2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
طرز تهیه لیگمات فوری و خیلی خوشمزه

طرز تهیه لیگمات فوری و خیلی خوشمزه

طرز تهیه لیگمات فوری و خیلی خوشمزه به سبک بوشهری ها را اینجا بخوانید

جامعه پویا -لیگمات یک دسر خیلی خوشمزه جنوبی است. اگر می خواهید لیگمات فوری برای افطار درست کنید یا اگر مهمان دارید و شیرینی می خواهید بپزید از این دستور استفاده کنید. 


مواد لازم برای تهیه لیگمات


آرد 1 پیمانه
آرد نخودچی نصف پیمانه
نشاسته 2 ق غذاخوری سر پر
پودر کاسترد 1 ق غذاخوری
روغن مایع 3 ق غذاخوری
ماست 1/5 پیمانه
مایه خمیر فوری 1 ق مربا خوری
وانیل نصف ق چای خوری
نمک  نصف ق چای خوری
پودر هل به مقدار دلخواه
مخلوط آب و گلاب نصف لیوان
شکر 1 و 1/4 لیوان
زعفران دم کرده غلیظ 2 ق غذاخوری سر پر
گلوکز 1 ق غذاخوری


طرز تهیه لیگمات فوری


ابتدا ظرفی را برداشته و در آن تمامی مواد خشک که شامل آرد، آرد نخودچی، نشاسته، پودر کاسترد، مقداری پودر هل، وانیل، نمک و مایه خمیر فوری را اضافه کنید و سپس تمامی آن ها را با یکدیگر مخلوط و ترکیب کنید.
ماست را نیز در این مرحله آرام آرام به ترکیب مواد خشک داخل ظرف اضافه کنید و هر بار پس از اضافه کردن، ترکیب آن ها با یکدیگر را هم بزنید. دقت داشته باشید به هیچ عنوان تمام ماست را یک باره به ترکیب مواد خشک اضافه نکنید و این کار را آرام آرام انجام دهید.
در آخرین مرحله برای تهیه خمیر، روغن مایع را هم به مواد اضافه کنید و در حد مخلوط کردن آن را نیز با مواد مخلوط و ترکیب کنید تا خمیر شما کاملاً آماده شود سپس خمیر آماده شده را به مدت 1 الی 2 ساعت در دمای محیط قرار دهید و در این مدت نیز روی ظرف را با سلفون کاملاً بپوشانید تا خمیر شما پف کرده و حجم آن نیز چند برابر شود.

لیگمات فوری


قابلمه ای را برداشته و درون آن حوضچه روغن ایجاد کنید و سپس آن را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا روغن گرم و آماده شود و بعد پف خیر را بگیرید و آن را خوب هم بزنید سپس دستان خود را مقداری با آب خیس کرده و مقدار کمی از خمیر را برداشته و آن را به حالت توپکی داخل روغن داغ قرار دهید و زمان دهید تا کاملاً لگیمات های شما سرخ و طلایی شوند و بعد آن ها را از روغن خارج کرده و داخل آبکشی آن ها را قرار دهید تا روغن اضافی آن ها خارج شود.


برای تهیه شربت بار قابلمه ی کوچکی را برداشته و داخل آن مخلوط آب و گلاب را به همراه شکر بریزید و آن را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و اجازه دهید تا شکر به طور کامل داخل آب و گلاب حل شود و بعد به آن زعفران دم کرده و گلوکز را نیز اضافه کنید و خوب آن ها را با یکدیگر هم بزنید و ترکیب کنید تا گلوکز نیز درون شربت بار ترکیب شود سپس اجازه دهید ابتدا لگیمات ها از حرارت بیفتند و خنک شوند و بعد به آن ها شربت بار را اضافه کنید و بعد از آن هم لگیمات با ماست خوشمزه شما آماده سرو است میل کنید و از خوردن آن نیز لذت ببرید. 


نکته 


می توانید پودر کاستر را کلا حذف کنید مشکلی پیش نمی آید.
بیشتر از سه قاشق غذاخوری روغن مایع نریزید لیگمات را خراب می کند. 
اگر دوست نداشتید از خمیر مایع استفاده نکنید و با آب و شکر آرد را عمل بیاورید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.