2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
طرز تهیه سبزه عدس پربار و زیبا

طرز تهیه سبزه عدس پربار و زیبا

سبزه عدس به دلیل زیبایی بسیار خاصی که دارد طرفداران زیادی دارد. برای اینکه سبزه عدس بسیار زیبا درست کنید اینجا را بخوانید

جامعه پویا -سبزه عدس به دلیل زیبایی بسیار خاصی که دارد همیشه مورد استقبال است هرچند انواع سبز به بذرها و دانه های مختلف وجود دارد اما سبزه عدس بسیار مورد توجه است و طرفداران زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: سبزه عید به شکل گاو را چطور درست کنیم


 زمان درست کردن سبزه عدس تقریبا دو هفته قبل از عید است. برای اینکه سبزه پرپشت و زیبایی داشته باشید این موارد را رعایت کنید

در ابتدای کار پس از اینکه عدس مورد نیاز را تهیه کردید تقریباً 16 الی 18 روز پیش از فرا رسیدن سال نو عدس ها را داخل ظرفی ریخته و کمی آب روی آن بریزید و ظرف را در دمای معمولی فضای اتاق قرار دهید. در این مرحله به خاطر اینکه آب جذب عدس ها می شود بنابراین بایستی میزان آب را زود به زود چک کنید و درصورت اینکه ملاحظه کردید آب آن خشک شده است مقداری آب ولرم به آن بیفزایید.

 

سبزه عدس

پس از اینکه چند روز سپری شد تغییراتی در شکل ظاهری عددها ملاحظه می کنید در این حالت وقت آن است که عدس ها را لایه پارچه نمدار بگذارید دقت کنید که در این مرحله جوانه زدن عدس ها کامل می شود پس نباید بگذارید عدس ها بی آب و خشک شوند برای جلوگیری از این کار می توانید با استفاده از اسپری دستمال را هر روز نمدار کنید.

 

 

هنگامی که مطمئن شدید که عدسها جوانه زدند بهترین کار این است که آنها را به ظرف اصلی انتقال دهید و پس از اینکه جوانه ها به اندازه کافی رشد کرده و سبز شدند، دستمال را از روی آن بردارید ولی همچنان دست از آبکشی و آبیاری عدس ها با اسپری برندارید بهتر است سبزه در محیطی همچون کنار پنجره قرار بگیرد که هوایی معتدل دارد.

بیشتر بخوانید: نحوه کاشت سبزه عید با هسته مرکبات

باید بدانید چنانچه سبزه ها با نور طبیعی رشد کرده باشند سرسبزی بیشتری خواهند داشت بنابراین گاهی اوقات بهتر است اقدام به چرخاندن ظرف سبزه بکنید تا سبزه عدس به صورت کج رشد نکند.

تا عید نوروز همینطور به شکل مستمر روزانه اقدام به آبیاری سبزه تان بکنید تا زمان تحویل سال زیباترین سبزه را در سفره هفت سین تان بگذارید.

سبزه عدس پرپشت

 

نکته 

 

- برای جلوگیری از خرابی و پوسیدگی عدس ها بهتر است هر روز آب آن را تعویض بکنید. اینکار باعث می شود عدسها بو نگیرد و اب آن زرد نشود. 

- هر نوع بذری که می خواهید با آن سبزه بکارید حتماً از تازه و سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز درست کردن سبزه لبو و سبزه مینیاتوری بسیار زیبا و شیک برای عید

- آبی که در درست کردن سبزه عدس استفاده می کنید بهتر است ولرم باشد.

- دقت کنید که به صورت نازک اقدام به ریختن عدسها داخل ظرف نکنید بهتر آن است که نحوه قرار گیری عدس ها داخل ظرف به صورت ضخیم و گنبدی شکل باشد تا زیبایی بیشتری داشته باشد.

- از قرار دادن سبزه عدس در محیطی که سرما و گرمای شدیدی دارد به شدت خودداری کنید و بدانید که بهترین دما برای رشد آن دمای معتدل است.

- چنانچه قصد دارید سبزه عدس را در داخل خاک بکارید حدود ده روز پیش از عید عدس ها را روی خاک ریخته و با اسپری آبیاری کنید تا رشد کنند.

- هنگامی که رشد سبزه ها به حد دلخواه و معیار شما رسید می توانید شب ها در یک فضای خنکی از منزل خود قرار دهید تا بیش از اندازه رشد نکنند.

-اگر می خواهید سبزه عدس را به شکل حیوانات درست کنید می توانید از عروسک های سفالی استفاده کنید. یا اینکه جورابی روی عروسک بکشید و آن را سوراخ کنید تا دانه های از سوراخ ها سبز شود.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.