2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
خواص بی نظیر انبه برای مردان

خواص بی نظیر انبه برای مردان

انبه یک میوه گرمسیری و بسیار پرخاصیت است. خواص بی نظیر انبه برای مردان ، لاغری و تقویت استخوان را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -انبه یک میوه بسیار پرخاصیت و خاص و خوشمزه است که خواص بسیار زیادی مخصوصا برای مردان دارد. 


انبه میوه ای است استوایی که در ایران نیز کشت می شود و از محصولات جنوب کشور است. 
انبه یکی از میوه هایی است که بیشترین اثر را در پیشگیری از سرطان دارد. 

انبه برای مردان


پیشگیری از سرطان با انبه


بر اساس مطالعات انجام شده در موسسه بهداشت عمومی تغذیه در دانشگاه هاروارد، برنامه غذایی سرشار از بتاکاروتین، نقش یک مدافع را در برابر ابتلا به سرطان پروستات ایفا می‌کند و همچنین در مطالعات انجام شده در ژاپن به اثبات رسید که مصرف بتاکاروتین نتایج معکوسی را در پیشرفت سرطان روده حاصل می‌کند.


محققانی که در دانشگاه اگریلایف تگزاس تاثیر عصاره پلی‌فنول موجود در انبه را در محیط آزمایشگاهی بر روی سرطان روه، سینه، ریه، خون و پروستات بررسی نمودند، دریافتند که انبه تاثیرات مثبتی بر تمامی انواع سرطان‌های ذکر شده دارد اما بیشترین تاثیر را بر روی سرطان سینه و روده از خود نشان می‌دهد.


محققان امیدوارند که با انجام یک آزمایش بالینی جزئی بر روی افرادی که به طور فزاینده‌ای با التهابات داخلی مواجهند و خطر ابتلا به سرطان در آنها بالاست، اثبات کنند که انبه در پیشگیری و درمان سرطان تاثیرات مثبتی دارد.

 


تاثیر انبه بر باروری مردان


انبه از جمله میوه هایست که مصرف آن کیفیت اسپرم ها را بالا می برد و قدرت بارور کردن مردان را افزایش می دهد. مردان با داشتن رژیم غذایی که شامل آنتی اکسیدان‌های قوی است، دارای سلول‌های جنسی سالم‌تری هستند.
تحقیقات دانشمندان‌ استرالیایی نشان داده، بهترین درمان سلول جنسی آسیب دیده مرد مصرف 2 نوع آنتی اکسیدان قوی به نام ویتامین ای و بتا کاروتن است.
آب منی را افزایش داده و باعث سکس طولانی تر و بهتر برای مردانی می شود که دچار زود انزالی هستند. 

 


تاثیر انبه روی لاغری


از آنجایی که انبه فیبر زیادی دارد علاوه بر اینکه بر بهبود عملکرد دستگاه گوارش تاثیر بسزا و خوبی دارد می تواند بر کاهش وزن و لاغری هم تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. 

 

خواص انبه برای لاغری
سلامت استخوان‌ها با مصرف انبه


جذب ویتامین K ناکافی خطر شکستگی استخوان را افزایش می‌دهد. جذب ویتامین K به میزان کافی با مصرف به موقع میوه‌ها و سبزیجات تامین می‌شود و برای بهبود جذب کلسیم بدن که برای سلامت کامل استخوان‌ها ضروریست، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 


انبه و پوست و مو


انبه برای تقویت مو فوق‌العاده است زیرا حاوی ویتامین A یعنی ماده مغذی مورد نیاز در تامین چربی پوست بوده که رطوبت موها را نیز تامین می‌کند. همچنین ویتامین A برای رشد نسوج بدن از جمله پوست و مو حیاتی است.

جذب ویتامین C کافی که با ۱ فنجان انبه در روز تامین می‌شود، از ملزومات تولید و حفظ کلاژن‌ که ساختار پوست و مو را شکل می‌دهد، محسوب می‌شود.

 


چگونه انبه بیشتری در برنامه غذایی خود بگنجانیم؟


رسیده بودن انبه را نمی‌توان بر اساس رنگ پوستش تشخیص داد. تلاش کنید تا انبه‌های تازه‌ و رسیده که بر اثر فشار کمی فرو می‌روند را انتخاب کنید.
میوه‌هایی که لک‌های سیاه فراوانی بر روی پوستشان وجود دارد، به هیچ وجه انتخاب مناسبی نیستند و باید از آنها اجتناب نمائید. فرایند رسیدن انبه در دمای اتاق نیز متوقف نمی‌شود. طعم انبه‌ کم و بیش خنک بسیار مطلوب است.
یکی از بهترین روش‌های لذت بردن از انبه این است که آن را تروتازه خرد کرده البته خالی، بدون هیچ افزودنی دیگر، میل کنید.

 

سالاد میوه‌های گرمسیری، ترکیبی از پاپایا، آناناس و انبه تهیه کنید.
برای چشیدن طعم تازه میوه به لیوان لیموناد، چای سرد یا آب خود چند تکه انبه بیافزائید و هم بزنید.
با مخلوطی از پاپایا، انبه، jalapeno ، فلفل قرمز و فلفل chipotle، سسی تازه درست کنید و روی ساندویچ ماهی محبوبتان بریزید.
چند برش انبه یخ‌زده را به اسموتی خود بیافزائید. با آب آناناس مخلوط کنید، با توت فرنگی‌های یخی و ماست یونانی لذت گرمسیری شیرینی را تجربه کنید .


این برگر لوبیای سیاه را با سس آوکادو، انبه، فلفل امتحان کنید که ترکیبی فوق‌العاده از پروتئین‌های گیاهی و کربوهیدرات‌های پیچیده سرشار از خاصیت آنتی‌اکسیدانی است .

 

خواص مغز هسته انبه


انبه دارای هسته بزرگی است که در وسط آن مغز آن قرار درد که بجای مغز بادام می توان از آن در شیرینی جات استفاده کرد .
 از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است .
خوردن مغز هسته اسهال را برطرف می کند .
برای معالجه سرماخوردگی مصرف می شود .
سرفه های سخت را درمان می کند .
درمان کننده بواسیر خونی است .
خانم هائیکه دچار خونریزی از رحم می باشند و یا بین دو عادت ماهیانه خونریزی دارند برای رفع آن باید از مغز انبه استفاده کنند .
مغز هسته انبهکرم کش و ضد اسهال است .
برای تسکین آسم و تنگی نفس مفید است .
ضد استفراغ است .

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.