2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
طرز تهیه شربت نعناع خیلی خوشمزه و خانگی

طرز تهیه شربت نعناع خیلی خوشمزه و خانگی

شربت نعناع خانگی و خوشمزه را به این روش آماده کنید.

جامعه پویا -شربت نعناع یک نوشیدنی خنک و بسیار مناسب برای فصل گرم سال است. برای تهیه شربت نعناع که کاملا سالم هم باشد باید از یک دستور حرفه ای استفاده کنید. 


مواد لازم شربت نعناع


نعنا تازه    ۵۰۰ گرم
شکر    ۱ کیلوگرم
آب لیمو ترش    ۲ قاشق غذاخوری
آب    ۳ لیوان
عرق نعنا    ۱ قاشق غذاخوری


طرز تهیه شربت نعناع


ابتدا برگ های نعناع را جدا کرده و می شوییم. صبر می کنم تا کامل آبش برود. در این فاصله شهد را آماده می کنیم. شکر و آب را مخلوط کرده و روی اجاق می گذاریم توجه داشته باشید که شعله باید کم باشد.


 شکر کم کم آب می شود و شهد به غلظی که می خواهید می رسد . حالا در این مرحله برگ نعناع را داخل شهد بریزید و صبر کنید تا بجوشد وقتی که برگ ها به خوبی جوشید و رنگ خود را از دست داد و حالت پختگی پیدا کرد مقداری آب لیمو هم به مواد اضافه کنید. می توانید زعفران هم اضافه کنید اگر دوست نداشتید اینکار را نکنید کاملا اختیاری است.

شربت نعناع 
حالا در قابلمه را ببندید اجاق را خاموش کنید و یک دمکنی روی آن بگذارید. یک نصفه روز در همان حالت قرار دهید. بعد از پایان نصف روز  عرق نعناع را به آن اضافه کنید هم بزنید و شربت آماده شده را داخل ظرف شیشه ای در دار بریزید. این شربت تا یک ماه قابل نگهداری است. 
شربت را با آب خنک نوش جان کنید. 

نکته 

معمولاً مهم‌ترین علت تلخ شدن شربت نعناع استفاده از آبلیموی تلخ مزه یا اضافه کردن قسمت سفیدی پوست لیمو به شربت نعنا و لیمو است. استفاده از مقدار بیش از حد عرق نعنا نیز موجب تلخ شدن شربت می‌شود.

اگر به شربت نعناع رنگ خوراکی اضافه کنید شربت سبزتر می شود اما اگر می خواهید یک شربت طبیعی داشته باشید بهتر است اینکار را نکنید.

هنگام استفاده می توانید تخم شربتی هم به شربت نعناع اضافه کنید.

 

دیدگاه‌ها
الناز 1402/04/03
سلام وقت بخیر..شربت نعنا و زعفرون من یکم حالت تلخی داره چکار کنم ک درست شه؟

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.