2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه مربای انجیر مجلسی به سبک کارخانه ها

طرز تهیه مربای انجیر مجلسی به سبک کارخانه ها

طرز تهیه مربای انجیر خیلی خوشمزه و مجلسی را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -مربای انجیر علاوه بر اینکه بسیار لذیذ و خوشمزه و خاص است خواص بسیار زیادی هم دارد. اگر اهل خوراکی های خوشرنگ با خاصیت زیاد هستید مربای انجیر را فراموش نکنید. 

 مواد لازم برای یک شیشه متوسط مربای انجیر


انجیر    ۱ کیلوگرم
آب    ۲ لیوان
شکر    ۷۵۰ گرم
آبلیمو    ۱ قاشق غذاخوری
گلاب    ۱ قاشق غذاخوری

مربای انجیر


طرز تهیه مربای انجیر


مربای انجیر با توجه به اینکه انجیر یک میوه نرم و خوش گوشت است بهتر است مرحله به مرحله تهیه شود. برای تهیه مربای انجیر ابتدا شکر را در یک قابلمه می ریزیم و سپس آب را به آن اضافه می کنیم. روی حرارت کم قرار می دهیم تا به خوبی شربت قوام بیاید و اماده شود. وقتی شربت قوام آمد حالا انجیرها را در یک قابلمه دیگر قرار می دهیم شعبه را کم می کنیم و صبر می کنیم تا انجیر خودش آب بی اندازد و کم کم نرم شودو وقتی انجیر نرم شد گلاب را شربت اضافه می کنیم و بعد همه آن را به آرامی به انجیر اضافه می کنیم. همه این کارها باید روی شعله کم باشد. 
بعد بدون اینکه در قابلمه را ببندیم صبر می کنیم تا شربت و انجیر به جوش بیاید و آرام آرام قل بزند. وقتی از قوام مربا اطمینان حاصل کردیم زیر اجاق را خاموش می کنیم. آب لیمو را اضافه می کنیم تا شکرک یا کپک نزند. 
اگر دوست داشته باشید می توانید کمی هم زعفران آب شده به آن اضافه کنید. 
از انواع آجیل مانند پسته و بادام و گردو برای زیبا و خوشمزه تر شدن مربا می توانید استفاده کنید. تضاد رنگ ها می تواند مربا را خیلی لذیذ کند. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.