2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
چطور

چطور "بوی بد فاضلاب " را در خانه از بین ببریم

بوی بد فاضلاب درخانه یک مشکل بزرگ است که به راحتی می توان را برطرف کرد. روش های خانگی برطرف کردن بوی بد فاضلاب را اینجا بخوانید

جامعه پویا -اکثر خانه ها بعد از چند سال استفاده فاضلابی بد بو دارند. فقط خانه های نوساز هستند که در یک سال اول فاضلاب بی بویی دارند و بعد از آن هرچه فاضلاب خانه قدیمی تر شود بوی آن بدتر می شود. 

 


برای اینکه بوی بد فاضلاب را در خانه از بین ببرید ، راحتترین روش این است که از جرم گیرها و پاک کننده های صنعتی استفاده کنید اما این روش چقدر می تواند برای سلامتی شما مفید باشد؟ 


استفاده از پاک کننده های صنعتی باعث می شود تا هم هزینه زیادی به شما تحمل شود و هم اینکه مواد شیمیایی داخل ان سمی است و برای شما و استحکام لوله های فاضلاب منزلتان مشکلاتی را ایجاد می کند و حتی ممکن است منجر به پوسیدگی آنها شود. 
راههای بهتری هم وجود دارد که می تواند برای تمیز کردن فاضلاب خانه شما موثر باشد

از بین بردن بوی بد فاضلاب


سرکه، جوش شیرین، نمک


ترکیب سرکه و جوش شیرین قبلا هم به شما توصیه شده بود سرکه و جوش شیرین برای تمیز کردن یک ماده موثر و بسیار خوب است و با آن هم می توانید سطوح را تمیز کنید و هم می توانید فاضلاب را عاری از میکروب کنید. 
البته باید توجه داشته باشید وقتی از جوش شیرین و سرکه برای رفع بوی بد فاضلاب استفاده می کنید ترکیب آن با زمانی که برای ضدعفونی سطوح استفاده می کنید متقاوت است. 

 


برای از بین بردن بوی بدن فاضلاب 100 سی سی سرکه را با 50 سی سی جوش شیرین و مقداری نمک مخلوط کنید و خیلی سریع آن را به داخل فاضلاب بریزید.  نباید معطل کنید چون ترکیب شیمیایی این مواد باعث می شود شما آزار ببینید پس اصلا معطل نکنید. ده دقیقه بعد ازاین کار یک سلط بزرگ آب جوش در فاضلاب بریزید. 

 


 استفاده از سرکه سفید بعد از هربار شستشو


حتما می دانید گاز ایجاد شده در فاضلاب که باعث می شود بوی بد در خانه شما ایجاد شود ناشی از تجمع ذرات غذاست که در فاضلاب جمع شده و ایجاد قارچ و باکتری می کنند برای اینکه تجمع این ذرات را از بین ببرید می توانید هر شب بعد از پایان کار در آشپزخانه مقداری سرکه سفید داخل فاضلاب بریزید تا در صورتی که ذراتی از غذا در آن وجود دارد خیلی سریع از بین برود. 

از بین بردن بوی بد فاضلاب در خانه


استفاده از ترکیب یخ و نمک


مقدار زیادی نمک داخل فاضلاب بریزید و بعد چند تکه یخ را خرد کنید و اطراف فاضلاب قرار دهید این یخ ها کم کم آب شده و به داخل فاضلاب می روند و با نمک ترکیب می شوند و قارچ ها و باکتری های ایجاد شده را از بین می برند. می توانید بعد از اتمام کار چند تکه از پوست لیمو را رنده کنید و داخل فاضلاب بریزید تا بوی خوبی داشته باشد
نسبت به مایع ظرفشویی که استفاده می کنید حساس باشید 
برخی مواد ظرفشویی که استفاده می شود باعث تجمع چربی می شود و این چربی ها به صورت گلوله های بد بو در فاضلاب ظرفشویی جمع می شود برای اینکه از اینکار جلوگیری کنید حتما به کیفیت مایع ظرفشویی در چربی زدایی توجه داشته باشید 

 


آب جوش استفاده کنید


بعد از هربار استفاده ظرفشویی در فاضلاب های آشپزخانه مقدار زیادی آب جوش بریزید تا ذرات باقی مانده را از بین ببرد. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.