غذا با گوشت چرخ کرده مواجه هستند این است که گوشت چرخ کرده حین سرخ شدن تکه می شود و کاملا از هم باز نمی شود. راههایی برای حل این مشکل وجود دارد که به راحتی می توانید آن را برطرف کنید.
تصور کنید می خواهید غذایی مانند ماکارونی یا لوبیاپلو درست کنید برای تهیه مایه ان ابتدا باید گوشت را در تابه سرخ کنید، اما وقتی گوشت چرخ کرده را داخل تابه می گذارید گوشت به جای اینکه از هم باز شود تکه تکه می شود و غذای شما را زشت می کند. برای از بین بردن این مساله چند راه حل ساده وجود دارد .

 


گوشت چرخ کرده را  را به دمای محیط برسانید 


یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که قبل از اینکه گوشت را استفاده کنید آن را برای چند ساعت خارج از یخچال یا فریرز قرار دهید تا گوشت کاملا نرم شده و به دمای محیط برسد. آب کردن یخ گوشت با مایکروویو یا روی بخار آب جوش و .... نمی تواند دراینباره به شما کمک کند. بهترین راه این است که حتما گوشت را برای چند ساعت بیرون از یخچال قرار دهید تا کاملا به دمای محیط برسد.

گلوله شدن گوشت چرخ کرده


پیاز را رنده کنید 


کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که پیاز را رنده کنید. اگر زمانی برای اینکه گوشت را برای چند ساعت خارج از یخچال قرار دهید ندارید می توانید به جای اینکه پیاز را نگینی کرده و در تابه بریزید ، پیاز را رنده کنید و تفت دهید و گوشت را داخل آن بریزید اینکار باعث می شود تا به راحتی گوشت از هم باز شده و همان حالت چرخ کرده خود را نگه دارد و تکه نشود مقدار کمی هم می توانید نمک اضافه کنید تا یخ ها زودتر از بین برود. اگر گوشت چرخ شده شما گوشت مرغ است به دلیل نوع بافت گوشت مرغ ممکن است مقاومت بیشتری نسبت به جدا شدن و حالت چرخ کرده به خود گرفتن داشته باشد بنابراین مقدار بیشتری پیاز رنده کنید و گوشت را به آن اضافه کنید و بعد مواد را روی شعله کم تفت بدهید. 

 


گوشت چرخ شده در غذاهایی مانند ، لوبیا پلو ، ماکارونی ، عدس پلو ، کوفته ، دلمه و ... کاربرد دارد و تکه شدن آن به غذای شما لطمه می زند. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.