2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه پنکیک ساده و خوشمزه

طرز تهیه پنکیک ساده و خوشمزه

طرز تهیه پنکیک ساده و بسیار خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا - پنکیک یک نان شیرین بسیار خوشمزه است که بسیاری از خانم هایی که بچه کوچک دارند از ان استفاده می کنند چرا که بچه های کوچک خیلی این نان را دوست دارند. 

 

طرز تهیه پنکیک ساده

مواد لازم برای تهیه پنکیک ساده 

 

شکر    یک قاشق غذاخوری
نمک    یک قاشق چای خوری
وانیل    یک قاشق چای خوری
بکینگ پودر    یک قاشق چای خوری
روغن مایع    یک قاشق غذاخوری
تخم مرغ    یک عدد
شیر    یک لیوان
آرد    یک و نیم پیمانه

 


دستور پخت پنکیک ساده 


ابتدا تخم مرغ را در یک ظرف مناسب بشکنید و هم بزنید سپس شکر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک دست شود در این مرحله می توانید شیر را به آن اضافه کنید.  با اضافه کردن شیر یکبار دیگر مواد را با هم هم بزنید تا یک دست شود حالا نوبت اضافه کردن آرد است. آراد را قبل از اینکه به مواد اضافه کنید سه بار الک کنید اینکار باعث می شود بافت آن نرم شده و مواد یکدست شود. سپس آراد و وانیل و نمک و بیکینگ پودر  را با هم ترکیب کرده و به مواد اضافه کنید. آنقدر هم بزنید که مواد کاملا یک دست شود. در آخر یک قاشق روغن را هم به آن اضافه کنید. حالا نوبت پختن است. یک تابه چدنی یا تابه ای نچسب را انتخاب کنید و روی اجاق قرار دهید شعله را کم کنید وقتی تابه به خوبی گرم شد با یک ملاقه کوچک از مواد بردارید و روی تابه بریزید. بعد از چند دقیقه روی مواد حالت حبابی می شود وقتی به این مرحله رسید یعنی پنکیک شما به مرحله ای رسیده که باید آن برگردانید. 

 


روش تزئین پنکیک 


برای اینکه پنکیک را تزئین کنید از مواد مختلف می توانید استفاده کنید ، شکلات  مایع ، کره بادام زمینی ، عسل و پودر قند و ... از جمله موادی هستند که می توانید با کمی ظرافت با آنها پنکیک را تزئین کنید. 

پنکیک ساده را چطور درست کنیم


نکته


برای اینکه پنکیک طعم بهتر و عطر زیادی بگیرد می توانید نصف لیوان شیر و نصف لیوان آب پرتقال به ان اضافه کنید و پنکیک پرتقالی درست کنید. 
پنکیک به دلیل شیرینی کمی که دارد یک صبحانه مناسب محسوب می شود.
تازه به تازه میل کردن پنکیک لذت آن را چند برابر می کند. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.