2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
راههای برای تمیز کردن آسان پنجره های خانه

راههای برای تمیز کردن آسان پنجره های خانه

تمیز کردن شیشه و پنجره خانه می تواند کار سختی باشد اگر راه درستی را انتخاب نکنید . برای اینکه بدانید با چه روش آسانی می توانید تمیزکاری کنید اینجا را بخوانید

جامعه پویا -خانه‌تکانی یکی از کارهای سخت و البته دوست داشتنی است که خانم های خانه دار هر سال انجام می‌دهند. بعد از اینکه خانه تمیز شد خستگی از تن خانم‌ها به در می‌شود و تمیزی را با لذت تماشا می کنند. 
 تمیز کردن شیشه ها البته یکی از مراحل سخت خانه تکانی است. برای اینکه شیشه‌های خانه را راحتتر تمیز کنید چند روش وجود دارد. با این روش‌ها فشار بر دست و گردن وارد نمی‌شود و سلامتی بدن شما به خطر نمی‌افتد.

تمیز کردن آسان شیشه

بیشتر بخوانید: برق انداختن اجاق گاز شیشه ای با چند روش فوق العاده

 


تمیز کردن شیشه‌ها با مواد طبیعی


اگر برای تمیز کردن شیشه‌ها به شیشه پاک کن حساسیت دارید و با مشکل مواجه هستید می‌توانید از مواد طبیعی برای  پاک کردن شیشه استفاده کنید. 
سرکه یکی از موادی است که به راحتی می‌توانید با آن شیشه را تمیز کنید. 
برای اینکار به یک برس نرم ، یک لیتر آب ، یک فنجان سرکه، چند قطره مایع ظرفشویی نیاز دارید. ابتدا این ترکیب را درست کنید و بعد برس را به آن آغشته کنید و روی شیشه بکشید. با اینکار گرد و خاک را از روی شیشه گرفته اید.  بعد در یک آب مقداری آرد ذرت بریزید و دستمال تمیزی را به آن آغشته کنید. وقتی دستمال را به خوبی اغشته کردید روی آن بکشید و تمیز کنید. اینکار باعث می شود شیشه ها به راحتی بدون لک و براق شوند. 

تمیز کردن پنجره با سرکه


تمیز کردن شیشه با آب و صابون


با استفاده از شیلنگ آب، شیشه پنجره را به خوبی مرطوب کنید. البته فشار آب باید ملایم باشد تا صدمه ای به شیشه نزند. با خیس کردن شیشه می توانید لکه های موجود روی شیشه را بدون خش انداختن تمیز کنید. اگر در آپارتمان زندگی می کنید و امکان استفاده از شیلنگ آب را ندارید می توانید آب ولرم را روی شیشه اسپری کنید البته باید توجه داشته باشید که آب فراوانی روی شیشه اسپری کنید. بعد با یک دستمال تمیز گرد و غبار را از روی شیشه بگیرید. ‍بعد مقداری صابون رنده شده در آب بریزید و آن را روی شیشه اسپری کنید با روزنامه باطله شیشه ها را تمیز کنید. 

بیشتر بخوانید: اسفنج های ظرف شوی را چطور تمیز کنیم


تمیز کردن شیشه با سرکه سفید


به مانند روش های قبلی  ابتدا باید گرد و خاک را از روی شیشه ها بگیرید. بعد از اینکه با آب ولرم کاملا گرد و خاک را گرفتید حالا نوبت تمیز کردن و براق کردن شیشه هاست می توانید با ترکیب نصف آب ولرم و نصف سرکه سفید و اسپری آن روی شیشه شیشه های خود را براق کنید. 
این ترکیب به مانند شیشه پاک کن نیست که استفاده زیاد از آن ریه های شما را تحت تاثیر قرار داده و روی شیشه لک ایجاد کنید. بلکه برعکس باعث شفافیت و زیبایی شیشه ها می شود. 

بیشتر بخوانید: چطور چربی های کهنه و چسبیده را به راحتی از آشپزخانه تمیز کنیم


تمیز کردن شیشه های پر لک و کثیف با روشی آسان


برای اینکه شیشه های خیلی کثیف را تمیز کنید و به خود فشار زیادی وارد نکنید یک روش آسان وجود دارد. ابتدا گرد و خاک را از شیشه بگیرید. قبلا توضیح داده شد که چطور می توانید اینکار را بکنید. بعد که گرد و خاک را گرفتنید یک فنجان الکل و یک قاشق چای خوری آمونیاک را با نیم لیتر آب مخلوط کنید و بعد روی شیشه اسپری کنید. به مدت یک دقیقه منتظر بمانید و بعد با دستمال یا روزنامه شیشه را تمیز کنید. با این روش به راحتی شیشه های خانه را تمیز و ضد عفونی خواهید کرد. 

چطور شیشه را با آب تمیز کنیم


استفاده از عصاره لیمو برای تمیز کردن شیشه های خانه


یک لیمو را در نیم لیتر آب بچکانید و هم بزنید. بعد از اینکه شیشه ها را به خوبی خاک گیری کردید با این محلول و روزنامه شیشه ها را تمیز کنید. جالب است بدانید با این روش می توانید به راحتی شیشه ها را تمیز کنید و از همه مهمتر با عطر لیمو خانه را معطر و خوشبو کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.