2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه ماء الجبن و نحوه مصرف و خواص

طرز تهیه ماء الجبن و نحوه مصرف و خواص

طرز تهیه ماءالجبن و نحوه استفاده از آن و خواص آن را اینجا بخوانید

جامعه پویا -ماء الجبن یک نوشیدنی است که از شیر به دست می آید و در فارسی به آن آب پنیر هم می گویند. این نوشیدنی برای درمان کبد بسیار موثر و خوب است و پزشکان طب سنتی بسیار آن را توصیه می کنند. 

 


مواد لازم برای تهیه ماءالجبن


شیر: یک لیتر
سرکه : یک استکان

طرز تهیه ماءالجبن


طرز تهیه ماءالجبن یا آب پنیر

 

یک کیلو شیر را جوشانده بلافاصله بعد از جوش آمدن شعله را خاموش کرده و دو سوم استکان سکنجبین ترش یا سرکه خانگی در آن بریزید و کمی صبر نمائید تا شیر به اصطلاح بریده شود. اگر شیر بریده نشد، می توانید چند قاشق غذاخوری دیگر سرکه خانگی به آن اضافه نمائید تا بریده شود.
سپس شیر بریده شده را درون کیسه پارچه ای ریخته و آبگیری نمائید. به آب حاصل از این فرایند ماء الجبن می گویند. پس از فشردن کیسه پارچه ای برای گرفتن ماء الجبن خواهید دید که یک کف سفید روی آب نقش می بندد که باید این کف گرفته شود.

 


نحوه مصرف ماء الجبن


روزانه یک لیوان بزرگ (cc 250) ناشتا میل شود. در صورتی که بیمار مشکل معده داشت باید ابتدا معده را اصلاح کند سپس مصرف ماء الجبن را آغاز نماید یا می تواند همزمان با اصلاح معده مصرف را شروع کند. 


نکته


 می توانید یک جلسه برای سه روز ماء الجبن آماده نمائید. ماء الجبن باید ولرم مصرف شود.
 برای هم زدن آن بهتر است از چوب انجیر که سرش کوبیده شده است استفاده شود. در صورت عدم امکان از قاشق چوبی استفاده شود.
در صورتیکه علائم غلبه سودا دارید، در زمان نزدیک به جوش (قبل از  بجوش آمدن شیر و اضافه کردن سرکه) دو  قاشق افتیمون را در یک پارچه بسته و 5 بار به مدت هر بار  30 ثانیه در شیر زده شود.
آنچه در پایگاه خبری جامعه پویا در حوزه سلامت منتشر می شود صرفا جنبه آگاهی بخشی دارد و درمان نیست. قبل از مصرف برای درمان حتما با پزشک خود مشورت کنید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.