2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
جدیدترین مدل درست کردن تخم مرغ رنگی برای سال 1400

جدیدترین مدل درست کردن تخم مرغ رنگی برای سال 1400

تخم مرغ رنگی رسم دیرینه ایرانیان برای نوروز است .روش طبیعی رنگ کردن تخم مرغ را اینجا ببینید

جامعه پویا - رنگ کردن تخم مرغ یک سنت دیریه و بسیار زیباست که در مناطق غربی کشور بسیار رایج است. 
تخم مرغ رنگی را برای ایام نوروز درست می کنند و به عنوان هدیه و عیدانه به مهمانها می دهند.
تخم مرغ را می توان با رنگ های طبیعی رنگ کرد و بسیار زیبا درست کرد. 

تخم مرغ رنگی با مواد طبیعی


رنگ کردن تخم مرغ با پوست پیاز


در فصل زمستان پیاز قرمز فراوان است. می توانید هربار که پیاز قرمز می خرید پوست رویی آن را بردارید و در جایی نگهداری کنید و برای عید با آن تخم مرغ رنگ کنید. برای رنگ کردن تخم مرغ با پوست پیاز. اولین اقدام این است که تخم مرغ هایی که پوست سالمی دارند انتخاب کنید. بهتر است تخم مرغ هایی که می خواهید آب پز کنید از نوع تخم مرغ های ارگانیک باشد. به این نوع تخم مرغ تخم مرغ محلی هم می گویند. این تخم مرغ ها پوست کلفتی دارند. تخم مرغ را خوب بشویید و تمیز کنید اجازه دهید به دمای محیط برسد. بعد کمی آب از شیر در یک ظرف پر کنید. مقداری نمک در ان بریزید و پوست پیاز و تخم مرغ را در آن قرار دهید شعله اجاق را کم کنید و اجازه دهید دما کم کم بالا برود در این صورت هم پوست پیاز بهتر رنگ می دهد و هم تخم مرغ ها بدون شکستگی می پزند. البته توجه داشته باشید اگر ظرفی که برای جوشاندن تخم مرغ انتخاب می کنید کوچک باشد آب آن سر می رود و با توجه به رنگ پوست پیاز ممکن است کثیفی زیادی به بار آورد بنابراین حتما باید ظرف بزرگی انتخاب کنید. تخم مرغ با پوست پیاز رنپ بنفش مایل به زرشکی زیبایی به خود می گیرد.

 

درست کردن تخم مرغ رنگی
رنگ کردن تخم مرغ با لبو


یکی دیگر از راههای رنگ کردن تخم مرغ با مواد طبیعی رنگ کردن با پوست لبو است. لبو یک رنگ زرشکی و جگری زیبایی دارد می توانید به همان روشی که پوست پیاز را برای رنگ کردن در ظرف قرار دادید پوست لبو را هم می توانید در ظرف قرار دهید. شعله را کم کنید. حتما در آب نمک بریزید تا هم رنگ گرفتن با سرعت بیشتری انجام شود و هم اینکه تخم مرغ نشکند.  قبل از اینکه تخم مرغ سرد شود آن را از داخل ظرف خارج نکنید. تخم مرغ هایی که با لبو رنگ می کنید حالت صورتی به خود می گیرد.

تخم مرغ رنگی


رنگ گردن تخم مرغ با زرد چوبه و دارچین


زرد چوبه و دارچین دو ماده طبیعی است که به راحتی می توانید یک ترکیب رنگ زیبا از آن به دست آورید. وقتی تخم مرغ را شستید داخل ظرف قرار دادید چند تکه چوب دارچین و یک پیمانه دارچین در آب بریزید و نمک را هم اضافه کنید. بعد روی شعله کم آن را به مدت نیم ساعت بجوشانید. تخم مرغ های شما رنگ عسلی یا زرد کهربایی به خود می گیرد و بسیار زیبا می شود.

 


رنگ کردن تخم مرغ با جعفری


با سبزی جعفری هم می توانید به راحتی تخم مرغ رنگ کنید. برای این کار دو روش وجود دارد. یا تخم مرغ ها را به روش بالا در ظرف قرار دهید و جعفری را در ظرف بریزید و بجوشایند یا اینکه شکل برگ روی تخم مرغ ها در آوردی. شما می توانید برگ های جعفری را جدا کنید و روی تخم مرغ قرار دهید. تخم مرغ را داخل یک جوراب به صورت محکم طوری که برگ ها تکان ندهد قرار دهید و بعد گره بزنید. تخم مرغ را در آب قرار دهید. به روشی که در موارد قبلی گفته شد آن را بپزید. بعد از اینکه تخم مرغ های شما پخت که حدود نیم ساعت طول می کشد. نقش برگ ها روی تخم مرغ می افتد و بسیار زیبا می شود. شما با هر برگ سبزیجاتی می توانید اینکار را بکنید. 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.