2024/10/23
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ آبان
پیشنهادات ما
طرز تهیه قطاب خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه قطاب خوشمزه و مجلسی

چطور یک قطاب مجلسی درست کنیم؟ اینجا را بخوانید

جامعه پویا -قطاب یک شیرینی عالی و خوشمزه است که در واقع شیرینی سنتی محسوب می شود. 


مواد لازم  


 زرده تخم مرغ: یک عدد
  ماست: نصف لیوان(دسته دار فرانسوی)
  آرد:   حدود یک و نیم لیوان
  روغن مایع: ۴ قاشق غذاخوری
  بیکینگ پودر: نصف قاشق چای خوری
  مغز گردو و بادام:    ۱۰۰ گرم
  پودر قند: ۲ قاشق غذاخوری
  پودر هل: یک قاشق چای خوری
  پودر دارچین: نصف قاشق چای خوری
  گلاب: یک قاشق غذاخوری
قطاب یزدی بدون فر

  طرز تهیه :


1-برای درست کردن خمیر قطاب، ماست و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط سپس بیکینگ پودر و روغن را اضافه می کنیم، وقتی کاملا هم زدیم آرد الک شده را می افزاییم.
2-آرد را در دو تا سه مرحله به مایه  شیرینی می افزاییم تا کاملا باز شود و گلوله گلوله نشود آرد را تا جایی اضافه می کنیم و ورز می دهیم که خمیر نرم و لطیفی داشته باشیم و به دست نچسبد.
3-روی خمیر قطاب را با یک دستمال تمیز می پوشانیم و در محیط آشپزخانه برای نیم ساعت استراحت می دهیم. در این فاصله مغز گردو و بادام را با پودر قند، پودرهل و پودر دارچین داخل غذاساز می ریزیم.
4-غذاساز را روشن و همه مواد را با هم مخلوط  و حسابی ریز می کنیم و یک قاشق غذاخوری گلاب می افزاییم و با مواد مخلوط می کنیم تا حسابی سفت شود.
5-خمیر را با وردنه به ضخامت نیم سانت باز می کنیم سپس با کاتر گرد قالب می زنیم سپس از مغزها  وسطش می گذاریم.
6-خمیر را در دست گرد می کنیم که مواد وسط خمیر بماند و اضافی خمیر را می گیریم و در روغن نسبتا داغ با حرارت ملایم سرخ می کنیم تا طلایی شود سپس از تابه خارج می‌کنیم .
7-بعد از سرد شدن قطاب‌ها را  در پودر قند می‌زنیم  و با غنچه گل محمدی تزیین می‌کنیم.
  نکته :
اگر قالب در دسترس ندارید یک تکه خمیر بردارید و در دست باز کنید مواد میانی قطاب را بگذارید و در دست گرد کنید، از گلاب به اندازه گفته شده استفاده کنید، این خمیر باید سفت باشد و گلاب زیادی باعث ترک خوردن شیرینی قطاب می شود. حتما اجازه دهید شیرینی شما ولرم شود سپس  آن ها را در پودر قند بزنید.
 

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.