2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه بستنی ماسکاپونه  بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه بستنی ماسکاپونه  بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه بستنی ماسکاپونه بسیار عالی و خوشمزه و خاص را اینجا بخوانید

جامعه پویا -بستنی ماسکاپونه یک بستنی بسیار خوشمزه با طعمی خاص و عالی است که می توانید آن را به راحتی در خانه تهیه و میل کنید. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه بستنی زعفرانی خانگی به روش بستنی سازی ها بسیار خوشمزه و مجلسی

 

بستنی ماسکاپونه


مواد لازم برای تهیه بستنی ماسکاپونه


خامه صبحانه ۲ پیمانه
شیر یک پیمانه
شکر یک پیمانه
تخم مرغ. ۲ عدد
پنیر ماسکارپونه ۳۳۵گرم
آب لیمو ترش یک قاشق سوپخوری
وانیل مایع یک قاشق چایخوری

 


طرز تهیه بستنی ماسکاپونه 


برای تهیه بستنی ماسکاپونه ابتدا خامه و شیر را با هم مخلوط کرده و روی اجاق می گذاریم و هم می زنیم آنقدر باید هم بزنید تا یک دست شود  و به جوش بیاید. سپس دو قاشق از مایع به دست آمده را داخل تخم مرغی که قبلا شکسته اید بریزید و هم بزنید تا کاملا هم دما با شیر شود شیرجوش را هم آنقدر روی اجاق قرار دهید که شیر و خامه کلا غلیظ شود و تخم مرغ را هم اضافه کنید تا خوب هم بخورد و با مواد مخلوط شود.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه شربت آب‌لیمو ، با زعفران

وقتی مواد کاملا غلیظ شد حالا نوبت سرد کردن است یک ظرف پر از یخ کنید و شیرجوش را داخل آن قرار دهید تا کاملا سرد شد. شکر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. پنیر ماسکاپونه ، وانیل و لیمو ترش را را هم مخلوط کنید و یک دست کنید. حالا دستگاه بستنی ساز را روشن کنید تا دستگاه کاملا سرد شود. مواد را به مدت دو ساعت در دستگاه قرار دهید و سپس آن را خارج کرده و به مدت 24 ساعت در فریزر قرار دهید. حالا نوش جان کنید. 

بستنی با پنیر ماسکاپونه


نکته 


اگر دستگاه بستنی ساز نداشتید  مواد را پس از خنک شدن روی یخ، پوشانده و به مدت یک ساعت داخل فریزر قرار دهید سپس خارج کرده و هم بزنید. این کار را دو بار تکرار کرده سپس به مدت یک شب داخل فریزر قرار دهید تا بستنی آماده شود.
به جای لیمو می توانید از سایر طعم دهنده ها هم استفاده کنید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.