2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه قطاب خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه قطاب خوشمزه و مجلسی

چطور یک قطاب مجلسی درست کنیم؟ اینجا را بخوانید

جامعه پویا -قطاب یک شیرینی عالی و خوشمزه است که در واقع شیرینی سنتی محسوب می شود. 


مواد لازم  


 زرده تخم مرغ: یک عدد
  ماست: نصف لیوان(دسته دار فرانسوی)
  آرد:   حدود یک و نیم لیوان
  روغن مایع: ۴ قاشق غذاخوری
  بیکینگ پودر: نصف قاشق چای خوری
  مغز گردو و بادام:    ۱۰۰ گرم
  پودر قند: ۲ قاشق غذاخوری
  پودر هل: یک قاشق چای خوری
  پودر دارچین: نصف قاشق چای خوری
  گلاب: یک قاشق غذاخوری
قطاب یزدی بدون فر

  طرز تهیه :


1-برای درست کردن خمیر قطاب، ماست و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط سپس بیکینگ پودر و روغن را اضافه می کنیم، وقتی کاملا هم زدیم آرد الک شده را می افزاییم.
2-آرد را در دو تا سه مرحله به مایه  شیرینی می افزاییم تا کاملا باز شود و گلوله گلوله نشود آرد را تا جایی اضافه می کنیم و ورز می دهیم که خمیر نرم و لطیفی داشته باشیم و به دست نچسبد.
3-روی خمیر قطاب را با یک دستمال تمیز می پوشانیم و در محیط آشپزخانه برای نیم ساعت استراحت می دهیم. در این فاصله مغز گردو و بادام را با پودر قند، پودرهل و پودر دارچین داخل غذاساز می ریزیم.
4-غذاساز را روشن و همه مواد را با هم مخلوط  و حسابی ریز می کنیم و یک قاشق غذاخوری گلاب می افزاییم و با مواد مخلوط می کنیم تا حسابی سفت شود.
5-خمیر را با وردنه به ضخامت نیم سانت باز می کنیم سپس با کاتر گرد قالب می زنیم سپس از مغزها  وسطش می گذاریم.
6-خمیر را در دست گرد می کنیم که مواد وسط خمیر بماند و اضافی خمیر را می گیریم و در روغن نسبتا داغ با حرارت ملایم سرخ می کنیم تا طلایی شود سپس از تابه خارج می‌کنیم .
7-بعد از سرد شدن قطاب‌ها را  در پودر قند می‌زنیم  و با غنچه گل محمدی تزیین می‌کنیم.
  نکته :
اگر قالب در دسترس ندارید یک تکه خمیر بردارید و در دست باز کنید مواد میانی قطاب را بگذارید و در دست گرد کنید، از گلاب به اندازه گفته شده استفاده کنید، این خمیر باید سفت باشد و گلاب زیادی باعث ترک خوردن شیرینی قطاب می شود. حتما اجازه دهید شیرینی شما ولرم شود سپس  آن ها را در پودر قند بزنید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.