2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز درست کردن سبزه لبو  و سبزه مینیاتوری بسیار زیبا و شیک برای عید

طرز درست کردن سبزه لبو و سبزه مینیاتوری بسیار زیبا و شیک برای عید

سبزه لبو یکی از شیک ترین سبزه هایی است که در عید نوروز می توانید سبز کنید و حتی بعد از عید هم از آن مراقبت کنید. نحوه درست کردن سبزه لبو را اینجا بخوانید

جامعه پویا - سبزه چغندر و از جمله سبزه های بسیار زیبا و شکیل هستند که اگر دوست دارید یک هفت سین متفاوت داشته باشید می توانید یکی از این دو سبزه را برای سال نو پرورش دهید. 

 

بیشتر بخوانید: سبزه عید به شکل گاو را چطور درست کنیم

برای تهیه سبزه چغندرحتما باید یک چغندر سالم انتخاب کنید.  چغندر را خوب بشویید اما ته آن را نچینید. در یک ظرف قرار دهید. این ظرف می تواند همان ظرفی باشد که می خواهید در صفره هفت سین قرار دهید. ظرف را پر از آب کنید انتهای چغندر همیشه باید در آب باشد. هر دو روز یکبار آب چغندر را عوض کنید که بو نگیرد و ظرف هم کدر نشود. 20 روز تا یک ماه زمان نیاز است تا چغندر ریشه دهد و سبز شود به محضی که ریشه داد و ریشه ها بلند شد  برگ ها سبز و کم کم بلند می شود. 

سبزه چغندر


می توانید چغندر را در تنگ ماهی قرار دهید و ماهی شب عید را هم در همان تنگ بی اندازید. البته برای حفظ محیط زیست بهتر است ماهی قرمز خریداری نکنید و از عروسک ماهی استفاده کنید. 
کار دیگری که می توانید بکنید این است که بعد از ریشه دادن از خاک ژله ای برای چغندر استفاده کنید. خاک ژله ای چغندر را سبزتر نگه می دارد خاک های ژله ای شفاف هم هستند و با اینکار می توانید ظرف شیشه ای که برای سبز کردن چغندر استفاده کرده اید را زیباتر کنید. 
هر روز روی برگ های چغندر کمی آب بپاشید تا شاداب باقی بماند. توجه داشته باشید چغندر را برای سبز شدن باید جایی قرار دهید که نور آفتاب به اندازه کافی باشد. بهترین جا پشت پنجره ای است که آفتابگیر باشد. 

بیشتر بخوانید: نحوه کاشت سبزه عید با هسته مرکبات


یک روش دیگر هم برای سبز کردن چغندر وجود دارد ،  پس از انتخاب چغندر قرمزی که ریشه های سالم دارد باید چند روزی آن را در یک کیسه پلاستیکی با چند سوراخ قرار داده تا شروع کند به جوانه زدن و سپس می توانید آن را به ظرف آب منتقل کنید.

 


سبز کردن چغندر شب عید به سبک مینیاتوری

در روش مینیاتوری یک چغندر سالم را انتخاب کنید و دوسوم آن را ببرید . یک سوم باقی مانده از سمت ریشه را داخل آب قرار دهید. البته سمت ریشه یا ته چغندر را در آب قرار ندهید. بلکه برعکس کنید و قسمت گوشتی را داخل آب قرار دهید و ظرف را در معرض نور آفتاب بگذارید. از انتهای چغندر برگ ها سبز شده و به شکا مینیاتوری رشد می کند.

 

سبزه لبو و سبزه مینیاتوری
پس از عید نوروز هم می توانید گیاه تان را در باغچه یا گلدان بکارید تا بزرگ تر شود و پس از چند ماه (حدود 3 ماه) چغندرهای تازه و خوشمزه برداشت کنید.

توجه داشته باشید که قطر دهانه گلدان باید 3 برابر اندازه چغندر و ارتفاع آن نیز حداقل 30 سانتی متر باشد.

آبیاری چغندر قرمز در گلدان یا باغچه باید وقتی انجام شود که خاک گلدان در حال خشک شدن باشد. (کمی رطوبت داشته باشد). از آبیاری بیش از اندازه گیاه خود داری کنید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.