2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
طرز تهیه پنکیک فوری و ساده

طرز تهیه پنکیک فوری و ساده

برای تهیه پنکیک فوری و ساده اینجا را بخوانید

جامعه پویا - پنکیک ساده و خوشمزه را می توانید در خانه درست کنید. پنکیک نوعی کیک است که به سادگی و در اسرع وقت آماده شود. 

 


مواد لازم برای تهیه پنکیک ساده و فوری

 

شکر                      یک قاشق غذاخوری
نمک                      1  /4 قاشق چایخوری
بکینگ پودر          1قاشق چای خوری
وانیل                 نوک قاشق چای خوری
تخم مرغ                  یک عدد
روغن مایع              یک قاشق غذاخوری
شیر                          یک لیوان
آرد سفید              یک و نیم پیمانه
کیوی، موز ،توت فرنگی    برای تزیین

طرز تهیه پنکیک فوری


طرز تهیه پنکیک ساده و فوری


ابتدا تخم مرغ را در یک ظرفغ بشکنید و با چنگال هم بزنید تا یک دست شود. سپس  شیر ،شکر و نمک و وانیل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. وقتی مواد یک دست شد حالا آرام آرام آرد را اضافه کنید. می توانید آراد را از الک رد کنید و بعد به مواد اضافه کنید چون اینکار باعث می شود آرد یکدست شود. سپس بیکینگ پودر را هم اضافه کنید. روغن مایع را هم اضافه کنید و دوباره هم بزنید.


وقتی مواد یک دست شد تابه ای نچسب را آماده کنید.  به اندازه یک ملاقه از مواد بردارید و داخل تابه ای که کاملا داغ شده است بریزید. شعله را کم کنید. یک طرف پنکیک که پخت طرف دیگر را برگردانید. 


برای اینکه متوجه شوید آیا یک طرف پنکیک پخته یا نه به حباب‌هایی که روی پنکیک اضافه می شود توجه کنید. وقتی حباب تشکیل شد یعنی یک طرف پنکیک شما پخته است. 
بعد از اینکه پنکیک ها را به این ترتیب آماده کردید می توانید با انواع میوه وعسل آن را تزئین کنید. این صبحانه برای بچه ها بسیار عالی است.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.