2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه سوپ خامه ای بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه سوپ خامه ای بسیار خوشمزه و مجلسی

سوپ خامه ای یک پیش غذای بسیار عالی و مناسب و مجلسی است که طرز تهیه این سوپ را مرحله به مرحله اینجا توضیح دادیم بخوانید

جامعه پویا -سوپ خامه ای  یک پیش غذای بسیار مناسب برای ماه رمضان است. سوپ خامه ای  پیش غذایی مجلسی و خاص است که می توانید با کمی دقت یک سوپ خامه ای  عالی درست کنید. اصل این سوپ در شهر تبریز پخته می شود و غذای مخصوص مردمان آذربایجان است. 

 

سوپ خامه ای مجلسی

بیشتر بخوانید : طرز تهیه سوپ شیر عالی و رستورانی و نکاتی که سرآشپزها بلد هستند

مواد لازم برای تهیه سوپ خامه ای

جو نصف لیوان
شیر ۱ لیتر
آب مرغ ۱ لیتر یا عصاره مرغ ۲ عدد
هویج ۱ عدد
قارچ 5 عدد بزرگ
آرد ۲ قاشق
کره ۲۵ گرم
خامه ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل و آبلیمو

طرز تهیه سوپ خامه ای با قارچ و جو

دستور پخت سوپ شیر


جو را از شب قبل خیس کنید  و دوبار آب آن را عوض کنید. بعد آن را در یک قابلمه نچسب بریزید مقداری آب روی آن بریزید تاخوب بجوشد و بپزد بعد از اینکه آب به جوش آمد شعله را کم کنید تا آرام آرام جو بپزد پخت جو طولانترین قسمت تهیه این سوپ است. وقتی جوها خوب پخت هویج را به آن اضافه کنید. هیچ را می توانید رنده کنید یا اینکه به صورت نگینی خرد کنید. همینطور که هویج در حال پختن است آب مرغ را به مواد اضافه کنید. مواد را رها کنید تا بپزد. 

 


سپس کره را در تابه ای بریزید و زیر آن را روشن کنید در این هنگام آرد را اضافه کنید و تفت بدهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. قارچ را ریز کنید و به آرد و کره اضافه کرد و کمی تفت بدهید. سپس به مواد اضافه کنید تا خوب بجوشد. شیر و خامه را در هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا یک دست شود.نمک و فلفل هم اضافه کنید.  چند دقیقه قبل از خاموش کردن سوپ شیر و خامه را اضافه کنید. توجه داشته باشید در این مرحله مدام باید شیر سوپ را هم بزنید چرا که سوپ سر می رود یا اینکه می برد. بعد از چند دقیقه زیر اجاق را خاموش کنید. سوپ خامه ای  شما آماده است آن را در ظرفی که برای سرو آماده کرده این بریزید. 

 


نکته


می توانید با مقداری زرشک و جعفری سوپ را تزئین کنید
اگر سوپ شیر اضافه امد و خواستید آن را گرم کنید باید توجه کنید بهترین راه این است که با اضافه کردن شیر سرد آن را گرم کنید. 
می توانید آبلیمو را هنگام سرو به مواد سوپ اضافه کنید. 
سوپ شیر نباید خیلی دردمای محیط بماند چرا که خامه و شیر آن فاسد می شود. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.