2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
چطور چربی های کهنه و چسبیده را به راحتی  از آشپزخانه تمیز کنیم

چطور چربی های کهنه و چسبیده را به راحتی از آشپزخانه تمیز کنیم

تمیز کردن آشپزخانه و از بین بردن چربی های کهنه آن با چند راهکار ساده ممکن است. اینجا را بخوانید.

جامعه پویا -از بین بردن چربی های مقاوم روی کابینت ها و اجاق گاز یکی از بزرگترین مشکلاتی است که خانم های خانه دار با آن مواجه هستند. 
برای اینکه چربی های مقاوم و کهنه را از بین ببرید ، چند راهکار وجود دارد که نیاز نیست حتما از مواد پاک کننده صنعتی و مضر استفاده کنید. 

 

بیشتر بخوانید:چطور میله‌های اجاق گاز را بی دردسر تمیز کنیم

 

تمیز کردن چربی های کهنه در اشپزخانه


جوش شیرین و روغن


جوش شیرین را در ظرفی بریزید و کمی روغن به آن اضافه کنید. بهتر است از روغن زیتون که حالت چسبندگی ندارد استفاده کنید. روغن را باید به اندازه ای بریزید که جوش شیرین حالت خمیری به خودش بگیرد. خمیر را روی قسمت هایی که چربی انباشته شده وجود دارد بمالید و به مدت 5 دقیقه رها کنید. بعد با یک فرچه نرم روی آن را بسیایید. فرچه حتما باید نرم باشد که خراشی روی سطوح ایجاد نکند. بعد با یک دستمال خشک روی آن را تمیز کنید. 
روغن های کهنه کاملا از بین خواهد رفت. 

بیشتر بخوانید: چند ترفند عالی برای براق کردن و از بین بردن جرم سینک ظرفشویی


ترکیب معجزه گر سرکه و مایع ظرفشویی


یکی دیگر از راههای از بین بردن چربی ها ترکیب سرکه و مایع ظرفشویی است. این ترکیب را می توانید برای اجاق گاز و میله های روی اجاق هم استفاده کنید. به اندازه هریک فنجان سرکه ، نصف قاشق چای خوری مایع ظرفشویی بریزید. خوب هم بزنید و بعد روی قسمتی که چربی انباشته شده یا چربی کهنه وجود دارد اسپری کنید. یک ربع بعد دوباره اسپری کنید و بعد با یک مسواک به ارامی روی محل را بسایید. سپس با یک دستمال خشک آن را تمیز کنید. 
از این ترکیب برای تمیز کردن داخل یخچال هم می توانید استفاده کنید. از بین بردن چربی خشک شده روی سرامیک، میله های اجاق گاز و کاشی های دیوار کاری است که این ترکیب جادویی می تواند انجام دهد. 

تمیز کردن آشپزخانه


ترکیب سرکه، پوست مرکبات و پودر ماشین لباسشویی


برای تمیز کردن چربی های خشک شده یا چربی هایی که چرک هم به خود گرفته اند. از ترکیب سرکه، پوست مرکبات و پودر ماشین لباسشویی استفاده کنید. 
در این ترکیب یک فنجان سرکه را به پوست یک عدد پرتقال یا هر مرکبات دیگری ترکیب کنید. پوست را کاملا رنده کنید و با سرکه هم بزنید بعد یک قاشق چای خوری به آن پودر ماشین لباسشویی اضافه کنید و روی قسمت هایی که چربی وکثیفی انباشته شده قرار دهید. بعد از ده دقیقه آن را با یک دستمال نرم تمیز کنید. 
زیر کابینت ها، زیر اجاق گاز و آشپزخانه ای که خوب تمیز نشده است از جمله جاهایی است که به راحتی با این ترکیب می توانید تمیز کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.