2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه شیرینی لوزپسته به سبک قنادی های یزدی

طرز تهیه شیرینی لوزپسته به سبک قنادی های یزدی

لوز پسته یک شیرینی بسیار خوشمزه یزدی است که به دلیل ریز بودن و راحت بودن در آماده سازی برای عید بسیار مناسب است. طرز تهیه لوز پسته به سبک قنادی های یزدی را اینجا ببینید

جامعه پویا -لوز پسته یکی از خوشمزه ترین شیرینی های سنتی ایران است. اگر به یزد سفر کرده باشید امکان ندارد لوز پسته نخورده باشید. لوز پسته در خانه هر یزدی و در هر هتلی موجود است و همه شیرینی پزی های یزدی این شیرینی بسیار خوشمزه و البته پر از قند و کالری را ارائه می دهند. 
لوز پسته را می توانید در خانه هم تهیه کنید و از ان به عنوان شیرینی عید استفاده کنید. طرز تهیه لوز پسته بسیار ساده است فقط کافی است میزان ترکیبات را رعایت کنید. 

طرز تهیه لوز پسته


مواد لازم برای تهیه لوز پسته

شکر : 150 گرم
آب :150 گرم
پسته :150 گرم
پودر هل و گلاب :به میزان لازم

لوز پسته یزدی
دستور تهیه لوز پسته


ابتدا شکر را داخل آب بریزید و خوب هم بزنید تا حل شود شکر و آب را روی حرارت بسیار کم قرار دهید و مدام هم بزنید تا کاملا به خورد هم بروند و شربتی شفاف درست شود. حالا هل و گلاب را به میزانی که دوست دارید به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید. شربت باید غلیظ شود. وقتی حالت غلیظی و کش داری پیدا کرد پودر پسته را به آن اضافه کرده و هم بزنید. پودر پسته باید همه جای شربت را بگیرد و یک مایع کشدار درست کند. در ظرف بزرگی مانند سینی ته ظرف را سلفون و یا کیسه فریزر بکشید و و روی آن مقداری پودر پسته بریزید و خمیرتان را روی آن بریزید و با کمک یک گوشکوب و یا قاشق آن را صاف کنید تا یک ورقه صاف و منسجم از این خمیر داشته باشید.

سینی را درون یخچال بگذارید و اجازه دهید تا شیرینی فرم بگیرد. از دو ساعت تا یک شبانه روز زمان مناسبی برای استراحت است. 
بعد از اینکه مواد را داخل آن قرار دادید با یک چاقوی تیز که مواد را ببرد و آن را نشکند به شکلی که دوست دارید مواد را خط انداخته و تقسیم کنید. به طور معمول این شیرینی را به صورت لوزی خرد می کنند به همین دلیل هم نام آن لوز پسته است. 


نکته


اگر قصد دارید مدت زمان زیادی این شیرینی را استفاده کنید حتما آن را در فیرزر قرار دهید. 
اگر شربتی که درست می کنید خوب قوام نیاید لوز پسته شکرک خواهد زد بنابراین حتما شربت را قوام بیاورید. 
به جای پسته می توانید از نارگیل و بادام هم استفاده کنید. 
این شیرینی را به راحتی برای عید می توانید در خانه تهیه کنید اما به دلیل خوشمزگی زیاد ممکن است زیاد از آن استفاده کنید و چون قند لوز پسته بسیار زیاد است برای شما مضر است بنابراین در مصرف آن دقت کنید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.