2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
خواص معجزه گر روغن آرگان؛ از برطرف کننده چروک پوست تا رشد مو

خواص معجزه گر روغن آرگان؛ از برطرف کننده چروک پوست تا رشد مو

روغن آرگان ، یک روغن معجزه گر است که زنان مراکشی اولین بار از آن استفاده کردند. همه چیز درباره روغن آرگان و خواص حیرت آور ان را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -این روزها نام روغن  آرگان را زیاد می شنویم ، روغنی که به صنعت زیبایی راه پیدا کرده و تقریبا در همه کرم ها و شامپو ها وجود دارد. جالب است بدانید روغن آرگان را طلای مایع هم می گویند. این روغن نسبتا گران و پرفایده شاید برای چند سال است که وارد صنعت زیبایی شده اما برای  صدها سال است که از سوی زنان مراکشی استفاده می شود. 

 

آرگان میوه ای از درختی به همین نام است  که در مراکش کشت می شود. متخصصان پوست و زیبایی زمانی متوجه خاصیت فوق العاده روغن آرگان شدند که دریافتند زنان مراکشی نسبت به زنان سایر بخش های دنیا پوستی براق و شفاف دارند. هرچند در ابتدا به نظر می رسید فقط ژنتیک در این امر نقش داشته باشد اما وقتی سبک زندگی زنان مراکشی مورد مطالعه قرار گرفت مشخص شد آنها از روغنی استفاده می کنند که به آن روغن آرگان می گویند و روزی دوبار این روغن را به پوست و ناخن هایشان می مالند. 

بیشتر بخوانید: خواص روغن خرچنگ و تاثیر آن بر پوست چیست


معجزه روغن آرگان


جالب است بدانید روغن آرگان به دلیل داشتن اسید اولئیک و اسید لینولئیک هم می تواند برای پوست های خشک استفاده شود و هم برای پوست های چرب مورد استفاده قرار گیرد. این روغن آب رسانی فوق العاده ای برای پوست دارد و از چروک های ریز و سطحی جلوگیری می کند. 

 

روغن آرگان

روغن آرگان  یک مرطوب کننده عالی 


روغن آرگان به سرعت جذب پوست می شود و حالت چرب به پوست نمی دهد. بعد از پاکسازی پوست با فوم یا ژل شست و شو، دو تا چهار قطره از این روغن را بر کف دست بریزید و بگذارید روغن در کف دستتان گرم شود سپس بر روی گردن و صورت به صورت دورانی ماساژ دهید. روغن آرگان را برای زیر چشم نیز میتوانید استفاده کنید. هر شب یک ساعت قبل از خواب یک قطره از روغن آرگان را بر زیر چشم بزنید ( تا جایی که استخوان زیر چشم را حس می کنید، نزدیک محل رویش مژه ها و روی پلک ها نزنید.) روغن آرگان دارای ویتامین آ و ویتامین ای است که می تواند به کاهش چروک ها کمک کند. علاوه بر این طبق یک تحقیق در سال 2015 روغن آرگان خاصیت ضد پیری برای پوست دارد.

 

بیشتر بخوانید: خواص فوق العاده وازلین برای پوست و برطرف کردن چروک

با روغن آرگان یک پاک کننده عالی بسازید


به اندازه یک فنجان چای دم کنید. اجازه دهید چای دم شده به دمای اتاق برسد و بعد چهار قطره لیمو در آن بچکانید دو قاشق چای خوری روغن آرگان بریزید و هر شب پوست خود را با آن تمیز کنید. این پاکننده می تواند جوش های سرسیاه و ناهمواری پوست شما را به طور کامل از بین ببرد. 

 


درمان جوش و بثورات پوستی با روغن آرگان


جالب است بدانید که به تازگی پزشکان از روغن آرگان برای درمان جوش هم استفاده می کنند. جوش هایی که ناشی از تغییرات هورمونی نیست به راحتی با روغن آرگان درمان می شود. شما می توانید روغن آرگان را با عصاره چای مخلوط کرده و روزی دوبار روی صورت خود به صورت دورانی بمالید. اینکار هم چروک های سطحی شما را برطرف می کند هم جوش ها را تا حدی زیادی از بین می برد.  همچنین روغن آرگان را می توانید در برای درمان زخم های سطحی هم استفاده کنید. بردیگی دست هنگام آشپزی بریدگی با تیغ و امثال آن که زخم های دردناکی دارد را به راحتی با روغن آرگان درمان کنید. شما می توانید مقداری زردچوبه و روغن آرگان را با هم مخلوط کرده و روی محل زخم بگذارید. خونریزی آن به سرعت قطع شده و پوست خیلی سریع بازسازی خود را آغاز میکند. 

 

خواص روغن آرگان
روغن آرگان یک مرطوب کننده عالی برای مو


روغن آرگان برای مو هم مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از شامپوهای ضد ریزش مو، ضد شوره  که موها را پرپشت نشان می دهد دارای روغن آرگان است. روغن آرگان برعکس سایر روغن ها که بی حالتی خاصی به موها می دهد و چسبنده می کند می تواند مو را سبک کند. این سبکی ناشی از ترکیبات روغن آرگان است که  این روغن را از حالت سنگینی خارج کرده است. روغن آرگان برعکس روغن زیتون که روی پوست و مو حالت سنگینی  و گرمی ایجاد می کند به راحتی در بافت مو و پوست نفوذ کرده و کار آبرسانی را شروع می کند به همین دلیل هم به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی و تا حمام بعدی موهای خود را به حالتی که دوست دارید نگه دارید. همچنین از موخوره و شکننده شدن مو هم جلوگیری می کند. مالیدن روغن آرگان به کف سر باعث می شود تا پوست کف سر شما از خشکی خارج شده و با نفوذ به پوست سر رشد مو را تحریک می کند. 

بیشتر بخوانید:خواص اعجاب انگیز روغن بنفشه

 

لک های سطحی دست و صورت را با آرگان از بین ببرید


اگر لک های زیادی روی صورتتان دارید که ناشی از تغییرات هورمونی، بالا رفتن سن، در معرض نور خورشید بودن و بارداری ایجاد شده است روغن آرگان می تواند به روشن شدن لک ها و پوست شما کمک کند. روغن آرگان حاوی توکوفرول ها ( اجزا ویتامین ای) است که می تواند تولید ملاسما را در پوست را کاهش دهدو به همین دلیل روغن آرگان برای درمان لک قهوه ای صورت، از بین بردن لکه سیاه صورت، درمان لک سوختگی سطحی، درمان لکه های قرمز صورت، درمان لک های عمیق صورت و درمان لک بارداری فوق العاده عمل کند.

 

نکته

بخش سلامت جامعه پویا تلاش دارد تا سطح آگاهی شما را نسبت به خواص گیاهان و محصولات غذایی و زیبایی بالا ببرد و این اطلاعات به معنای تایید خواص درمانی نیست. بنابراین قبل از مصرف هر گیاهی به عنوان درمان حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.