2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
کارهایی که زنان و مردان برای داشتن رابطه جنسی سالم حتما باید انجام دهند

کارهایی که زنان و مردان برای داشتن رابطه جنسی سالم حتما باید انجام دهند

رابطه جنسی مهمترین رکن زندگی مشترک است و مخاطره آن می تواند زندگی زناشویی را به سمت طلاق ببرد. برای داشتن یک رابطه جنسی سالم چه باید کرد.اینجا را بخوانید

جامعه پویا -رابطه جنسی یکی از مهمترین ارکان زندگی مشترک است و اگر رابطه جنسی در خطر باشد زن و شوهر هرچقدر هم همدیگر را دوست داشته باشند باز هم احتمال جدایی و خیانت بالا می رود. 
برای اینکه یک زندگی جنسی سالم و رابطه جنسی خوب داشته باشید باید نکاتی را بدانید و رعایت کنید. 


نیاز همسر خود را بشناسید

 به گزارش ایرنا،  قربانی روانپزشک  و عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن‌سینا  می گوید: زنان و مردان در رابطه جنسی از نظر فیزیولوژی و فیزیولوژی روانی با هم تفاوت دارند. برای نمونه، برای مرد آناتومی زن مهم است، اما برای زن وجوه عاطفی مهم است و وجوه جسمی چندان تعیین‌کننده نیست. یا در رابطۀ جنسی، وقتی مرد اوج لذت جنسی را تجربه کرد و به انزال رسید، تا چند ساعت نمی‌تواند دوباره آن را تکرار کند اما زن می‌تواند چند ارگاسم یا اوج لذت جنسی پیاپی را تجربه کند. بنابراین،‌ دو طرف باید این تفاوت‌های عملکردی و عاطفی را بدانند و درک کنند. به دلیل همین تفاوت‌هاست که آقایان باید تلاش کنند رابطۀ زناشویی را از منظر خانم‌ها هم ببینند و فقط در پی ارضای نیاز خود نباشند.


گاهی رعایت نکات ساده کیفیت رابطۀ جنسی و غیرجنسی زوج‌ها را بسیار افزایش می‌دهد. برای نمونه، آقایان باید متوجه اهمیت پیش‌نوازی و معاشقه در رابطۀ زناشویی باشند. پیش از مقاربت، گفتن کلمات محبت‌آمیز و نوازش کردن می‌تواند باعث تحریک خانم و آماده شدن او برای رابطه شود و همچنین، رابطۀ غیرجنسی آنها را نیز بهبود بخشد.

 

رابطه جنسی سالم
چه کنیم که بیماری جنسی مبتلا نشویم


تبیان نوشت: بیماری های جنسی می تواند از طریق رابطه جنسی یا حتی از مادر به فرزند در دوران جنینی منتقل شود ،اما برخی از بیماری های مقاربتی هست که تنها راه انتقال آن آمیزش جنسی نیست و ممکن است از طریق وسایل مشترک مانند سرنگ و سوزن منتقل شود. که از آن جمله می توان ایدز و هپاتیت B و C را نام برد.

عواملی که خطر آلودگی  به بیماری های مقاربتی را افزایش می دهد

 شرکای جنسی متعدد

 تکرار تماس های مشکوک

ایجاد زخم و خراشیدگی در زمان تماس جنسی

تماس جنسی در زمان قاعدگی

 عدم استفاده از پوشش محافظ (کاندوم)

بیماری مقاربتی

علائم بیماری مقاربتی

بروز علائم زیر ممکن است به دلیل یک بیماری آمیزشی باشد:

 ترشح غیرطبیعی (افزایش مقدار ترشحات، تغییر رنگ و بو همراه خارش و سوزش) از دستگاه تناسلی زن

 زخم دستگاه تناسلی

برآمدگی جدید در کشاله ران به صورت یک طرفه یا دو طرفه

 درد قسمت تحتانی شکم به همراه یکی از علائم فوق در زن

 تورم بیضه

ترشح از مجرای تناسلی مرد

تورم، قرمزی و ترشح چشم نوزاد (به دلیل عفونت مادر)

آیا بیماری های آمیزشی درمان پذیرند؟

 

ممکن است همسر یا شریک جنسی شما در حالی که علامتی از بیماری ندارد آلوده شده باشد. بنابراین با توجه به نظر پزشک ضرورت دارد همسر شما نیز هم زمان تحت درمان قرار گیرد. در غیر این صورت احتمال دارد آلودگی مجددا به شما سرایت کند. توجه داشته باشید که اغلب بیماری های مقاربتی درمان پذیر است.

دوره درمان را کامل کنید. در طی دوره درمان از تماس جنسی پرهیز کنید و یا از کاندوم استفاده نمایید.

پزشک محرم اسرار شما است. مشکلات خود را با وی در میان بگذارید. از مصرف خودسرانه دارو یا مراجعه به افرادی که صلاحیت ندارند پرهیز کنید.

 

سکس سالم

چگونه خود را از تماس جنسی نامطمئن حفاظت کنیم

 

مطمئن ترین راه پیشگیری نداشتن رابطه جنسی با فردی که از سلامت جنسی او آگاهی ندارید است. کم کردن دفعات تماس جنسی مشکوک و کاهش تعداد شرکاء جنسی از احتمال آلودگی می کاهد.

از تماس جنسی حفاظت نشده با افراد مشکوک، ناشناس یا کسانی که رفتارهای پرخطر جنسی و اعتیاد تزریقی دارند باید پرهیز کرد.

جلوگیری از تماس با خون یا ترشحات جنسی در یک رابطه مشکوک می تواند تا حدی فرد را در برابر آلودگی محافظت نماید.

استفاده از الکل و مواد مخدر قبل از برقراری تماس جنسی می تواند قدرت تصمیم گیری فرد را در زمینه انتخاب یک تماس جنسی مطمئن مختل سازد.

رابطه جنسی سالم
در دوران کرونا چطور رابطه جنسی داشته باشیم 


اگر شما یا همسرتان مبتلا به کووید -۱۹ هستید، باید تا حد امکان از یکدیگر دور باشید و به طبع روابط زناشویی نداشته باشید. اما برای افرادی که علائم بیماری را ندارند و در معرض بیماری کووید -۱۹ قرار نداشته و شرایط قرنطینه در خانه را رعایت کرده‌اند، روابط زناشویی با همسر خطر ابتلاء به این بیماری را به همراه ندارد. باید توجه داشت که داشتن رابطه زناشویی در این دوره پراسترس می‌تواند به تحکیم روابط عاطفی خانواده و کاهش اضطراب و تنش زوجین کمک کند.

 مهر نوشت: دکتر شاه علی با اشاره به اصول بهداشتی رابطه زناشویی در دوره پاندمی کرونا، افزود: لازم است حداقل ۲۰ ثانیه قبل و بعد از روابط زناشویی دست‌ها با آب و صابون شسته شوند. استفاده از وسایل محافظتی، امکان انتقال ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.

رابطه جنسی یکی از غرایز اصلی برای بقاء بشر است ولی می تواند راهی برای ورود عوامل بیماری زا باشد.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.