2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چطور میله‌های اجاق گاز را بی دردسر تمیز کنیم

چطور میله‌های اجاق گاز را بی دردسر تمیز کنیم

تمیزکردن میله های اجاق گاز به نظر کار سختی می‌آید اما با چند روش خانگی به راحتی می‌توانید این میله‌ها را تمیز کنید. اینجا را بخوانید

جامعه پویا -تمیز کردن میله‌های اجاق گاز به نظر بسیار سخت می‌رسد اما روش‌هایی هست که به راحتی می‌توانید در خانه میله‌های چدنی را تمیز کنید و چربی و کثیفی را از میله‌های اجاق دور کنید.

 


استفاده از آمونیاک


میله ها را پس از سرد شدن از روی اجاق گاز بردارید و در طشت بزرگی حاوی آب قرار دهید تا کاملا روی آن را آب بپوشاند. سپس یک چهارم پیمانه آمونیاک به آن اضافه نموده و اجازه دهید 3ساعت خیس بخورد.

سپس آنها را در آورده و با اسکاچ و مایع ظرفشویی شسته و آبکشی کنید تا کاملا تمیز شود. هنگام استفاده از آمونیاک حتماً دستکش بپوشید، و در هوای آزاد اینکار را انجام دهید تا آسیبی به شما وارد نشود.

شما می توانید برای تمیز کردن میله ها با آمونیاک هر کدام از میله ها را درون یک کیسه پلاستیک محکم و ضخیم قرار دهید و یک سوم لیوان آمونیاک در کیسه بریزید و کیسه را کمی تکان دهید تا آمونیاک به تمام قسمت های چدن برسد و بعد از یک ساعت چدن گاز را بشویید.

بیشتر بخوانید:چطور در هزینه شوینده ها صرفه جویی کنیم

 

تمیز کردن میله های اجاق

استفاده از سرکه :

درون ظرفی بزرگ آب جوش و مایع ظرف شویی و سرکه بریزید و 2 الی 3 ساعت میله ها و شعله های گاز را در این مخلوط قرار دهید. سپس با یک اسکاچ زبر یا سیم ظرف شویی چربی ها و سوختگی آن ها را پاک کنید. این روش بیشتر برای پاکسازی روزانه و در مورد چربی های سبک و کم حجم کاربرد دارد.

شما می توانید مقداری سرکه را درون اسپری ریخته و هر روز برای پاک کردن چدن های گاز ، روی آنها اسپری کنید و اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه باقی بماند. سپس با استفاده از یک پارچه تمیز گاز را پاک کنید.

 

بیشتر بخوانید:آیا از ماسک‌های معمولی می‌توان چندبار استفاده کرد؟

 

خمیر جوش شیرین

برای حذف لکه های روغنی میله های گاز 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 1 یا 2 قاشق چایخوری آب را مخلوط کنید تا به شکل خمیر دربیاید و چنانچه بخش نکات خانه داری نمناک گفته است این خمیر را 15 دقیقه روی لکه قرار دهید. سپس میله ها را آب گرم بشویید و با یک پارچه ی تمیز خشک کنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.