2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
همه خواص و مضرات شکر قهوه ای

همه خواص و مضرات شکر قهوه ای

همه خواص و مضرات شکر قهوه ای را اینجا بخوانید

جامعه پویا -برخلاف تبلیغات رایج کالری شکر قهوه ای تفاوت چندانی با شکر سفید ندارد ؛ در این مطلب مزایا و معایب این نوع شکر را بررسی کرده ایم
شکر قهوه ای  مانند شکر سفید از نیشکر یا چغندر قند تهیه می‌شود  و در واقع شکر سفیدی است که به صورت ناکامل پالایش شده و به همین دلیل هنوز شیره قند را در خود دارد ضمن آن که  به دلیل دارا بودن ملاس، رنگ آن قهوه‌ای است.ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید :

شکر قهوه‌‌ای نوعی ساکارز بوده که حاوی ۵ درصد ملاس، مقدار کمی کلسیم، پتاسیم و آهن است. به همین دلیل مواد مغذی آن بیشتر و بهتر از قند سفید یا شکر سفید است. طعم و عطر مطبوع شکر قهوه‌‌ای باعث شده این محصول غذایی محبوبیت بیشتری نسبت به شکر سفید داشته باشد.
 یک قاشق چای‌خوری شکر قهوه‌ای (حدود ۴ گرم) ۱۵ کالری دارد، در حالی که کالری همین مقدار شکر سفید حدود ۱۷ است. دقت داشته باشید که شکر قهوه‌ای و شکر زرد که از شکر نیشکر یا شیره خرما به دست می‌آید، متفاوت است.

 

شکر قهوه ای

   شکر سرخ در طب سنتی


شکرسرخ که با شکر معمولی و قهوه ای فرق دارد از نیشکر تهیه شده و طبعی گرم دارد. به همین دلیل این ماده غذایی در درمان بیماری‌هایی مانند نفخ معده، یبوست و سردمزاجی بسیار موثر است. از شکر قهوه‌ای در طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود که از جمله آن می‌توان به این موارد اشاره کرد: از بین بردن خارش و اگزمای بدن، درمان قولنج شکم و ناف، جلوگیری از تهوع، درمان سردرد، درمان سردی و ضعف بدن، درمان اسهال و دل پیچه، تسکین دردهای عضلانی و...

 

 

   فواید شکر قهوه‌ای


شکر قهوه‌ای نه تنها در آشپزی و شیرینی پزی بلکه در پزشکی هم کاربردهای بسیار زیادی دارد و از آن برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. همچنین شکر قهوه‌ای به طور گسترده در سلامت و زیبایی پوست کاربرد دارد. از جمله فواید شکر قهوه‌ای می‌توان به این موارد اشاره کرد: درمان دردهای قاعدگی، افزایش انرژی، چاقی و کنترل وزن، سلامت و زیبایی پوست، بارداری، کنترل دیابت، درمان سریع سرماخوردگی، درمان نفخ نوزادان، درمان مشکلات گوارشی و ماساژ صورت و درمان آکنه پوست.

 


   مضرات شکر قهوه‌ای


مصرف به اندازه و کنترل شده  شکر قهوه‌ای در درمان بیماری‌ها و کنترل دیابت  تا حدی  موثر است اما استفاده بی‌رویه از آن هم می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند کندذهنی به‌خصوص در کودکان شود. همچنین درخور ذکر است که مصرف بی‌رویه هر نوع شکر، تاثیری مشابه مواد مخدر بر مغز دارد   و  ممکن است استفاده بیش از حد آن باعث خستگی و کم‌خونی شود. خوردن زیاد شکر قهوه‌ای ابتدا احساس سیری و گرما در بدن شما ایجاد می کند و پس از مدتی ممکن است احساس ضعف و گرسنگی کنید و طبع شما را سرد خواهد کرد. اگر بیماری یا حساسیت خاصی دارید که مجبور به استفاده از رژیم غذایی ویژه ای هستید، پیش از هرگونه تغییر یا افزودن ماده غذایی جدید به رژیم خود حتما با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.