2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
طرز تهیه مربای زردآلو  تازه خوشرنگ و مجلسی

طرز تهیه مربای زردآلو تازه خوشرنگ و مجلسی

طرز تهیه مربای زرد آلو مجلسی و تازه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -مربای زردآلو یک دسر بی نظیر ، زیبا و مجلسی است طرز تهیه مربای زردآلو خیلی خوشمزه و پر خاصیت است. 


 مواد لازم مربای زردآلو


زردآلوی بدون هسته    ۱ کیلو
شکر    ۶۰۰ گرم
آب لیمو  دو قاشق غذاخوری

مربای زردآلو تازه


طرز تهیه مربای زردآلو


ابتدا در یک قابلمه لعابی زردآلوها را بچینید و شکر را به آن اضافه کنید بهتر است لایه به لایه اینکار را بکنید تا وقتی مربا قوام می آید یک دست شود. شعله اجاق را کم کنید. با حوصله مربا را نظاره کنید. کم کم مواد داخل قابلمه می جوشد اگر روی آن کف بست کف را جدا کنید. آرام آرام شکر با آب زردآلو می جوشد . صبر کنید تا شکر به خوبی آب شود. حالا نوبت این است که زرد آلوها را زیر و رو کنید گوشت زردآلو بسیار نرم است. برای اینکه بتوانید زردآلو را بدون آسیب زیر و رو کنید باید از یک قاشق چوبی یا تفلون استفاده کنید و زردآلوها را دانه دانه زیر و رو کنید. 
بعد از نیم ساعت احتمالا مربا قوام آمده است. مقداری از شربت را داخل قاشق قرار دهید بعد از فاصله آهسته آن را خم کنید و داخل قابلمه بریزید اگر شربت به آهستگی و بدون قطع شدن یا شره کردن وارد قابلمه شد یعنی قوام لازم به دست آمده است. 
زیر اجاق را خاموش کنید و دو قاشق آب لیمو را برای جلوگیری از شکرت زدن با مربا مخلوط کنید. 

نکته 


توجه داشته باشید که می توانید به این مربا خلال پسته و بادام یا گردو اضافه کنید. اما اینکار را باید 5 دقیقه قبل از خاموش کردن انجام دهید. مربا وقتی سرد شد داخل شیشه خشک و تمیز بریزید. روی شیشه یک تکه پارچه آب نخورده تمیز قرار دهید و بعد در آن را ببندید. بهتر است مربا را در یخچال نگهداری کنید اما در جای خشک و تاریک و خنک هم می توانید نگهداری کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.