2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه شیرینی بامیه خانگی با روش پخت قنادی ها

طرز تهیه شیرینی بامیه خانگی با روش پخت قنادی ها

طرز تهیه شیرینی بامیه خانگی بلند و بسیار خوشمزه و مجلسی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -بامیه یکی از شیرینی هایی است که در ایام ماه رمضان بسیار استفاده می شود. هرچند این شیرینی در همه ماههای سال موجود است اما یک شیرینی مرسوم در سفره افطار ماه رمضان است. 
شیرینی بامیه را به راحتی می توانید در خانه تهیه کنید و از بهداشتی بودن آن مطمئن شوید. 

 


مواد لازم برای تهیه بامیه:


آرد: ۱ لیوان
آب: ۱ لیوان
تخم مرغ درشت: ۲ عدد
کره: ۵۰ گرم
شکر: ۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای شربت:
شکر: ۲ لیوان
آب: ۱ لیوان
گلاب: ۱/۲ لیوان
زعفران دم‌کرده: ۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو: ۱ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه شیرینی بامیه
طرز تهیه و دستور پخت شیرینی بامیه:


برای تهیه شیرینی بامیه ابتدا باید شربت آن را درست کنید. 
آب و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید و تمام شکر حل شود؛ سپس زعفران، گلاب و آبلیمو را اضافه کنید و پس از ۱۰ دقیقه که جوشید شربت را از روی حرارت بردارید . در ظرفی که شربت را در آن درست کردید با یک دم کنی ببندید و شربت را در جایی قرار دهید که حرارت خود را از دست ندهد و خیلی سرد نشود. 

 

 

حالا نوبت پخت شیرینی هاست. آب و کره را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به‌جوش بیاید. سپس آرد و شکر را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا خمیر جمع شود. در ادامه ۲ قاشق غذاخوری شربت به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کامل به خورد خمیر برود.
حدود ۱۰ دقیقه خمیر را با حرارت ملایم تفت دهید و مدام هم بزنید تا خمیر بپزد. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و پس از اینکه خمیر خنک شد تخم مرغ‌ها را به نوبت اضافه و خوب مخلوط کنید تا خمیری نرم و لطیف بدست بیاید.

 


داخل قابلمه مقدار زیادی روغن بریزید. خمیر را داخل قیف با سر ماسوره دار بریزید و در روغن قیچی کنید. سپس روی حرارت ملایم قرار دهید. بامیه‌ها را در حین سرخ شدن مرتب به هم بزنید تا به هم نچسبند و یکدست سرخ شوند. این مرحله حدود ۲۰-۳۰ دقیقه طول می‌کشد. پس باید کمی صبر و حوصله به خرج دهید.
قابلمه را خیلی پر نکنید تا بامیه‌ها حسابی پف کنند و داخلشان پوک شود. با کم نگه داشتن دمای روغن شیرینی فرم صاف‌تر و قشنگ‌تری پیدا می‌کند. قبل از ریختن سری دوم، بگذارید روغن از دما بیافتد و کمی خنک شود.
آنها را روی دستمال حوله‌ای بچینید تا روغن اضافه گرفته شود. سپس به همان صورت داغ به شربت ولرم اضافه کنید تا شربت را به خود جذب کنند .

 

 

نکته


بامیه ها را حدود سه دقیقه در شربت قرار دهید تا شیرینی کافی به خود بگیرد. 
در زمان ریختن خمیر داغ داخل شربت، شربت باید خنک شده باشد. البته نباید شربت را در یخچال قرار دهید اجازه دهید به دمای محیط برسد. 
موقعی که خمیر را داخل روغن می‌ریزید، روغن نباید داغ شده باشد. در غیر این صورت بامیه فرصت پف کردن پیدا نمی‌کند و ترد نمی‌شود.
توجه داشته باشید این شیرینی روغن زیادی مصرف می کند. 
وقتی روغن را داخل تابه ریختید هم زمان بامیه ها را هم داخل تابع قرار دهید تا بامیه و روغن با هم گرم شده و هم زمان بامیه سرخ شود. 
اگر دوست ندارید بامیه ها رنگ سرخ یا قهوه ای به خود بگیرد و رنگ طلایی را دوست دارید بازد زودتر بامیه ها را از روی اجاق بردارید. 
حرارت شعله را زیاد نکنید تا بامیه ها مغز پخت شود.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.