2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه حلوای زعفرانی فوری و مجلسی

طرز تهیه حلوای زعفرانی فوری و مجلسی

طرز تهیه حلوای زعفرانی را اینجا بخوانید

جامعه پویا لوای زعفرانی از چاشنی های پر کاربرد ایرانی است و بسیار هم طرفدار دارد. 


مواد لازم برای تهیه حلوای زعفرانی 

آرد سنگک    ۱ پیمانه
شکر    ۱ پیمانه
آب    ۱ پیمانه
پودر هل    ½ قاشق چایخوری
گلاب    ½ پیمانه
زعفران دم کرده    به مقدار کافی
کره    ۱۰۰ گرم
روغن مایع    ½ پیمانه


طرز تهیه حلوای زعفرانی


ابتدا شیره را درست کنید ، آب و شکر رو روی هم بریزید و روی شعله کم قرار دهید تا کاملا حل شده و قوام بیاید. سپس  آرد را در یک قابلمه بریزید و تفت بدهید. باید روی شعله کم اینکار را انجام دهید و مدام هم بزنید . توجه داشته باشید که آرد نسوزد. وقتی رنگ آرد به سمت کرم و شکلاتی رفت روغن را به آن اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. آنقدر باید اینکاررا انجام دهید تا رنگ آرد کاملا کرم طلایی شود. 

حلوای زعفرانی
وقتی که آرد به خوبی سرخ شد ، حالا شیره را به آن اضافه کنید ، این کار را باید کم کم انجام دهید. یعنی مقداری شیره بریزید ، هم بزنید و سپس دوباره اینکار را بکنید تا زمانی که شیره تمام شود. وقتی شهد را به طور کامل داخل آرد ریختید آن را هم بزنید، کره را اضافه کنید و هل و گلاب را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید. وقتی که حلوا به سفتی که دوست دارید رسید حالا زعفران دم شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید. زیر شعله را خاموش کنید. قابلمه را بردارید و حلوا را حسابی تاب بدهید و زیر و رو کنید. سپس یک دم کنی روی در آن بگذارید و خوب ببندید تا حلوا در حرارت خودش قوام بیاید. بعد از نیم ساعت می توانید در حلوا را باز کرده و سرو کنید. 


نکته 


میزان روشنی یا تیرگی حلوا دقیقا به میزان سرخ شدن آرد بستگی دارد اگر حلوای تیره دوست دارید باید آرد را بیشتر سرخ کنید. 
برای صرفه جویی در زعفران می توانید برگ زعفران هم اضافه کنید تا رنگ بیشتری بگیرید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.