2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
چند ترفند عالی برای براق کردن و از بین بردن جرم سینک ظرفشویی

چند ترفند عالی برای براق کردن و از بین بردن جرم سینک ظرفشویی

تمیز کردن و براق کردن سینک ظرفشویی یکی از دردسرهایی است که خانم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. روشهای آسان برای براق کردن سینک را اینجا بخوانید

جامعه پویا- تمیز کردن سینک ظرفشویی یکی از کارهایی است که خانم ها را بسیار اذیت می کند. از آنجایی که سینک ظرفشویی جایی است که مدام استفاده می شود و ظرفها در ان شسته می شود بسیار جرم میگیرد. 
بهترین روش تمیز کردن سینک ظرفشویی استفاده از جرمگیرهایی دست ساز است. برای اینکه یک جرم ساز بی خطر دست ساز داشته باشید به راحتی می توانید در خانه با چند ماده ساده اینکار را انجام دهید


جرمگیری سینک ظرفشویی با سرکه


سرکه سفید یک جرم گیر بسیار قوی است. برای اینکه از سرکه سفید یک جرم گیر بسازید آن را با کمی نمک دریا  مخلوط کنید. خوب هم بزنید و بعد روی سینک اسپری کنید. اجازه دهید 5 دقیقه بماند و بعد با مسواک مخصوص سینک آ ن را فرچه کنید. سینک کاملا برق می زند. 

 

مسواک ظرفشویی
مسواک راه حل جادویی


مسواک سینک از آنجایی که همه درزها را تمیز می کند یک راه حل جادویی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی است. اگر بعد از هر بار استفاده از سینک با مسواک آن را تمیز کنید همیشه یک سینک تمیز دارید.

بیشتر بخوانید: چطور میله‌های اجاق گاز را بی دردسر تمیز کنیم


لیموترش پاک کننده ای حیرت اور


اطراف سینک و شیر ظرفشویی  به دلیل اینکه آب مدام در جریان است و آب شهری نیز با کلر همراه است آهک می بندد برای اینکه این آهک را از بین ببرید بهترین راه استفاده از لیمو ترش است. یک لیمو ترش را از وسط دو نیم کنید و روی بخش هایی که آهک ماسیده بکشید بعد از یک ربع آن را با مسوال بشوید . آهک های به راحتی از بین می رود.


از جرم گیر صعنتی استفاده نکنید


استفاده از جرم گیر صنعتی ،یا سفیدکننده های صنعتی یکی از بدترین کارهایی است که یک خانم خانه دار می تواند در مورد وسایلش انجام دهد چرا که هم باعث می شود وسایل عمر کوتاهی داشته باشید و هم باعث می شود زود به زود جرم بگیرد. استفاده از جرمگیرهای صنعتی درزهای بسیار ریز را باز می کند و مکان خوبی برای رسوخ رنگ و مواد غذایی به داخل سینک ظرفشویی است. بنابراین هرگز با جرمگیر صنعتی  سینک ظرفشویی را تمیز نکنید. 

 

براق کردن سینک ظرفشویی


ظرفشور را زودبه زود عوض کنید


ظرفشورها محل مناسبی برای  تجمع میکروب است. برای اینکه سینکی تمیز داشته باشید ظرفشور را زودبه زود عوض کنید. توجه داشته باشید ظرفشور کثیف باعث ایجاد جرم و پخش شدن میکروب و کثیفی در سینک است.

بیشتر بخوانید: چطور در هزینه شوینده ها صرفه جویی کنیم


سینک را خشک کنید


خشک کردن سینک ظرفشویی و شیر آن یکی از بهترین راههای پیشگیری برای  تمیز و براق نگه داشتن سینک است. اگر سینک ظرفشویی را خشک نکنید باعث می شود تا به راحتی لک شده و املاح آب روی ان بماند و سینک شما را کثیف کند.  بنابراین بعد از هربار استفاده سینک را با دستمال خشک کنید.


از دستمال های مایکرو برای سینک استفاده کنید


استفاده از دستمالهای مایکرو برای سینک یک انتخاب بسیار مناسب است. شبها بعد از اتمام کارتان حتما با دستمال مایکرو سینک و شیر آب را تمیز کنید. لازم نیست هیچ ماده تمیز کننده ای بزنید این دستمالها  سینک شما را برق می اندازد. 

 

تمیز کردن سینک ظرفشویی


ترکیب جوش شیرین ، آب ،سرکه


ترکیب جوش شیرین ،آب و سرکه یک ترکیب جادویی است. این ترکیب را زمانی استفاده کنید که سینک شما خیلی جرم گرفته و زرد شده است. یک قاشق جوش شیرین را در سه لیوان آب و یک لیون سرکه مخلوط کنید و با آن سینک را تمیز کنید. این ترکیب یک ضدعفونی کننده بسیار خوب و قوی نیز هست و با آن می توانید به راحتی سطوح خانه را هم ضد عفونی کنید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.