2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه شربت شاه توت مجلسی و کارخانه ای

طرز تهیه شربت شاه توت مجلسی و کارخانه ای

طرز تهیه شربت شاه توت خیلی خوشمزه و خاص و مجلسی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -شربت شاه توت یک نوشیدنی بسیار خوشمزه و خاص برای فصل تابستان و از بین بردن گرمازدگی است. 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت زرد آلو مجلسی و خوشمزه


مواد لازم برای تهیه شربت شاه توت


شاه توت    2 کیلوگرم
شکر    3 کیلوگرم
آب    1 لیوان


طرز تهیه شربت شاه توت 


ابتدا شاه توت را در یک آبکش بریزید و آبکشی کنید. نباید شاه توت را خیلی دقیق بشویید همین که گرد و خاک را از روی آن بگیرید کافی است. سپس شاه توت را در یک قابلمه بریزید و لایه به لایه به آن شکر اضافه کنید. سپس قابلمه را داخل یخچال قرار دهید و 24 ساعت استراحت بدهید. سپس قابلمه را یخچال خارج کنید و روی اجاق قرار دهید. شعله را کم کنید و با صبوری منتظر باشید تا شربت به جوش بیاید وقتی شاه توت ها حسابی پخت و شربت قوام آمد زیر شعله را خاموش کنید. محتوای قابلمه را در یک پارچه تمیز آب نخورده بریزید و آن را آویزان کنید و زیر پارچه هم یک قابلمه قرار دهید صبر کنید تا تفاله از شربت به طور کامل جدا شود. 
حالا شربت فوق العاده خوشمزه شاه توت آماده است آن را در شیشه خشک بریزید و در آن را ببندید و بعد از هر بار استفاده هم دور شیشه را تمیز کنید. 


نکته


توجه داشته باشید برای یک لیوان شربت با یک پنجم شربت و 4 پنجم آب تهیه کنید. 
شربت شاه توت برای گرمازدگی بسیار مفید است. 

برای تهیه شربت شاه توت با عسل باید به همین روش که گفته شد شربت را تهیه کنید اما قابلمه را روی حرارت مستقیم قرار ندهید بلکه در حرات غیرمستقیم عسل و شاه توت را مخلوط کنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.