2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه مربای توت فرنگی فوری خیلی خوشمزه و شفاف

طرز تهیه مربای توت فرنگی فوری خیلی خوشمزه و شفاف

طرز تهیه مربای توت فرنگی فوری و خیلی خوشمزه و شفاف را اینجا بخوانید

جامعه پویا -مربای توت فرنگی مربایی است در فصل تابستان تهیه می شود. اگر می خواهید یک مربای خیلی خوشمزه و شفاف درست کنید این مطلب را بخوانید. 


مواد لازم برای تهیه مربای توت فرنگی


 توت فرنگی    ۵۰۰ گرم
شکر    ۵۰۰ گرم
آب لیمو ترش    ۱ قاشق غذاخوری

مربای توت فرنگی


طرز تهیه مربای توت فرنگی


ابتدا توت فرنگی‌ها را خوب بشویید برگ های آن را بگیرید و بعد از شستن بلافاصله خشک کنید. شکر را لابه لای توت فرنگی‌ها در یک قابلمه مسی بریزید و بعد به مدت ۱۲ ساعت توت فرنگی‌ها را در یخچال قرار دهید. 
بعد از ۱۲ ساعت قابلمه را روی اجاق بگذارید و شعله را کم کنید. توت فرنگی‌ها حسابی آب انداخته اند. هیچ چیز به آن اضافه نکنید فقط روی شعله کم صبر کنید تا بجوشد. ۲۰ دقیقه بعد از جوشیدن می توانید در صورتی که دوست دارید چند دانه هل شکسته هم به آن اضافه کنید. اگر می خواهید مربای توت فرنگی شفاف شود حتما همه کف‌های ایجاد شده روی مربا را بگیرید. 
بعد از نزدیک به نیم ساعت و زمانی که شهد مربا به اندازه ای که دوست داشتید رسید و توتها روی قابمله دیده شد و مربا قوام آمد می توانید زیر اجاق را خاموش کنید. هم زمان آب لیمو ترش را هم اضافه کنید. بعد مربا را رها کنید تا سرد شود. سپس در شیشه های خشک و تمیز بریزید و در آن را محکم ببندید تا هوا نکشد. 


نکته


برای اینکه مطمئن شوید که مربا قوام آمده است نصف قاشق شهد مربا را در یک لیوان آب سرد بریزید اگر شهد متلاشی نشد یعنی قوام آمده است. 
آب لیمو برای جلوگیری از شکرک زدن مربا است پس حتما از آن استفاده کنید. 
توجه داشته باشید توت فرنگی ها حتما باید بپزد اگر نپخته باشد باعث شکرک مربا می شود.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.