2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روشهایی برای تمیز کردن دیوارهای رنگ روغن و رنگ پلاستیک

روشهایی برای تمیز کردن دیوارهای رنگ روغن و رنگ پلاستیک

تمیز کردن دیوارها از جمله کارهای سخت خانه داری است. چند روش آسان برای تمیز کردن دیوارهای رنگ روغن و رنگ پلاستیک را اینجا بخوانید

جامعه پویا -تمیز کردن دیوارهای خانه راههای مختلفی دارد برای اینکه کمترین فشار را به خود وارد کنید باید راهی را انتخاب کنید که مناسبت رنگی است که در خانه به کار برده اید.

 


تمیز کردن دیوارهای رنگ روغن


برای تمیز کردن دیوارهای رنگ روغن مهمترین کار نحوه غبار روبی آنهاست. ابتدا باید دیوارهای را غبارگیری کنید. بهترین کار این است که با جاروبرقی غبارهای روی دیوار را تمیز کنید. اگر قبل از غبارگیری برای تمیز کردن دست بکار شوید مشکلی که ایجاد خواهد شد ماسیدن غبارها روی دیوار است. پس ابتدا یا با جاروبرقی یا با دستمال غبار روی دیوارها را بگیرد. جاهایی که دستتان نمی رسد را یک دستمال بر سر جاروی دسته دار یا تی ببندید و روی دیوار و سقف بکشید تا خوب تمیز شود. 

 

تمیز کردن ماژیک از روی دیوار
بعد در یک سطل مقداری آب گرم بریزید. مایع سفید کننده و چند قطره مایع ظرفشویی داخل ان بریزید. هر یک لیتر آب را با یک فنجان مایع سفید کننده مخلوط کنید بعد از اینکه مایع شما مخلوط شد یک تی دسته بلند انتخاب کنید. اغلب تی ها سری حوله ای دارند اگر تی شما حوله ای نیست با یک دستمال مخصوص پاک کردن شیشه یا دستمال حوله ای تمیزکاری را شروع کنید. اگر با تی  دیوارها را بشویید با سرعت بیشتری دیوارها تمیز شده و می توانید مساحت بیشتری از دیوار را تمیز کنید و کمتر خسته می شوید. بلافاصله بعد از اینکه تی آغشته به مایع را به دیوار کشیدید با یک دستما یا تی خشک محل را پاک کنید تا رد تی نماند. این روش یکی از بهترین روش ها برای تمیز کردن دیوارهای رنگ روغن است.

 


تمیزکاری دیوار رنگ روغن با سرکه

 


برخی خانم ها دوست ندارند با مایع سفید کننده کار کنند به این خانم ها توصیه می شود از جوش شیرین و سرکه استفاده کنند. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را را در دو لیوان سرکه بریزید و چهار لیوان آب  ولرم به آن اضافه کنید. به همان روشی که گفته شد ابتدا دیوارها را غبار روبی کنید و سپس با تی یا دستمال حوله ای تمیز با این مایع دیوارها را تمیز کنید. همچنان باید توجه داشته باشید مهمترین نکته خشک کردن بلافاصله دیوار است چون با اینکار رد دستما از روی دیوار پاک می شود. 

 


چطور لکه های روغنی و لکه ماژیک را از روی دیوار پاک کنیم

 


پاک کردن لکه های روغنی و ماژیک از روی دیوار کار سختی است برای اینکه این لکه ها را تمیز کنید بهترین کار این است که از قرص ماشین ظرفشویی استفاده کنید. قرص های ماشین ظرفشویی حاوی پاک کننده قوی و نمک است که به راحتی این لکه های کثیف را از بین می برد. 

 

تمیز کردن دیوار
از بین بردن لکه های بخار آب

 

برای از بین بردن لکه های آب یا بخار آب یک قاشق چای خوری آمونیاک را همراه با یک چهارم فنجان سرکه و یک چهارم فنجان براکس و یک گالن آب ترکیب کنید و سپس به مقدار کمی آن را در محل مورد نظر امتحان کنید. اگر موثر واقع شد، آن را به کل قسمت های لکه دار بزنید.

 


چطور سیاهی بالای رادیاتور را از بین ببریم

 


سیاهی بالای شوفاژ و رادیاتور به سختی تمیز می شود اگر با دقت آن را تمیز نکنید روی همه قسمت های دیوار پخش شده و وضعیت بسیار بدی را ایجاد می کند. برای اینکه سیاهی بالای رادیاتور را از بین ببرید مهمترین کار پیشگیری است یعنی وقتی قصد دارید شوفاژ را روشن کنید یک ورقه آلمینیوم روی دیوار نسب کنید تا حداقل کثیفی روی دیوار بنشیند . سپس سیاهی را با کمی آب گرم و پورد ماشین لباس شویی پاکسازی کنید. اگر تمیز نشد تنها راه باقی مانده استفاده از آمونیاک  و مایع سفید کننده است. البته نباید این دو مایع را با هم مخلوط کنید. ابتدا محل را با مایع سفید کننده و یک فرچه تمیز کنید و بعد با دستمال خشک کنید. 

