2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روش های عالی برای خانه تکانی سریع

روش های عالی برای خانه تکانی سریع

خانه تکانی می تواند کاری آسان و سریع باشد اگر روش درستی را انتخاب کنید. برای یک خانه تکانی سریع اینجا را بخوانید

جامعه پویا - خانه تکانی عید کار بسیار سختی است و اگر برنامه ای برای انجام آن نداشته باشید نمی توانید این کار مهم را خوب پیش ببرید. برای اینکه خانه تکانی را به خوبی انجام دهید حتما باید برنامه ریزی کنید. در این صورت است که کار برایتان بسیار جذاب می شود. 
کارهایی که برای خانه تکانی عید انجام می دهید را برنامه ریزی کنید و همه کارها را در یک روزانجام ندهید. این کلیدی ترین کاری است که باید بکنید. 

خانه تکانی سریع

تقسیم کار کنید

اگر شاغل هستید یا خانه‌دار یا ممکن است در این روزهای کرونا دورکاری کنید و در خانه بمانید، برای شروع خانه تکانی نیاز به برنامه‌ریزی دارید و بهتر است برنامه‌ریزی با حضور تمامی اعضای خانواده انجام شود تا در همان زمان تقسیم وظایف نیز انجام و مسئولیت هر فرد مشخص شود. اگر برنامه‌ریزی درستی انجام دهید که چه زمانی خانه تکانی را شروع کنید و پایان آن چه روزی باشد، خستگی حاصل از کار خانگی بسیار کم خواهد شد و تمامی کارها بر سر یک نفر آوار نخواهد شد.

 

 

همه زباله ها را دور بریزید

 

بهتر است پیش از شروع خانه تکانی هر آن چه را که مطمئن هستید باید دور بریزید را به سطل زباله سرازیر کنید. می‌توانید از یخچال شروع کنید و آن را از غذاهای مانده پاک کنید. انباری و کمدها را بررسی کنید و هر چه که می‌دانید دیگر برای شما اضافه است را دور بریزید. دور ریختن زباله‌ها پیش از شروع خانه تکانی باعث می‌شود که در زمانی که خانه تکانی شروع شده و مشغول تمیز کردن هستید، تنها به نظافت مشغول باشید و زباله‌های پخش شده مانعی برای شما نباشند و نظم زندگی روزمره‌تان به هم نریزد.

کشوها، کتابخانه، کابینت‌های آشپزخانه، داروهای در خانه، میزهای آرایش، کمد اسباب‌بازی کودکان و انباری از مکان‌هایی در خانه است که احتمال نگه داشتن وسایل اضافه را در خود دارد.

 

بیشتر بخوانید: خانه تکانی را از کجا شروع کنیم

خانه تکانی را از کجا شروع کنیم

شستنی ها را لیست کنید

 

پیش از شروع ابتدا لیستی تهیه کنید از هر آن چه که قصد شستن آن را دارید. اگر فرش‌ها قرار است قالیشویی برود برنامه دقیق بریزید و بدانید چه روزی به دستتان می‌رسد از طرفی ملافه، رومیزی، بالش، پرده و لباس‌هایی که قصد شستن آنها را دارید با توجه به زمان خشک شدن، میزان کاربردی بودن، رنگ آنها جدا کنید.

 

 

شوینده در خانه داشته باشید

 

پیش از شروع خانه‌تکانی دقت کنید که هر سطح را با چه شوینده‌ای خواهید شست. انتخاب شوینده با وجود کرونا مهم‌تر شده است. می‌توانید برای انتخاب شوینده از موادی استفاده کنید که خاصیت ضدعفونی نیز داشته باشند. علاوه بر این مراقب باشید مواد شوینده سطوح با شیرآلات متفاوت است. چرا که برخی مواد شوینده اگر برای شیرآلات استفاده شود باعث تغییر رنگ می‌شود.

 


کمدهای اتاق‌ها را مرتب کنید

 

برای کسانی که پرمشغله هستند، این دسته‌بندی ضروری است. شما باید سعی کنید ظرف یک الی دو روز کار کمدها را تمام کنید. اگر زمان لازم برای این کارها را ندارید می‌توانید از بزرگ‌ترها و یا نیروی کمکی استفاده کنید. بزرگ‌ترها برای نگهداری از فرزندان شما می‌توانند به شما کمک کنند و شما با سرعت بهتری داخل کمدها را تمیز کنید. اولین کار تمیز کردن داخل کمدها و هدیه دادن لوازمی که نمی‌خواهیم و یا دور انداختن آن‌هاست.

 

 

کابینت آشپزخانه

 

برای نظافت داخل کابینت شما مجبور هستید یک الی دو روز زمان بگذارید. وسایل داخل کابینت را بیرون آورید. لایه کف آن را بشویید و خشک کنید. سعی کنید مته به خشخاش نگذارید و کارهایی که زمان زیادی می‌طلبد را به بعد از عید واگذار کنید. تمیزی و مرتب شدن کابینت‌ها قدم مثبتی است که نباید با فشار آوردن به خودتان با کارهای بزرگ‌تر، توان ادامه کارها را هم از خودتان بگیرید. در تمام این کارها زنان و مردان کنار هم می‌توانند با سرعت خوبی پیش بروند.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.