2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
طرز تهیه لیگمات جنوبی خیلی خوشمزه و فوری

طرز تهیه لیگمات جنوبی خیلی خوشمزه و فوری

طرز تهیه لیگمات جنوبی خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا - لیگمات نوعی شیرینی جنوبی است که برای ماه رمضان بسیار مناسب و خوشمزه است. طرز تهیه فوری و خوشمزه لیگمات را اینجا بخوانید .

مواد لازم  برای تهیه لیگمات جنوبی 


   آرد سفید: ۲ پیمانه
  نشاسته ذرت: ۳ قاشق غذاخوری
  شیرخشک قنادی: ۳ قاشق غذاخوری
  ماست پرچرب: ۲ پیمانه
  شکر: ۲ قاشق غذاخوری
 خمیرمایه فوری: یک قاشق غذاخوری
  نمک:یک هشتم قاشق چای‌خوری
  هل: یک دوم  قاشق چای‌خوری
  رازیانه:  یک دوم قاشق چای‌خوری
  روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری
  روغن مایع برای سرخ کردن: به مقدار لازم
  آب ولرم: به مقدار لازم

طرز تهیه لیگمات


 طرز تهیه لیگمات جنوبی

1- در اولین مرحله  باید مواد خشک را با هم ترکیب کنید. (آرد سفید، نشاسته ذرت، شیر خشک قنادی، شکر، خمیر مایه فوری، نمک، هل و رازیانه را با هم مخلوط کنید.)
2-  ماست را به تدریج به مواد خشک اضافه کنید. سپس مواد را به خوبی هم بزنید تا زمانی که مواد حالتی مثل یک مایه شل و چسبنده و مرطوب (شبیه ماست) پیدا کند. یادتان باشد خمیر این شیرینی باید شل باشد. نکته مهمی که باید درباره درست کردن خمیر لگیمات بدانید این است که حتماً از ماستی استفاده کنید که هم‌دما با محیط باشد.
3- بعد از آماده کردن خمیر لگیمات روی خمیر را به مدت یک ساعت بپوشانید. ظرف خمیر را در یک جای گرم قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.
4-  یک دستکش یک بار مصرف بپوشید. مقداری روغن روی دستکش بریزید و کمی آن را چرب کنید. سپس خمیر را که حالا حجم آن تقریباً دو برابر شده بردارید و کمی ورز دهید و پف آن را بگیرید.
5-  در یک قابلمه مقداری روغن بریزید.
(   روغن باید به اندازه‌ای باشد که گیمات‌ها در آن شناور شود) خمیر را داخل ماسوره بریزید و لگیمات‌ها را در روغن به صورت گرد بریزید و سرخ کنید.حین سرخ شدن مرتب لگیمات‌ها را به آرامی هم بزنید.
6- به محض این که سطح شیرینی طلایی شد آن ها را از روغن بیرون بیاورید. می‌توانید آن‌ها را در شهد سرد شده بریزید یا روی آن‌ها عسل، شیره خرما یا شیره انگور بریزید.


نکته 


لگیمات» یک نوع شیرینی مشابه بامیه است و خوراکی مخصوص ماه رمضان در خوزستان به شمار می‌آید که همراه با قهوه تلخ عربی خورده می‌شود. در ادامه  طرز تهیه این شیرینی خاص عربی را به شما خواهیم گفت.
مقدار موادی که گفته شد برای ۸ نفر است.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.