2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
سفره هفت سین برای نوروز 1400 چی مناسب است ؟

سفره هفت سین برای نوروز 1400 چی مناسب است ؟

هفت سین مناسب سال 1400 که آغاز قرن جدید هم هست می تواند خاص باشد اگر ایده مناسبی به کار ببرید. برای داشتن ایده های جدید اینجا را بخوانید

جامعه پویا - سفره هفت سین سنت باستانی ایرانیان است و مردم ایران هرکجا که باشند حتما این سفره را پهن می کنند. 
سفره هفت سین سال 1400 البته سفر هفت سین خاصی است چرا که پایان یک قرن و آغاز قرن دیگر است . برای اینکه سفره هفت سین مناسب سال 1400 داشته باشید و با سفره های هفت سین دیگر متفاوت باشد چند پیشنهاد برای شما ارائه می دهیم.

هفت سین سنتی 1400


سفره هفت سین با ظروف گل سرخی


یکی از نمادهای قرن 13 و خاطراتی که ما از مادربزرگ و مادرانمان داریم ظروف چینی گل سرخی است. این ظروف در 100 سال گذشته در ایران وجود داشته و بخشی از هویت خانه های ایرانی است. حالا که قرار است با این قرن خداحافظی کنیم برخی از ما مادران و مادربزرگان را کنار خود نداریم می توانیم با ظروف چینی که نماد خانه های ایرانی است هفت سین بچینیم. 
ظروف گل سرخی چینی ، ظروف کلاسیک محسوب می شوند و طرح های جدید و جذاب تر انها نیز در بازار موجود است. نعلبکی ها یا پیاله ها به شکل قلب و اشک و کاسه های گرد کوچک که با گل های رز سرخ بسیار زیبا تزئین شده است یکی از نمادهای هفت سین 1400 می تواند باشد. بنابراین از این ظروف استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سبزه هویج و سبزه شلغم

می توانید روی یک میز پارچه ساتن لاکی رنگ پهن کنید و ظروف گل سرخی را با سلیقه خودتان بچینید آینه ای که با چینی گل سرخی تزئین شده را هم وسط قرار دهید و هفت سین خود را بچینید
روش دیگر استفاده از فرش ها یا گلیم های کوچکی است که برای تزئین بافته می شود می توانید از این گلیم ها برای هفت سین استفاده کنید و ظروف گل سرخی را روی ان بچینید و از دیدن این ابتکار زیبا لذت ببرید و یاد یک قرن را زنده کنید. 

هفت سین 1400


سفره هفت سین مدرن مخصوص 1400


همانطور که می دانید رنگ سال زرد و طوسی است . به دلیل شیوع کرونا و افسردگی ناشی از این بیماری مهلک طراحان مد و لباس تصمیم گرفتند از رنگ زرد و طوسی به عنوان رنگ سال استفاده کنند تا عشق و آرامش را میان رنگ آمیزی لباسها و استایل زندگی مردم وارد کنند. اگر اهل مد هستید پس استفاده از رنگ زرد و طوسی برای هفت سین بسیار مناسب است. شما می توانید از ظروف نقره به عنوان ظروفی که فاخر هستند و رنگ نقره ای هم نزدیک به رنگ طوسی است استفاده کنید. زیرانداز سفره هفت سین هم می تواند یک پارچه زرد رنگ باشد. از آینه دور نقره ای هم استفاده کنید. توجه داشته باشید برای رنگ دادن به سفره هفت سین می توانید از انواع گلهای سوسن استفاده کنید. سوسن رنگ بندی زیبایی دارد. قرار دادن گندم سر سفره هفت سین را فراموش نکنید. گندم ازآنجایی که رنگی طلایی دارد می تواند تمرکز رنگی را در سفره پخش کرده و آن را چشم نواز کند. 

بیشتر بخوانید: نحوه کاشت سبزه عید با هسته مرکبات


سبزه برای عید 1400

 


همانطور که می دانید سال 1400 سال گاو است ، برای اینکه یک سبزه مناسب این سال داشته باشید می توانید از مجسمه های گاو که آن را سبز کرده اید برای سبزه استفاده کنید. سبزه خاکشیر، سبزه شاهی و انواع سبزه هایی که با بذرهای مالشی تهیه می شوند را روی به عنوان سبزه به شکل گاو پرورش دهید. در این بخش از جامعه پویا روش درست کردن سبزه گاو اموزش داده شده است. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.