2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
طرز تهیه  شیرینی زعفرانی بسیار خوشمزه و مجلسی  با دستور پخت شیرینی پزهای حرفه ای

طرز تهیه شیرینی زعفرانی بسیار خوشمزه و مجلسی با دستور پخت شیرینی پزهای حرفه ای

شیرینی مناسب عید که بتوان در خانه آماده کرد شیرینی زعفرانی است. دستور پخت حرفه ای شیرین زعفرانی بسیار خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا - شیرینی زعفرانی پخت راحت و آسانی دارد و می توانید به راحتی این شیرینی مناسب عید را در خانه اماده کنید. شیرینی زعفرانی سالم که در خانه پخته می شود بسیار کم کالری تر از شیرینی های دیگر است. 

شیرینی زعفرانی

مواد لازم برای شیرینی زعفرانی

آرد : 2 لیوان 
شکر : 3/4 لیوان شکر
تخم مرغ : 2 عدد 
زعفران  :2 ق غ 
روغن جامد : نصف لیوان
بکینگ پودر : 1/4 قاشق چای خوری
وانیل : 1/8 قاشق چایخوری
نمک : 1/8 قاشق چایخوری
پسته : برای تزئین

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی قیطونی بسیار خوشمزه و مجلسی با دستور پخت شیرینی پزهای حرفه ای

شیرینی زعفرانی
دستور پخت شیرینی زعفرانی


در ابتدا شکر را با زعفران و روغن در ظرفی بریزید و کاملا هم بزنید. بهتر است از همزن برقی استفاده کنید تا همه چیز یک دست شود. شکر باید کاملا آب شود و دانه دانه نباشد. سپس تخم مرغ را اضافه کنید. توجه داشته باشید تخم مرغ باید در دمای معمولی قرار گیرد وقتی به دمای اتاق رسید باید آن را بشکنید و به مواد اضافه کنید. در ادامه مواد را آنقدر هم بزنید که کاملا کشدار شود. 
آرد، بیکینگ پورد و نمک را الک کنید و کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید بهتراست حین هم زدن ذره ذره آراد را اضافه کنید تا همه چیز بسیار صاف و یک دست شود. 


حالا می توانید پسته یا بادام به مواد اضافه کنید و دوباره هم بزنید. اینکار شیرینی شما را خوشمزه تر می کند. وقتی مایه آماده شد نوبت اماده کردن فر است. دستگاه فر را روشن کنید و روی دمانی 180 درجه قرار دهید. یک ربع اجازه دهید که فر کاملا گرم شود.  تا فر گرم شود مواد را قالب بزنید. قالب زدن مواد بستگی به این دارد که دوست داشته باشید چه شکلی داشه باشند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه " شیرینی مینیاتوری " بسیار خوشمزه به سبک شیرینی پز ها

می توانید در کیسه مخصوص قالب زدن ریخته و با سری که دوست دارید فرم شیرینی را تعیین کنید. اگر شیرینی شما گرد باشد بهتر می پزد. بنابراین ما به شما توصیه می کنیم شیرینی را گرد قالب بزنید. بعد مقداری روی مواد پسته، بادام، گردو یا هر مغزی که دوست دارید بریزید حتی می توانید از کنجد و سیاه دانه هم استفاده کنید. 
سپس مواد را در فر قرار دهید و 15 دقیقه بعد مواد را از فر خارج کنید. 

 


نکته


حتما از کاغذ روغنی استفاده کنید که شیرینی نسوزد.
می توانید از هر مغزی برای تزئین یا داخل شیرینی استفاده کنید. گردو و نارگیل از جمله مغزهای مورد استقبال است. 
قالب زدن شیرینی زعفرانی مهارت خاصی نمی خواهد و در کیسه قالب زنی با هر سری که استفاده کنید می توانید شیرینی را قالب بزنید.
پختن این شیرینی بسیار آسان است و چون ریز است برای ایام عید بسیار مناسب است. ضمن اینکه کالری کمی هم دارد. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.