2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه کیک هویج قابلمه ای بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کیک هویج قابلمه ای بسیار خوشمزه و مجلسی

کیک هویج یکی از خوشمزه‌ترین کیک هایی است که به راحتی می‌توانید در خانه آن را بپزید.

جامعه پویا -کیک هویج از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین کیک هایی است که پخته می‌شود. برای اینکه کیک هویج عالی درست کنید لازم نیست حتما فر داشته باشید. کیک هویج را در قابلمه هم می‌توانید درست کنید.

کیک هویج قابلمه ای


برای تهیه کیک هویج از مواد تازه استفاده کنید


مواد لازم 

 

تخم مرغ: ۴ عدد
شکر: ۳۰۰ گرم
آرد: ۳۰۰ گرم
روغن: ۲۰۰ گرم
هویج رنده شده: ۱ لیوان
بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای‌خوری
وانیل‏: نوک قاشق چای‌خوری  
دارچین: یک دوم قاشق چای خوری
گردو خردشده: ۱۰۰ گرم

دستور پخت


تخم مرغ را در ظرف بشکنید و هم بزنید. 5 دقیقه به صورت مداوم با هم زن برقی هم بزنید سپس شکر و وانیل را اضافه کنید و 10 دقیقه دیگر هم بزنید. حالا نوبت اضافه کردن روغن است ، بعد  از اینکه روغن را اضافه کردید دوباره مواد را هم بزنید. هم زدن در این کیک بسیار مهم است . سپس هویج را اضافه کنید و هم بزنید. سایر مواد مانند گردو و دارچین را هم اضافه کنید. 

کیک هویج بدون فر


حالا نوبت اضافه کردن آرد و بیکینگ پودر است آرام آرام آرد را اضافه کنید و هم بزنید.  سپس مواد را در قالب بریزید . یک قابلمه بزرگتر از قالب در نظر  بگیرد و  سپس کمتر از ارتفاع قالب، آب (به طوری که آب در قالب کیک و خمیر آن نرود) در آن بریزید و روی گاز با شعله کم (شعله گاز مانند شعله برای دم دادن برنج) بگذارید.


زیر قابلمه را شعله پخش کن بگذارید و از دم کنی استفاده کنید. کمی که قابلمه گرم شد قالب کیک را داخل آن گذاشته و اجازه دهید با همان شعله کم بماند تا بپزد.
زمان دقیقی نمی‌شود برای پخت کیک تو قابلمه محاسبه کرد؛ زیرا بستگی به شعله گاز، حجم کیک و نوع مایه کیک دارد؛ ولی تا ۴۰ دقیقه اول اصلا در قابلمه را باز نکنید. بعد از این مدت هر چند دقیقه با خلال امتحان کنین هر وقت چیزی به خلال نچسبید کیک آماده است.


نکته


حتما الک و بیکینگ پودر را سه بار الک کنید تا بافت آن باز شود و کیک شما یک دست پخته شود
هم زدن در این کیک بسیار مهم است چرا که باعث می‌شود  کیک به درستی پف کند
می‌توانید از خامه و عسل برای تزئین کیک استفاده کنید
اگر دوست داشته باشید می‌توانید گلاب هم اضافه کنید اما میزان آن باید بسیار کم باشد. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.