2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
به این دلایل گوشت بوقلمون بخورید

به این دلایل گوشت بوقلمون بخورید

همه خواص و مضرات گوشت بوقلمون را اینجا بخوانید

جامعه پویا -گوشت بوقلمون چندسالی است که وارد سبد غذایی تعدادی از مردم شده است. خواص گوشت بوقلمون نسبت به گوشت مرغ و قرمز آنقدر زیاد است که اگر خواص ان را بدانید هرگز مصرف آن را ترک نمی کنید. 

 

گوشت بوقلمون حاوی یک اسید آمینه مهم به نام تریپتوفان است. تریپتوفان به تولید سروتونین در تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. برای تقویت سیستم ایمنی خود باید گوشت بوقلمون را مصرف کنید.
گوشت بوقلمون تیره معمولاً حاوی ویتامین و مواد معدنی بیشتری نسبت به بوقلمون سفید است، اما چربی و کالری بیشتری دارد. بوقلمون زمانی که دمای داخلی آن به 165 درجه فارنهایت برسد، پخته می شود.
بوقلمون های علفزارها به طور معمول دارای محتوای امگا 3 بالاتری نسبت به بوقلمون پرورش یافته در دامداری های صنعتی هستند. کندن پوست بوقلمون نیز مقدار زیادی از محتویات چربی را حذف می کند.

 

 

کاهش بی خوابی:


تریپتوفان که در گوشت بوقلمون نیز یافت می‌شود، توسط مغز برای تولید سروتونین استفاده می‌شود. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که بدن را آرام و تقویت می‌کند و منجر به حس خوب می‌شود، که برای کسانی که از بی خوابی رنج می‌برند، مفید است.
سلنیوم یک ماده مغذی دیگر است که در بوقلمون یافت می‌شود و باعث افزایش و بهبود خواب و افزایش ایمنی بدن می‌شود. بسیاری از مردم بوقلمون را برای بی خوابی می‌خورند؛ زیرا حاوی ویتامین B۳ و B۶ است که در کنترل شرایط مفید هستند.

 


- کمک به کاهش وزن:


اغلب توصیه می‌شود که بوقلمون را برای کاهش وزن بخورید، زیرا غنی از پروتئین است. پروتئین شما را پر می‌کند و هم چنین هضم غذا را کاهش می‌دهد و در نتیجه باعث می‌شود که احساس سیری را بعد از غذا داشته باشید.
به این معنی است که شما در طول وعده غذایی بعدی خود کم‌تر پرخوری خواهید کرد. اگر می‌خواهید بوقلمون را در رژیم کاهش وزن خود بگنجانید، بوقلمون سفید کم چرب را انتخاب کنید، که کالری کمی دارد. سینه بوقلمون هم گزینه خوبی است.

 


- منبع غنی از پروتئین:


گوشت بوقلمون منبع غنی پروتئین است. پروتئین برای رشد مو، پوست، رشد ماهیچه، استخوان‌های سالم، و رباط ها، سلامتی ناخن و ... بسیار ضروری است. مصرف گوشت بوقلمون می‌تواند به برآورده کردن شکاف پروتیین کمک کند.

 

مضرات گوشت بوقلمون
- جلوگیری از سرطان:


گوشت معجزه برای تناسب اندامسلنیوم نوعی آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از سرطان کمک می‌کند. مطالعات بیان می‌کنند که مکمل‌های سلنیوم می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کمک کند.
سلنیوم دارای قدرت حفاظت از بدن انسان از آلاینده همانند نقره، جیوه، کادمیم و سایر عناصر مضر است. آنتی اکسیدان‌های موجود در گوشت بوقلمون به جلوگیری از آسیب رساندن به سلول‌های بنیادی رادیکال کمک می‌کنند و شما را جوان نگه می‌دارد.

 


- منبع خوب ویتامین B


گوشت بوقلمون منبع خوبی از ویتامین‌های B است، مانند ویتامین B۳ و B۶، ویتامین B۳ به کاهش کلسترول کمک می‌کند و برای پوست سالم و عملکرد مغز ضروری است.
ویتامین B۶ هم به حفظ حجم رشد ماهیچه‌ها و به تولید آنتی بادی، سلول‌های قرمز خون کمک می‌کند و برای رشد بسیار مهم است.

 


- کمک به تقویت استخوان ها:


گوشت بوقلمون حاوی کلسیم، منیزیم، پروتیین و ویتامین D است که به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.
منیزیم موجود در گوشت بوقلمون به جذب کلسیم از غذا‌های غنی از کلسیم کمک می‌کند. منیزیم به آرام کردن اعصاب و اضطراب، کمک، از یبوست جلوگیری و گرفتگی ماهیچه را کم می‌کندهمچنین سطوح مواد معدنی سدیم، کلسیم و پتاسیم را تنظیم می‌کند.

 


غنی از آهن:


بوقلمون دارای مقدار زیادی آهن است. آهن برای تولید خون و انرژی بسیار ضروری است. کمبود آهن در بدن می‌تواند باعث خستگی، ریزش مو، سردرد، پوست خشک، ناخن‌های ترد باشد.

 


برای رشد و ترمیم بافت ها:


گوشت بوقلمون نقش مهمی در رشد بافت و ترمیم بافت‌های آسیب دیده دارد. پروتئین برای رشد بافت بسیار مهم است. هر و سایش هر روز به خاطر کار و حرکات فیزیکی در بافت‌های بدن شما رخ می‌دهد. برای درمان این سایش و پارگی باید مقدار پروتئین مورد نیاز بدن را دریافت کنید. 
به خصوص، ورزش کاران و اندام پروران این مشکل را تجربه می‌کنند. به آن‌ها توصیه می‌شود که گوشت بوقلمون را برای تعمیر بافت‌های آسیب دیده خود ببرند.

 


برای پوست و موی سالم:


گوشت معجزه برای تناسب اندام خوردن گوشت بوقلمون به طور منظم سلامت پوست و مو را افزایش می‌دهد. پروتئین بلوک ساختمانی مو و پوست است. گوشت بوقلمون در ترکیب با ویتامین c تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و پوست زیبا را تقویت می‌کند. هم چنین مانع ریزش مو می‌شود و به رشد مو‌های ریخته کمک می‌کند.

 


کاهش کلسترول بالا:


مقدار کلسترول در بوقلمون به تیرگی گوشت بستگی دارد. سینه بوقلمون که گوشت سفید دراد، سطح پایینی از کلسترول را در مقایسه با گوشت تیره دارد. بنابراین بهتر است که از گوشت بوقلمون تیره برای کلسترول بالا اجتناب کنید. شما می توانید سطح چربی را با حذف پوست از گوشت بوقلمون کاهش دهید.
 

مضرات گوشت بوقلمون

 

گوشت بوقلمون مضرات گوشت قرمز را ندارد طبیعتی گرم دارد و در هر غذایی می توان از آن استفاده کرد. اما مصرف بی رویه هر غذایی می تواند مضراتی داشته باشد. بنابراین پرخوری در گوشت بوقلمون هم می تواند گوارش شما را تحت تاثیر قرار دهد. در غیر این صورت مضرات خاصی برای آن گفته نشده است. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.