2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
چطور یک خانه همیشه مرتب و تمیز داشته باشیم

چطور یک خانه همیشه مرتب و تمیز داشته باشیم

مرتب بودن خانه یکی از آرزوهای هر خانم خانه داری است. برای اینکه خانه ای همیشه مرتب داشته باشید اینجا را بخوانید

جامعه پویا -داشتن خانه ای که همیشه مرتب و تمیز باشد آرزوی هر خانم خانه داری است. مخصوص اگر خانم ها بچه داشته باشند تمیز کردن خانه برای انها کار دشواری است. 
برای اینکه یک خانه مرتب داشته باشید فقط کافی است چند فن و عادت را بلد باشید. 

 

بیشتر بخوانید: چطور پرده ها را تمیز و سفید کنیم

 

چطور خانه ای مرتب داشته باشیم

وسایل اضافی را از مقابل دست دور کنید


برای اینکه خانه همیشه مرتب باشد یکی از مهترین کارهایی که باید انجام دهید این است که وسایل اضافی را از دم دست بردارید. اشیاء یادگاری یکی از این وسایل هستند. بعضی وسایل هستند که برای همه عزیز و ارزشمند هستند اما نامتقارن هستند و همین شکل خانه را بسیار شلوغ میکند برای اینکه از این وسایل دوری کنیم بهترین کار این است که این وسایل را از دم دست برداریم و در جایی مطمئن قرار دهیم.  خانه های خلوت که در آنها خبری از تصاویر مختلف بر روی در و دیوار و یا روی یخچال نیست آرامش بیشتری می توان یافت.اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی توانید از عکس های خود دور شوید بهتر است تا قسمتی از دیوار آشپزخانه را به چسباندن عکس های دلخواه خود اختصاص دهید. 

 


هرکاری را به موقع انجام دهید


کارهایتان را به وقت انجام دهید و عقب نیندازید همچنین کارها را جلو هم نیندازید چون اینکار باعث می شود دچار خستگی زیاد شوید و نتوانید کارهایی که وقت انجام دادن آن است را به موقع انجام دهید. بعد از اینکه غذا خوردید حتما ظرفهای آن را بشویید و به بعد موکول نکنید.  هفته ای دوبار لباس شویی را روشن کنید. هفته ای یکبار خانه را جارو و گردگیری کنید و برای هرکدام از کارهایی که می کنید زمان و روز مشخص تعیین کنید. 
با منظم بودن شما باعث می شوید کودکانتان هم این رفتار را از شما بیاموزند و کودکان مرتبی شوند .

بیشتر بخوانید: خانه تکانی را از کجا شروع کنیم


میز اتو را در مقابل چشم قرار ندهید


داشتن میز اتو . هر چقدر هم اتاق را تمیز کرده و مرتب نگاه دارید تا زمانیکه میز اتو کنار دیوار بوده و لباس ها روی آن قرار بگیرد مانند این است که هیچ کاری انجام نداده اید! قبل از اینکه به فکر خرید میز اتو باشید باید فضای مناسبی را برای جای دادن آن اختصاص دهید.گوشه اتاق جای خوبی برای گذاشتن میز اتو نیست. امروزه میزهای اتو با طرح های مختلفی وجو دارد که فضای کمی را می تواند اشغال کند.

 

خانه مرتب

بیشتر بخوانید: اسفنج های ظرف شوی را چطور تمیز کنیم


چطور حمام را مرتب کنیم


برای اینکه حمام مرتبی داشته باشید مهمترین نکته این است که از یک رنگ استفاده کنید . وسایل حمام را خیلی رنگی نکنید و از اکسسوری های زیاد استفاده نکنید. سادگی حمام به زیبایی ان بسیار کمک می کند. حوله ها را در یک آویز قرار دهید و سعی کنید حوله های یک رنگ هم استفاده کنید تا رنگارنگی حوله ها باعث نامرتبی حمام نشود. اگر مجبور هستید از حوله رنگی استفاده کنید حتما کاری کنید که حوله ها هارمونی رنگی داشته باشند. 

 


همه را در کار خانه مشارک دهید


اگر شما فرد مرتبی باشید فرزندانتان هم عادت می کنند مرتب باشند بنابراین سعی کنید آنها را وادار کنید تا اتاقشان را خودشان مرتب کنند و برای تمیز کردن اتاقشان وقت بگذارند. کارهای خانه را نوبتی کنید حتما لازم نیست همیشه خودتان جارو کنید یا همیشه شما ظرف بشویید. بهترین کار این است که کارهای خانه را با اهالی خانه تقسیم کنید تا خیلی گرفتار نشوید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.