2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه مربای بهار نارنج زعفرانی و مجلسی بسیار خوشمزه

طرز تهیه مربای بهار نارنج زعفرانی و مجلسی بسیار خوشمزه

طرز تهیه مربای بهار نارنج بسیار خوشمزه و مجلسی را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -مربای بهار نارنج یک مربای بسیار خوشمزه و خاص و البته زیبا و خوش عطر است. بهار فصل مربای بهارنارنج است و با شکوفه های نارنج و پرتقال می توانید یک مربای بسیار خوشمزه درست کنید. 

مربای بهار نارنج

بیشتر بخوانید: چند نکته مهم که در پخت مربا باید بدانید

مواد لازم برای مربای بهار نارنج 

آب:پنج و نیم پیمانه
شکوفه نارنج :دو پیمانه 
شکوفه پرتقال:یک سوم پیمانه 
شکر دانه درشت :دو قاشق غذاخوری 
پودر شکر: یک پیمانه 
نمک:یک قاشق چایخوری 
آب لیمو تازه: دو قاشق غذاخوری

 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه مربای به بسیار خوشرنگ و مجلسی + دستور پخت سرآشپزهای رستوران



دستور پخت مربای بهار نارنج


ابتدا باید تلخی شکوفه های نارنج و شکوفه های پرتقال را بگیرید برای اینکه شکوفه ها را در آب جوش بریزید و نزیدک به یک ساعت بجوشانید. بعد از یک ساعت آبکشی کنید. با اینکار تلخی شکوفه ها کاملا از بین می رود. 


حالا نوبت درست کردن شهد است. شکر دانه درشت را در دو لیوان آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کاملا شکر در آب حل شود. 
در مرحله بعد شکوفه ها جوشانده شده را داخل شهد بریزید و مدت هفت تا هشت دقیقه زمان بدهید تا در این آب قل بخورند. اگر ناخالصی هایی مثل کاسبرگ روی آب دیدید، آنها را جمع کنید. بعد شکوفه ها را آبکش کنید. البته آب را نباید دور بریزید ، آن را در یک ظرف دیگر قرار دهید و مجددا به قابلمه برگردانید تا بجوشد و خوب قوام بیاید. حالا دوباره شکوفه ها را به مواد اضافه کنید و پودر شکر را روی مواد بریزید. نمک را هم اضافه کنید. نمک به استحکام شکوفه ها کمک می کند. 

مربای بهار نارنج خوب


اجازه دهید مواد به مدت ده دقیقه همه با هم بجوشد وترکیب شده و قوام بیاید. در آخر دو قاشق آبلیمو را به مواد اضافه کنید تا از کپک زدن آن جلوگیری کند. 
زیر اجاق را خاموش کنید. یک دستمال کلفت روی مواد بی اندازید و یک ساعت در همان حالت رها کنید تا به دمای اتاق برسد. بعد مربای اماده شده را داخل ظرفهای شیشه ای بریزید و در آن را محکم ببندید تا هوا نکشد. 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه " مربای گل نسترن" بسیار خوشمزه و مجلسی+ نکات مهم سرآشپزها


نکته


می توانید به مربای بهار نارنج زعفران هم اضافه کنید و رنگ آن را زیباتر کنید. 
وانیل یا دارچین هم می توانید به این مواد اضافه کنید اما ممکن است عطر آنها مخلوط شده و شما دوست نداشته باشید. بهارنارنج مربایی بسیار خوش عطر است. 
مربا را حتما در یخچال نگهداری کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.