 


تمیز کردن دیوار گچی


دیزاینرهای  علاقه زیادی به دیوار سفید دارند برخی از با رنگ کردن دیوار مخالف هستند چرا که زیبایی طبیعی گچ جلوه خاصی به خانه می دهد. با اینحال باید بدانید تمیز کردن دیوار گچی سخت‌ تر از دیوارهای دیگر است. برای تمیز کردن دیوار گچی از آب و مواد شوینده استفاده نکنید.

هفته‌ای یک بار گرد و خاک دیوار را با یک دستمال خشک پاک کنید. در صورتی که می‌خواهید دیوار گچی تمیز شود، مقداری کمی دستمال را نم کنید و دیوار را از لکه و دوده پاک کنید. البته این کار باید با دقت انجام شود تا آسیبی به دیوار وارد نشود.دیوار گچی، بخصوص دیواری که هیچ رنگی روی آن ندارد معمولا گرد و خاک را خیلی سریع‌ تر به خود جذب می‌کند. گردگیری هفتگی این نوع دیوار می‌تواند کمک کند تا هنگام شستشوی دیوار با دشواری‌های کمتری مواجه شوید. اما معمولا گرد و غبار موجب دو رنگ شدن این نوع دیوار می‌شود بنابراین شاید لازم باشد برای شستن دیوار گچی از مایع سفید کننده کمک بگیرید. برای این کار یک سطل آب خنک را با ۱ و ½ پیمانه مایع سفید کننده ترکیب کنید. یک اسفنج تمیز و خشک را به این محلول آغشته کرده و به روی دیوار بکشید. سپس با یک دستمال خشک آن را خشک کنید.


توصیه اکید ما این است اگر دوست دارید رنگ دیوار شما گچی باشد یک لایه رنگ سفید روی گچ بزنید چراکه تمیز شدن دیوار گچی و مانند اولش شدن تقریبا غیرممکن است. 

نحوه تمیز کردن دیوار رنگ روغن

تمیز کردن دیوارها دارای رنگ پلاستیک


رنگ پلاستیک باید از لاتکس تهیه شده باشد و قابلیت شستشو و کهنه مرطوب کشیدن داشته باشد ولی از آنجایی که این رنگ بر خلاف رنگ روغن کاملا سطحی فلات و غیر روان تولید می کند مناسب برای شستشو نبوده و اکثر از یک کیفیت پایین تر این رنگ استفاده می شود که به نیمه پلاستیک معروف هست

 

 سایت رنگ مستر نوشته است : در کل این رنگ بیشتر مناسب سقفها بوده و برای مکانهایی که از دسترس دور است مناسب است و در کیفیت استاندارد ، نیمه پلاستیک درجه یک ، نیمه پلاستیک درجه ۲ و متاسفانه این نیمه پلاستیک ها تا درجه ۲۰ هم ادامه دارد. روی همین اصل در قیمت گذاری ها کار مرغوب با نیمه پلاستیک درجه یک مد نظر می باشد و حتما از نوع رنگی که خریداری یا اجرا می کنید مطمئن شوید که کیفیت مطلوب را دارا باشد .شاید بسیار شنیده باشید که در تبلیغات گوناگون مدعی می شوند که رنگ پلاستیک قابل شست و شو است اما باید بگوییم عموما رنگ های پلاستیک غیر قابل شست و شو هستند و اگر آنها را بشویید، ظاهری نامناسب به خود می گیرند و کاملا از ظاهر اولیه خود دور می مانند.

به همین دلیل است که عموما رنگ پلاستیک را برای بخش هایی چون سقف مورد استفاده قرار می دهند زیرا دور از دسترس بوده و کمتر دچار آلودگی های معمول می شود.

 

 

یکی از مواردی که در خصوص رنگ پلاستیک باید بدانید این است که رنگ پلاستیک آب را به خود جذب می کند چون حلال آن آب است و اگر شما با آب آن را تمیز نمایید، باعث می شوید سریع چروک شود و زیبایی خود را تمام و کمال از دست بدهد.

 

 

از همین رو به شما پیشنهاد می کنیم برای آن که دیوار یا سقف رنگ پلاستیک شما کثیف نشود، هر هفته یک بار آن را با دستمال کاملا خشک غبار روبی کنید تا دوده، آلودگی و غبار به خورد آن نرود و پیش از لک شدن از آن دور شود. با این کار هم دیوار رنگ پلاستیک را تمیز کرده اید و هم به آن آسیبی نرسانده اید. گزینه دیگر برای گرد گیری آن استفاده از جارو است.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.