2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
طرز تهیه حلوا با آرد برنج بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه حلوا با آرد برنج بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه حلوا با آرد برنج بسیار خوشمزه و مجلسی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -حلوا با آرد برنج طعم بی نظیر و خاصی دارد . این حلوا که طعم شله زرد هم می دهد را در خانه درست کرده و نوش جان کنید.

 
مواد لازم 


آرد برنج    2 لیوان
شکر    2 لیوان
آب    2 لیوان
گلاب    1 لیوان
روغن مایع    1/2 لیوان
زعفران دم شده    5 قاشق غذا خوری

حلوا با آرد برنج
دستور پخت حلوا با آرد برنج


برای درست کردن حلوا با آرد برنج ابتدا شهد آن را درست کنید. دو لیوان آب و دو لیوان شکر را داخل یک قابلمه بریزید و خوب هم بزنید توجه داشته باشید آب باید روی شکر را بپوشاند بعد از اینکه هم زدید روی اجاق قرار دهید و شلعه را کم کنید. منتظر باشید تا کم کم شکر و آب در هم حل شوند حالا گلاب و زعفران را اضافه کنید و صبر کنید تا قوام بیاید. بعد از اینکه به خوبی قوام آمد حالا نوبت تفت دادن آرد برنج است. آرد برنج خیلی زود می سوزد بنابراین از ابتدا ته قابلمه را چرب کنید .بعد آرد را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید بوی خامی که گرفته شد روغن را به طور کامل اضافه کرده و هم بزنید توجه داشته باشید باید به طور مداوم هم بزنید. آرد که حالت طلایی به خود رسید ، کم کم شهد را به آن اضافه کنید. وقتی مواد خوب با هم مخلوط شد اجاق را خاموش کرده  و به مدت نیم ساعت در قابلمه را با دم کنی ببندید. سپس حلوا را در ظرف مورد نظر بریزید و با آجیلی که دوست دارید تزئین کنید.


نکته 


می توانید هل هم داخل حلوا بریزید. همچنین پودر دارچین برای تزئین یکی از پیشنهادهای ما است که حلوای شما را بسیار جذاب می کند.  


 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.