2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
طرز تهیه رولت  مجلسی به سبک قنادی‌  بسیار خوشمزه و خاص

طرز تهیه رولت مجلسی به سبک قنادی‌ بسیار خوشمزه و خاص

رولت خامه ای یک شیرینی بسیار خاص است که در خانه نیز می‌توانید آن را تهیه کنید. مواد لازم و طرز تهیه رولت خامه ای را اینجا بخوانید

جامعه پویا -رولت خامه ای شیرینی بسیار خوشمزه و خاصی است که همه می‌توانند آن را درست کنند واز  سلامت شیرینی که استفاده می‌کنند مطمئن باشند. 
برای تهیه شیرینی رولت خامه خوشمزه با طعم شیزینی پزی‌ها حتما باید به ترکیب مواد تشکیل دهنده آن دقت کنید. 

رولت خامه ای با توت فرنگی

بیشتر بخوانید: طرز تهیه " کیک ماست قابلمه ای" بسیار خوشمزه و مجلسی


مواد لازم برای رولت خامه‌ای


آرد سفید :120 گرم
آرد ذرت : 30 گرم
تخم مرغ : 6عدد
شکر : 150 گرم
آب جوش : دو قاشق غذاخوری
وانیل : نصف قاشق چایخوری
بیکینگ پودر : یک قاشق چایخوری
خامه ساده : 200 گرم
پودر شکر :2 قاشق غذاخوری 
خامه قنادی : 200 گرم

رولت خامه ای


دستور پخت رولت خامه ای

 


ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و در  دو ظرف جداگانه  قرار دهید و  خوب هم بزنید. به ظرفی که زرده تخم مرغ در آن بوده است مقداری آب جوش اضافه کنید و دوباره هم بزنید همینطور که دارید اب جوش و زرده را هم می‌زنید کم کم سفیده را هم به ‌آن اضافه کنید. سفیده را در سه مرحله و حین هم زدن اضافه کنید. وقتی مواد با هم خوب هم خورد و ترکیب شد حالا نوبت اضافه کردن آرد است. ابتدا آرد را الک کنید بعد آراد را به مواد اضافه کنید و همچنان هم بزنید. در این بین وانیل را هم اضافه کنید تا خوب ترکیب شده و هم بخورده . توجه داشته باشید آرد حتما باید الک شده باشد. از انجایی که بیکینگ پودر هم باید به مواد اضافه شود بنابراین بهتر است آرد و بیکینگ پودر را با هم اضافه الک کرده و به مواد اضافه کنید. توجه داشته باشید همه چیز باید خوب با هم مخلوط شده باشد. 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک بدون شیر در خانه


در این مرحله فر را روشن کنید تا خوب گرم شود. قالبی که برای رولت انتخاب کردید را آماده کنید و کف آن کاغذ روغنی قرار دهید. بهتر است قالب مستطیل باشد تا دقیقا شبیه به رولت های شیرینی پزی در بیاید. به اندازه یک سانتی متر مواد کف قالب بریزید
قالب را در فر قرار دهید. قابل باید به مدت 15 دقیقه در فر بماند در این مدت می‌توانید یک پارچه بسیار تمیز برای لوله کردم مواد اماده کنید.  با پارچه  کیک را لوله کنید و در گوشه ای قرار دهید تا خنک شود. پارچه را برای این استفاده می‌کنیم که کیک خشک نشود. 

 


حالا باید خامه را درست کنید. برای اینکار ابتدا خامه ساده را هم بزنید تا کمی نرم شود و سپس آن را  با دو قاشق پودر شکر مخلوط کنید بعد از ترکیب این دو خامه قنادی را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خامه فرم بگیرد.

بعد خامه زده شده را روی کیک بریزید با با یک کاردک روی کیک پخش و صاف کنید و آن را دوباره رول کنید. برای مزه دهی بیشتر به رولت تان می توانید از توت فرنگی روی خامه نیز بگذارید و بعد رول کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه " کیک کنجدی" بسیار خوشمزه و عالی+فوت و فن شیرینی‌پزها

 

نکته


به جای توت فرنگی هر میوه‌ای را می‌توانید استفاده کنید. اما توت فرنگی با توجه به رنگ و مزه‌ای که دارد از ترکیب زیباتری برخوردار است. 
روی رولت را می‌توانید با شکلات رنده شده تزئین کنید. اینکار  رولت شما را بسیار زیباتر و خوشمزه‌تر می‌کند
رولت توت فرنگی یک دسر بسیار عالی و خوشمزه است که برای مهمانی های بعد از ظهر بسیار مناسب است. 
توجه داشته باشید هم زدن برای تهیه رولت بسیار مهم است اگر فکر می کنید نمی‌توانید با دست و با سرعت زیاد و یکسان هم بزنید می‌توانید از هم زن برقی استفاده کنید. هم‌زن برقی یک مایه تضمین شده برای شما تهیه می‌کند. 
شیرینی رولت را می‌توانید براساس سلیقه خودتان تنظیم کنید. اگر می‌خواهید رولت رژیمی شود می‌توانید شکر کمتری استفاده کنید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.