2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
چه کنیم که هنگام خرید به کرونا مبتلا نشویم

چه کنیم که هنگام خرید به کرونا مبتلا نشویم

خرید کردن یکی از کارهای ضروری است و نمی توان آن را انجام نداد. برای اینکه هنگام خرید کرونا نگیریم باید کارهایی انجام دهیم که می خوانید

جامعه پویا -خرید کردن یکی از ضروریات زندگی است و نمی توان حتی در شرایط اوج گیری کرونا خرید کردن را کنار گذاشت. چرا که مواد اولیه لازم برای خورد وخوراک بسیار مهم و ضروری است. اما می توان با رعایت برخی مسایل خطر خرید کردن در کرونا را بسیار پایین آورد. 
برای اینکه یک خرید ایمن داشته باشید باید نکاتی را رعایت کنید

 

 

خرید در کرونا

 

خرید آنلاین

 


از خرید کردن انلاین نترسید، فروشگاههای بزرگ و معتبر لیست خریدی که آنلاین سفارش می دهید را با دقت آماده کرده و برای شما می فرستند. برای اینکه یک خرید آنلاین موفق داشته باشید. فروشگاههایی را برای خرید آنلاین انتخاب کنید که در صورتی که جنسی را نخواستید از شما پس بگیرند. البته نباید در خرید چندان وسواس بود و توقع داشت مانند روزهای عادی که امکان گشت و گذار و خرید راحت وجود دارد همه چیز در اختیار شما باشد.
دوری از ازدحام جمعیت
قبل از اینکه از خانه خارج شوید فروشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و با آن فروشگاه تماس بگیرید ، از انها بخواهید که ساعات خلوت فروشگاه را به شما بگویند.  از رفتن به فروشگاه‌هایی که دستگاه تهویه ندارند خودداری کنید و حتی برای کوتاه مدت هم توقف نکنید. پاساژها اغلب مجهر به سیستم خنک کننده هستند؛ ولی تهویه هوا ندارند.

 

 

ماسک بزنید و دستکش بپوشید

 

 

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی فعلا ماسک زدن بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به کروناست. وقتی به فروشگاه می روید یا می خواهید بیرون از خانه بروید حتما از ماسک استفاده کنید. حتی برای لحظه ای ماسک را از روی صورت خود برندارید. فقط زمانی ماسک را از صورت خارج کنید که در خانه هستید.

 


 لیست خرید داشته باشید

 


حتما لیست خرید داشته باشید. خوب فکر کنید تا چیزی جا نماند و هرچه لازم است در یکبار بیرون رفتن بخرید. از میوه و سبزی تا خرید گوشت و مرغ، حتما در یک مرحله تهیه کنید تا چیزی جا نماند و مجبور شوید که دوباره بیرون بروید. 

 

در کرونا چطور خرید کنیم

پرسه نزنید

 

 

افکار خود را مرتب کنید و به خاطر داشته باشید که شرایط بیماری کرونا هنوز خطرناک است و ما در آستانه  پیک دوم شیوع هستیم. نباید تنها به علت پرسیدن قیمت و دیدن مدل‌های دیگر وارد مکان‌های غیر ضروری شویم. هر چه بیشتر در مکان‌های عمومی حضور داشته باشید بیشتر در معرض خطر ابتلا به کروناویروس هستید. 

 

 

از دست شویی عمومی استفاده نکنید

 

 

زمان بیرون بودن خود را طوری تنظیم کنید که نیازی به دست‌شویی‌های عمومی پیدا نکنید. دست‌شویی‌های عمومی، مکانی است که شما بیشترین تماس را با لوازم عمومی دارید از جمله شیر آب، دستگیره در، مایع دستشویی و حتی دست‌مال کاغذی. این تماس‌های زیاد با وسایل عمومی، درصد ابتلا به کرونا ویروس را افزایش می‌دهد.

 

خرید کردن

به هر محصولی که در فروشگاه می‌بینید دست نزنید

 

 

به اجناسی که نمی‌خواهید بخرید و یا نیازی به لمس کردن ندارند مانند زمانی که جنس یک پیراهن از نوع بافت آن مشخص است، دست نزنید. بهتر است در این مورد افراط به خرج دهید و تا حد امکان به هیچ‌ جا و هیچ چیز غیر ضروری دست نزنیم. میز و وسایل صندوق پرداخت پول را لمس نکنید و سعی کنید پرداخت را از طریق کارت بانکی انجام دهید. 

 


دسته جمعی خرید نروید

 


در این روزهای کرونایی خرید رفتن یک تفریح نیست بنابراین دسته جمعی به خرید نروید. حتما یک نفر از اعضای خانواده که بیماری زمینه ای ندارد و سلامت جسمانی دارد و جوانتر است به خرید برود. همه با هم نروید. فردی که به خرید می رود هم باید فاصله گذاری اجتماعی و همه پروتکل ها را رعایت کند. به فروشگاههایی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند نروید.

 

خرید آنلاین


پس از خرید همه چیز را ضد عفونی کنید

 

 

پس از خرید، گوشی موبایل خود را با پنبه الکلی ضد عفونی کنید. از تماس مستقیم الکل و موبایل خودداری کنید؛ زیرا به سخت‌افزار موبایل صدمات جدی وارد می‌کند. دست، صورت، کیف، کیف پول، لباس که تن کرده بودید و خریدهایتان را باید بشویید یا ضد عفونی کنید. برای شستن از مواد شوینده و آب گرم استفاده کنید. برای ضد عفونی کردن از محلول الکل ۷۰ درصد استفاده کنید. دقت کنید که الکل رنگ لباس‌ها را می‌پراند می‌توانید از بخارشوی استفاده کنید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.