2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بیوگرافی کامل مرجان شیرمحمدی بازیگر نقش فروغ در سریال زمین گرم

بیوگرافی کامل مرجان شیرمحمدی بازیگر نقش فروغ در سریال زمین گرم

مرجان شیرمحمدی بازیگر و نویسنده، از جمله هنرمندانی است که در عرصه های مختلف فرهنگی فعالیت دارد. بیوگرافی کامل او را بخوانید

جامعه پویا -مرجان شیرمحمدی هنرمند و بازیگر کشورمان که چندین کتاب هم نوشته است ،او که در سریال زمین گرم نقش فروغ را بازی کرده بیست و دوم آذر ماه 1352 به دنیا آمده است.


مرجان شیرمحمدی همسر بهروز افخمی است که از دهه 70 بازیگری را شروع کرد. آشنایی این دو هنرمند به فیلم فرزند صبح ساخته بهروز افخمی باز می گردد. 
 ازدواج او با بهروز افخمی دومین ازدواج وی است و از ازدواج اول خود پسری به نام "ماکان" دارد.از ازدواج خود با بهروز افخمی پسری به نام آهیل دارد که متولد کشور کانادا است.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی صادق برقعی بازیگر نقش علیار در سریال زمین گرم

مرجان شیرمحمدی  از 1365 تا 1371 زیر نظر آیدین آغداشلو نقاشی را فراگرفت. در 1374 وارد کارگاه آزاد بازیگری شد و سپس به مدرسهٔ تئاتر سمندریان رفت. در 1375 وارد عرصهٔ بازیگری شد. از وی دو رمان و دو مجموعه داستان به چاپ رسیده است. وی برای اولین کتاب خود برنده ی جایزه کتاب سال بنیاد گلشیری شد. تا کنون دو فیلم بلند سینمایی از داستان های او ساخته شده است. دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدرعاملی از داستان "بابای نورا" و آذر،شهدخت،پرویز و دیگران از داستانی به همین نام به کارگردانی بهروز افخمی. همچنین خانه فرهنگ های جهان در کشور آلمان از این نویسنده تجلیل کرده است و یکی از داستا های وی به زبان آلمانی ترجمه شده است.

 

بیوگرافی مرجان شیرمحمدی
مرجان شیرمحمدی در عرصه هنرپیشگی بسیار گزیده کار است. او با اینکه سالهای زیادی است که هنرپیشگی کرده اما کم کار و گزیده کار بوده است. برای مرجان شیرمحمدی هنرپیشگی بیشتر از اینکه یک شغل باشد یک هنر و علاقه است به همین دلیل هم فیلم هایی را برای بازی انتخاب می کند که کاملا مطمئن باشد نقش را دوست دارد. 

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل دنیا مدنی بازیگر نقش معصومه در سریال سرزمین گرم

 بهروز افخمی درباره نحوه آشنای اش با مرجان شیرمحمدی می گوید: اولین بار مرجان را سالها قبل از ساخت فیلم فرزند صبح دیدم و بعد دیگر او را ندیدم .تا فیلم فرزند صبح که مرجان برای تست گریم آمد .بعد از فرزند صبح موقعیتی پیش آمد که ما همدیگرا بیشتر بشناسیم و ازدواج کنیم .
مرجان خیلی حساس و به جزئیات دقیق است ودر نهایت به همین خاطر داستان نویس خوبی است .

مرجان شیرمحمدی و شوهرش


 نظر مرجان شیرمحمدی درباره همسرش


مرجان شیر محمدی نیز در گفت و گو گفته است :به نظر من بهروز شخصیت خیلی جذابی داشت خیلی خونسرد و در عین حال پرانرژی بود . زندگی با بهروز به نظرم خیلی هیجان برانگیز است و به قول معروف چون بالا و پایین زیاد است و حوصله آدم سر می رود. شیر محمدی همچنین گفته :من مخالفت فعالیتهای سیاسی افخمی هستم .ولی نمی توانم دخالت کنم و بگویم این کارها راانجام نده! به نظرم آدمهایی که طالب قدرت هستند جذب سیاست می شوند البته افخمی طالب قدرت نیست ولی دوست دارد درآن سرک بکشد. 
البته بهروز افخمی دوست ندارد همسرش وارد سیاست شود او گفته :بهتر است خانمها درسیاست دخالت نکنندچون عرصه خشنی است و نیاز به بی رحمی وخونسردی دارد.

 


 اساسا ما خیلی شبیه هم هستیم فکر می کنم که اگر مرجان 17- 18سال سن اش بیشترو مرد بود دقیقا می شد من!
مرجان شیرمحمدی یکی از هنرپیشه های بی حاشیه است. او فقط زمانی اظهارنظر می کند که پای شوهرش درمیان باشد. او از هر اظهارنظر جنجالی افخمی پشتیبانی می کند. 
مرجان شیرمحمدی در سریال زمین گرم نیز بازی کرده است. سریال زمین گرم از معدود سریالهایی است که شیرمحمدی در آن بازی کرده و می توان گفت اولین حضور جدی او در تلویزیون است.

بیوگرافی مرجان شیرمحمدی


فیلم های مرجان شیرمحمدی


1393 - روباه (بهروز افخمی)
1392 - آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (بهروز افخمی)
1384 - صحنه جرم، ورود ممنوع! (ابراهیم شیبانی)
1382 - ملاقات با طوطی (علیرضا داودنژاد)
1379 - پر پرواز (خسرو معصومی)
1379 - مریم مقدس (شهریار بحرانی)
1376 - مرسدس (مسعود کیمیایی)
1375 - خانه به خانه (کیانوش عیاری)
1393 - روباه
1392 - آذر، شهدخت، پرویز و دیگران
1388 - سن پترزبورگ
1387 - پسر تهرونی

 


مجموعهٔ داستان


1380 - بعد از آن شب.
1384 - یک جای امن.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.