2021/05/10
۱۴۰۰ دوشنبه ۲۰ ارديبهشت
چکار کنیم که قدمان بلند شود

چکار کنیم که قدمان بلند شود

قد بلند یکی از چیزهایی است که همه انسانها دوست دارند داشته باشند. برای اینکه فردی قد بلند شوید اینکارها را انجام دهید.

جامعه پویا -بلندی قد مزایای بسیار زیادی دارد و افراد قد بلند افرادی جذاب تر هستند. به همین دلیل همه ما دوست داریم قدمان در حد استاندارد بلند باشد. 
اما باید توجه داشته باشیم بلندی قد بیشتر از اینکه به عوامل بیرونی مربوط باشد به عوامل ژنتیکی و دوران جنینی افراد بستگی دارد. 

راهکار بلند شدن قد


عوامل ژنتیکی

 

 
ممکن است شما پدر و مادری با قد کوتاه داشته باشید اما خودتان قد بلند شوید چرا که آنها ژن بلندی قد را به شما انتقال داده باشند. هیچ راهی برای محاسبه دقیق قد تا بزرگسالی وجود ندارد. اما می‌توانید از این فرمول ساده برای تخمین پتانسیل قد خود استفاده کنید:
قد پیش بینی شده سانتی متر = (جمع قد والدین شما + ۱۳ اگر پسر هستید یا - ۱۳ اگر دختر هستید) 
پاسخی که می‌گیرید قد پیش بینی شده شما به اضافه یا منهای ۱۰ سانتی متر است. به خاطر داشته باشید که اگر این فقط یک تخمین تقریبی است، اما هنوز هم باید به قد نهایی که شما می‌رسید بسیار نزدیک باشد.

 


مراقب در دوران جنینی


مراقبت از جنین یکی از مهمترین عواملی است که باعث رشد او بعد از تولد می شود. قرار گرفتن نوزاد در معرض دود تنباکو، عدم تغذیه مناسب مادر ، کم وزن به دنیا آمدن نوزاد ، عدم مراقبت مناسب پس از به دنیا آمدن کودک ، برخی بیماری ها در دوران نوزادی یا کودکی و .....

 


کارهایی که به بلندی قد کمک می کند

 


ورزش کردن یکی از مهمترین دلایل بیرونی بلند شدن قد است. اگر می خواهید قد شما بلند شود حتما باید از دوران نونهالی ورزش را شروع کنید ورزش هایی مانند شنا ، والیبال، بسکتبال و ورزش هایی که به رشد ستون فقرات کمک می کند بهترین ورزش های بلندی قد است. 

ورزش برای بلند شدن قد


چند ورزش برای بلند شدن قد 


با پاهای صاف بنشینید. پاهایتان را باید به عرض شانه باز کنید ، پاها باید خم شوند. را جلو خود دراز کنید. در حالی که این کار را انجام می دهید دم انجام داده خم شوید و سعی کنید نوک انگشتان پا را لمس کنید. اگر بتوانید نوک انگشت را لمس کنید، پس می توانید تلاش کنید تا ستون فقرات را تا حداکثر اندازه باز نگه دارید. این ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما این موقعیت می تواند از طریق عمل عادی به دست آید.

 


صاف بایستید و دست هایتان را روی باسن قرار دهید. در این موقعیت بمانید و تا جایی که ممکن است خم شوید . همیشه به خاطر داشته باشید که زانوها را خم نکنید و چانه را از سینه دور نگاه دارید. هر تکرار باید 4 تا 8 ثانیه طول بکشد.
شنا کردن چند ساعت به مدت حداقل 5 روز در هفته برای افزایش قد بسیار مفید است. ، شنا مهم ترین نوع ورزش است که در آب انجام می شود. این به شما این امکان را می دهد که از پاهایتان، بدن، و بازوها به کامل ترین شکل استفاده کنید و در نتیجه قدرت ماهیچه را افزایش دهید. ضربه به سینه بهترین روش شنا برای افزایش قد است. از این رو، اگر می خواهید قد را افزایش دهید، توصیه می شود که شنا یاد بگیرید و شنا کنید.

 


تغذیه برای بلند شدن قد 


برای اینکه قد بلندی داشته باشید علاوه بر ورزش باید تغذیه مناسبی هم داشته باشید. در سنین نوجوانی رژیم نگیرید ،اگر قصد دارید وزنتان را کم کنید با ورزش کردن و رژیم سبک اینکار را بکنید ، هیچ ماده غذایی را حذف نکنید. 

ورزش برای بلند شدن قد
کلسیم برای رشد و نگهداری استخوان های قوی ضروری است و بعنوان تقویت کننده قد عمل می کند. شیر منبع عالی کلسیم است. علاوه بر این، ویتامین آ دارد که کلسیم را در بدن حفظ می کند. هم چنین حاوی پروتئین است که به ساخت سلول ها کمک می کند. شیر را می توان به راحتی هضم کرد و حداکثر جذب پروتیین را تسهیل کرد. شیر عاری از چربی و حاوی 100 % پروتیین است. حداقل 2 تا 3 لیوان شیر به صورت روزانه توصیه می شود.
علاوه بر شیر، غذاهای لبنی نیز باید برای قد مصرف شوند. غذاهای لبنی مثل پنیر، ماست، خامه دار و بستنی غنی از ویتامین های آ، ب، د و ایی هستند. هم چنین آن ها حاوی پروتیین و کلسیم هستند. ویتامین د و کلسیم برای رشد ضروری هستند. کاستی در ویتامین د می تواند منجر به افزایش قد شود. خوردن کلسیم کافی نیز مهم است، به خصوص در دوران بلوغ.

 

 

بهترین روش بلند شدن قد
علاوه بر افزایش قد، میوه ها و سبزیجات، نقش حیاتی در حفظ سبک زندگی سالم دارند. آن ها منبع بزرگی از ویتامین، فیبر، پتاسیم هستند. ویتامین آ به رشد استخوان ها و بافت ها کمک می کند. میوه هایی مثل ، گریپ فروت، انبه، طالبی، میوه ، هندوانه و زردآلو در ویتامین آ فراوان هستند. ویتامین آ در سبزیجات مثل هویج، نخود، کدوتنبل، کلم بروکلی، اسفناج، کلم، سیب زمینی شیرین و غیره یافت می شود. علاوه بر این، مرکبات، میوه ها، سیب زمینی و گوجه فرنگی نیز حاوی ویتامین ث هستند که به رشد سالم استخوان ها کمک می کنند و در قد یک فرد سهیم هستند.


جوجه یکی از بالاترین منابع پروتئین را در بین غذاهای حیوانی دارد . در حقیقت، مقدار بیشتری از پروتئین ها را برای تولید بافت ها و ماهیچه ها بدن فراهم می کند. علاوه بر مرغ، گوشت گاو منبع مهم پروتیین ها است اما حاوی چربی نیز هست که سطح کلسترول را افزایش می دهد.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.