2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بلایی که نخوردن نان به سر انسان می آورد

بلایی که نخوردن نان به سر انسان می آورد

اگر نان نخورید چه بلایی سرتان می آید اینجا را بخوانید

جامعه پویا -تب گرفتن رژیم‌های جورواجور همیشه بین بعضی از افراد بالاست و برای لاغر شدن دست به هر کاری می‌زنند و حتی نان نمی خوردند .یک نوع رژیم لاغری وجود دارد که در آن برای کاهش وزن،مصرف نان خود را قطع می‌کنند در حالی که نمی‌دانند با حذف نان چه بلایی سر بدن‌شان خواهند آورد.


 گرفتگی عضلانی


 اگر نان را به کلی از وعده غذایی خود حذف کنید، احتمالش هست که از ناحیه‌ پا، دچار گرفتگی عضلانی شوید. این انقباضات دردناک معمولاً شب‌ها رخ می‌دهد و ممکن است از چند ثانیه تا چند دقیقه به طول بینجامد. نان الکترولیت فراوانی دارد و وقتی مقدار کافی‌ از این ماده مغذی به بدن نرسد، می‌تواند به گرفتگی عضلانی منجر شود.


  احساس خستگی


مصرف نان به میزان متعادل، انرژی بیشتری به بدن می‌بخشد به این دلیل که سرشار از فیبر، آهن و منیزیم است، این مواد غذایی به شما کمک می‌کند احساس سیری کنید و انرژی کافی را برای فعالیت روزانه داشته باشید.


  هوس خوردن شیرینی جات


از نان می‌توان برای کسب انرژی مورد نیاز بدن استفاده کرد. بنابراین کنار گذاشتن مصرف آن به طور کامل؛ شما را مجبور به پیدا کردن منبع دیگری برای کسب انرژی می‌کند. وقتی احساس خستگی شدید می‌کنیم، به طور طبیعی سراغ مواد غذایی می‌رویم که می‌توانند انرژی مان را به سرعت بالا ببرند مثل شیرینی‌جات و نوشیدنی‌های قندی.


 دستشویی رفتن سخت می‌شود


کنار گذاشتن مصرف نان غلات کامل یا چاودار، ممکن است باعث شود وقت بیشتری را در دستشویی صرف کنید. نان غلات کامل فیبر زیادی دارد، ماده‌ای که به گوارش کمک می‌کند و ثابت شده که از ملین‌ها برای رفع یبوست مؤثرتر است.


تشدید نوسانات خلقی


مصرف کربوهیدرات باعث ترشح ماده‌ای شیمیایی به نام سروتونین در بدن می‌شود که کار آن ایجاد حس خوب است و می‌تواند حتی اشتهای شما را سرکوب کند. افراط گاه و بیگاه در مصرف کربوهیدرات‌های سالم می‌تواند حال تان را خوش و گرسنگی تان را مهار کند.


  افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی


نوع غلاتی که تصمیم به حذف آن‌ها از رژیم غذایی خود می‌گیرید، می‌تواند در حفظ سلامت قلب تان اثرگذار باشد. مصرف غلات کامل، سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد و جلوی ابتلا به بسیاری از بیماری‌های قلبی را می‌گیرد.
منبع: روزیاتو

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.