2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
خواص بی نظیر خیار برای پوست : از شادابی پوست تا از بین بردن جای سوختگی

خواص بی نظیر خیار برای پوست : از شادابی پوست تا از بین بردن جای سوختگی

خیار خواص بسیار بی نظیری برای پوست دارد و بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف می کند. همه خواص خیار برای پوست را اینجا بخوانید

جامعه پویا -خیار از دسته سبزیجات است و یک سبزی بسیار خنک و مفید برای بدن تلقی می شود. 

 


جالب است بدانید کنار خواصی که خیار برای بدن دارد یک آبرسان بسیار قوی برای پوست است. یکی از مهمترین تاثیرات خیار روی پوست از بین بردن چین و چروکهای سطحی است. 

بیشتر بخوانید: پوست از چه سنی پیر می شود و چطور از پیری پوست جلوگیر ی کنیم


جالب است بدانید بسیاری از آبرسان های پوست و کرم هایی که برای رفع چین و چروک است از عصاره خیار استفاده شده است. 

خواص بی نظیر خیار برای پوست


چطور با خیار چین و چروک صورت را از بین ببریم


یک عدد خیار حدودا پنج سانتی‌متری، یک قاشق غذاخوری و یک قاشق چای‌خوری ماست یونانی ، یک قاشق چای‌خوری ژِل آلوئه‌ورا، نصف قاشق چای‌خوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید. 

بیشتر بخوانید: خواص معجزه گر روغن آرگان برای پوست و مو

برای اینکار می توانید از مخلوط کن استفاده کنید تا مواد به شکل  پوره در بیاید. سپس یک مرطوب کننده روی پوست بمالید و مقداری از مواد را بعد از استفاده از مرطوب کننده به طور کامل روی پوست بمالید. 5 دقیقه بعد مواد را پنبه پاک کنید و مابقی ترکیب را روی صورت بمالید. 5 تا 6 بار و مقداری که مواد دارید اینکار  را تکرار کنید. مواد باید روی هم 20 دقیقه روی صورت شما بماند و سپس وقتی که خشک شد صورت را با آب ولرم بشویید و در آخر هم با آب سرد صورت را آبکشی کنید تا منافذ پوستی شما بسته شود. اینکار به آب رسانی بسیار عالی به پوست شما بسیار کمک می کند و چین و چروک را از بین می برد.

ماسک خیار به تنهایی
از بین بردن التهاب پوست صورت با خیار


اگر جو دوست ندارید، بجای آن، این ماسک مرطوب کننده را امتحان کنید: نصف فنجان خیار خرد شده، نصف فنجان آووکادوی خرد شده (البته بدون هسته)، 1 سفیده‌ی تخم مرغ و 2 قاشق چایخوری شیر خشک را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. آن را روی صورتتان بمالید، 30  دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن شترمرغ برای پوست

ماسک خیار برای پوست چرب
از بین بردن پف دور چشم با خیار


برای اینکه پف دور چشم شما از بین ببرد. یک آبرسان قوی مثل خیار نیاز دارید.توجه داشته باشید که اگر خیار را برای دور چشم استفاده می کنید نیاز به هیچ افزودنی دیگری ندارید. شما می توانید خیار را حلقه کرده و روی چشم بگذارید. به مدت یک ربع تا نیم ساعت اینکار را بکنید. آنچه رخ می دهد چیزی شبیه به معجزه است. خیلی سریع رفع پف دور چشم را شاهد خواهید بود. 


درمان سریع سوختگی با خیار


همانطور که گفته شد خیار برای از بین بردن چروک های پوست و پوست های مرده بسیار مناسب است. در صورتی که دچار آفتاب سوختگی شده اید با هر نوع سوختگی سطحی دیگری دارید با چندبار استفاده از ماسک خیار می توانید این آفتاب سوختگی را به راحتی از بین ببرید. 
یک کپسول امگا 3 را با یک قاشق ماست یونانی و همچنین یک عدد خیار رنده شده مخلوط کنید و روی محل سوختگی قرار دهید. اگر به مدت نیم ساعت و در سه روز اینکار را انجام دهید به راحتی سوختگی شما ترمیم می شود. 

 


درمان آکنه و موهای فرو رفته در گوشت


مخلوط آب خیار با سرکه‌ی سیب، آلوئه ورا، و آب گوجه فرنگی، یک تونر باور نکردنی می‌سازد که به تمیز کردن منافذ کمک می کند. این مواد را کاملا با هم مخلوط کنید و با یک پنبه ی توپی، آرام روی پوستتان بمالید (مراقب چشم هایتان باشید) و حتما بعد از چند دقیقه، آنرا کاملا آبکشی کنید.


 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.