2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
شربت برم هگزین برای چیست

شربت برم هگزین برای چیست

شربت برم هگزین یک داروی بسیار مناسب برای درمان سرفه است. موارد مصرف شربت برم هگزین را اینجا بخوانید

جامعه پویا -شربت برم هگزین یک داروی روتین برای درمان سرفه در موارد سرفه‌های حساسیتی یا سرفه براثر تحریک ریه و سرماخوردگی است. 

 داروی برم هگزین برای رفع  سرفه و خلط سینه تجویز می‌شود. این دارو به برخی از افراد با بیماری‌های تنفسی و یا سرماخوردگی تجویز می‌شود که  دچار سرفه و تنگی نفس هستند. برم‌ هگزین معمولاً به صورت شربت یا قرص به عنوان خلط آور (رقیق‌ کننده ترشحات موکوسی) مورد استفاده قرار می‌گیرد.
داروی برم هگزین با تحریک غدد مخاطی نایژه و تغییر ترکیبات گلیکوپروتئینی موجود در ترشحات، موجب کاهش چسبندگی ترشحات و خروج آنها (به صورت خلط) میشود.

 


شربت برم هگزین را چطور مصرف کنیم


قبل از شروع درمان با داروی برم هگزین (Bromhexine)، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید. همچنین اگر در رابطه با مصرف آن با سؤالاتی روبرو هستید با پزشک خود مشورت نمایید.
دوز و مقدار داروی برم هگزین، از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ دارو را دقیقاً همانطور که پزشک به شما تجویز کرده است، استفاده نمایید.
در صورت فراموش کردن یک دوز، به محض یادآوری، نوبت فراموش شده را مصرف کنید. اگر زمان مصرف دوز بعدی باشد، از مصرف نوبت فراموش شده اجتناب کنید و بر طبق برنامۀ مشخص به مصرف دارو ادامه دهید و هیچ‌گاه دو قرص را با هم نخورید.
دوره درمان را با داروی برم هگزین کامل کنید.

 


شربت برم هگزین برای چه کسانی خطرناک است 


برخی از داروها در بعضی شرایط تجویز نمی‌شود و برخی دیگر در صورتی که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد؛ بنابراین بهتر است که قبل از مصرف داروی برم هگزین، پزشکتان از موارد زیر مطلع باشد:
در صورت وجود یا سابقه هرگونه حساسیت به این دارو
بیمارانی که زخم معده و دردهای شکمی دارند
بیمارانی که اختلالات مرتبط با کلیه یا کبد دارند
سه ماهه اول بارداری، قصد بارداری و یا دوران شیردهی
بیماری‌های ریه مانند اختلال انسداد مزمن
علائم عفونت ریه مانند مشکل در تنفس هنگام استراحت و تب بالای ۳۸ درجه سانتی‌گراد
کاهش سیستم ایمنی بدن بخاطر بیماری‌های دیگر مانند ایدز یا داروهایی مانند شیمی‌درمانی و داروهای سیستم ایمنی
در صورتی که برای دو هفته از این دارو استفاده کردید ولی علائم بهبودی را در خودتان مشاهده نکردید حتماً با پزشک خود در این خصوص مشورت کنید.
برای جلوگیری از عوارض گوارشی، بهتر است دارو پس از غذا مصرف شود.

 

شربت برم هگزین برای چی خوبه
شربت برم هگزین چه عوارضی دارد


مشکلات گوارشی مثل اسهال
مشکلات تنفسی
حالت تهوع
استفراغ
درد شکم
تب
اختلالات پوستی
حساسیت
سرگیجه
عرق کردن

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.