2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
برق انداختن اجاق گاز شیشه ای با چند روش فوق العاده

برق انداختن اجاق گاز شیشه ای با چند روش فوق العاده

تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای مهارت خاصی می خواهد چرا که این اجاق بسیار ظریف است. چند روش بسیار عالی و موثر را اینجا بخوانید

جامعه پویا - تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای کار سختی نیست اما باید با ظرافت انجام شود. چرا که اجاق گازهای شیشه ای بسیار ظریف هستند و برخورد بی احتیاط با انها منجر به شکسته شدن اجاق خواهد شد. 

 


اگر درخانه اجاق گاز شیشه ای دارید حتما به این نوع اجاق علاقه زیادی دارید چرا که پخت و پز روی اجاق گاز شیشه ای کمی سخت است اما نمای آشپزخانه را بسیار زیبا میکند. 
اینکه اجاق گاز شیشه ای را چطور تمیز کنید حتما به جنس شیشه ای دارد که برای اجاق شما انتخاب شده بنابراین بهترین راهنمایی را کارخانه تولید کننده می تواند بکند و معمولا در دفترچه راهنمای اجاق گاز درباره نحوه تمیز کردن آن توصیه هایی نوشته است. اما چند قانون کلی درباره تمیز کردن اجاق گاز وجود دارد. 

بیشتر بخوانید: چطور میله‌های اجاق گاز را بی دردسر تمیز کنیم


دستمالهای مایکروفیبر


دستمالهای مایکروفیبر که به دستماهای جادویی هم معروف است مواد در خود دارد که با خیس کردن دستمال تحریک شده و سطوح را بسیار خوب و عالی تمیز می کند. از انجایی که اجاق گازهای شیشه ای هم بسیار ظریف است و نباید هر ماده تمیزکننده ای به آن زده شود یکی از روش هایی که می توانید اجاق را تمیز کنید استفاده از دستمالهای مایکروفیبر است. 

تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای


اجاق را وقتی داغ است تمیز نکنید


توجه داشته باشید نباید اجاق را وقتی که داغ است تمیز کنید. تمیزکردن اجاق وقتی که داغ است چند خطر بزرگ دارد. اول اینکه ممکن است بسوزید یا دستمالی که استفاده می کنید براثر داغی بسوزد و باعث شود تا اجاق شما کثیف تر شود. دوم اینکه تمیزکردن حین داغی باعث ترک خوردن شیشه می شود بنابراین بهتراست حتما صبرکنید تا اجاق کاملا سرد شود. 

بیشتر بخوانید: چطور در هزینه شوینده ها صرفه جویی کنیم


سرکه


سرکه یک ضدعفونی کننده خوب و سالم است که مانند ضد عفونی کننده های دیگر خطر ندارد. شما با اینکار می توانید اجاق را علاوه بر تمیزی ضد عفونی هم بکنید. سرکه یکی از مواد حلال چربی است. بنابراین مواد غذایی که روی اجاق ریخته شده را به راحتی پاک می کند. البته نباید از سرکه به عنوان پاک کننده روزانه استفاده کنید چون ممکن است منفذهای اجاق را باز کند. تمیز کردن اجقا شیشه ای با سرکه می تواند هفته ای یکبار اتفاق بیفتد و در این صورت یک انتخاب مناسب است. سرکه را روی اجاق که سرد شده اسپری کنید و چند دقیقه بعد با یک دستمال نرم آن را دستمال بکشید. 

 


جوش شیرین و سرکه


اگر اجاق خیلی کثیف شده و مدتی چربی و کثیفی روی ان مانده و حالا می خواهید آن را تمیز کنید. می توانید از جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. مقداری جوش شیرین را روی اجاق بریزید بعد سرکه را روی ان اسپری کنید و با پارچه ای نرم روی اجاق بمالید یک ربع بعد با پارچه ای نرم اجاق را بسایید و تمیز کنید. 


ممکن است اینکار باعث شود تا شیشه اجاق کدر شود. برای اینکه کدری شیشه را بگیرید با یک پارچه تمیز و اب اجاق را تمیز کنید. 

تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای با سرکه


استفاده از شیشه پاک کن


استفاده از شیشه پاک کن معمولا توصیه نمی شود مگر اینکه اجاق گاز شما خیلی کثیف باشد. می توانید از شیشه پاک کن استفاده کنید اما سعی کنید هرچندماه یکبار از شیشه پاک کن استفاده کنید. 
چون مواد پاک کننده بسیار قوی که در آن وجود دارد می تواند به اجاق شما اسیب وارد کند. 

 


چه کنیم که اجاق شیشه ای همیشه تمیز باشد


برای اینکه یک اجاق شیشه ای همیشه تمیزداشته باشید بهترین کار این است که هر روز بعد از استفاده آن را تمیز کنید. حجم کثیفی و چربی که براثر پخت غذا ایجاد می شود را هر شب از بین ببرید تا برای تمیز کردن به دردسر نیفتید. از سیم ظرفشویی یا ظرفشوی برای تمیز کردن اجاق استفاده نکنید. یا از تفلون شوی مخصوص استفاده کنید یا از دستمال مایکروفیبر. می توانید از کمی مایع ظرفشویی هم استفاده کنید. دستمال یا تفلن شوی را به کمی مایع ظرفشویی اغشته کنید و اجاق را تمیز کنید. از ریختن آب سرد روی اجاق برای سرد کردن آن هرگز استفاده نکنید. شیشه ترک خواهد خورد. حتما بعد از سرد شدن اجاق را تمیز کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.