2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه حلوا زعفرانی مجلسی جدیدترین  مرحله به مرحله

طرز تهیه حلوا زعفرانی مجلسی جدیدترین مرحله به مرحله

طرز تهیه حلوا زعفرانی خیلی عالی و مجلسی و خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -حلوای زعفرانی یک دسر خیلی عالی و خوشمزه است. اگر می خواهید حلوای زعفرانی سنتی و بسیار عالی درست کنید از این دستور پخت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه حلوای شیر مجلسی و بسیار خوشمزه

مواد لازم برای تهیه حلوای زعفرانی

 

آرد گندم    2 پیمانه
شکر    1/5 پیمانه
روغن    1 پیمانه
گلاب    1/3 پیمانه
پودر هل    به میزان لازم
زعفران    به میزان لازم
کره    25گرم

حلوا زعفرانی


طرز تهیه حلوای زعفرانی  خوشمزه


برای درست کردن حلوا ابتدا باید شهد حلوا را درست کنید و برای این کار میزان شکر گفته شده را به همراه یک پیمانه آب روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا شکر در اثر گرما و حرارت گاز آب شود.شهد شما حاضر است.

بعد از اینکه شکر را هم زدید و در آب حل شد حال نوبت افزودن گلاب ، پودر هل و زعفران آسیاب شده به شهد است. مواد را اضافه کرده و مخلوط کنید سپس از روی حرارت بزارید تا عطر و طعم گلاب از بین نرود.
حال باید آرد حلوا را حدود 3 بار الک کنید تا ذرات آن کاملا جدا و سبک شود. سپس یک تابه مناسب با حجم مواد را روی حرارت قرار دهید و در ادامه آرد را درون تابه بریزید و تفت دهید.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه "حلوا شیرازی " با فوت و فن سرآشپزها

آرد را با حرارت ملایم رو به بالا تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود و رنگ کرمی مانند به خود بگیرد.
 در ظرف دیگری کره را به همراه روغن آب و داغ کنید سپس کم‌کم و آرام آرام به آرد اضافه کنید.
به خوبی روغن و آرد را با یکدیگر هم بزنید تا کاملا یکدست و طلایی رنگ شود.
روی حرارت مدام مواد را هم میزنیم تا به رنگ دلخواه در بیاید و هر چقدر بیشتر روی حرارت هم بزنیم حلوا تیره‌تر و قهوه ای تر میشود.
بعد از اینکه کره و روغن را اضافه کردید و حلوا به رنگ دلخواهتان رسید شعله را کم کنید و در ادامه شهدی را که تهیه کرده اید را در چند مرحله و کم‌کم به حلوا اضافه کنید.
شروع به هم زدن حلوا با شهد بکنید دقت کنید هنگام اضافه کردن شهد باید حلوا را مدام و سریع هم بزنید تا شهد کاملا به خورد حلوا برود و در وسط تابه جمع شود.
از دو طرف دسته های تابه را گرفته و مدام به چپ و راست تکان دهید تا مواد از کناره های ماهیتابه به وسط تابه بیاید و حالت خمیری به خود بگیرد.
حلوای آماده شده را تا وقتی که داغ است در ظرف مورد نظر بریزید و با خلال پسته ، خلال بادام ، پودر نارگیل تزیین کنید. این کار کاملا سلیقه ای است.

 


نکته 


آرد را به صورت مداوم باید هم بزنید و توجه داشته باشید اگر آرد را هم نزنید  قطعا می سوزد. 
آرد باید کرم رنگ شود هرچه آرد به سمت تیرگی برود حلوا در نهایت پررنگتر می شود. 
به جای آرد گندم می توانید از آرد برنج استفاده کنید آرد برنج سبک تر است و می توانید با آرد برنج حلوایی خوشمزه تر درست کنید. آرد برنج رنگی روشنتر در حلوا خواهد داشت. 
هرچه زعفران حلوا بیشتر باشد خوشمزه تر و خاص تر خواهد بود. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.