2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روش خشک کردن توت سفید در منزل بسیار خوشمزه و نرم

روش خشک کردن توت سفید در منزل بسیار خوشمزه و نرم

توت سفید خوراکی است که می توان به جای قند و همچنین به عنوان تنقلات از آن استفاده کرد. چند روش خشک کردن توت سفید را اینجا بخوانید.

جامعه پویا - توت یک میوه بهاره است که در ماههای اردیبهشت و خرداد به بار می نشیند و فقط دو ماه وقت وجود دارد تا این میوه پرخاصیت را برای کل سال آماده کنید. 
توت سفید را به صورت خشک هم می توانید استفاده کنید. خشک کردن توت کار بسیار آسانی است برای اینکه توت های شما نرم و سفید باقی بماند چند روش را به شما توصیه می کنیم .

 


خشک کردن توت مقابل آفتاب


برای اینکه توت را مقابل آفتاب خشک کنید باید روش خاصی را در پیش بگیرید.
ابتدا توت هایی که خریداری کرده اید را در آب و مواد ضدعفونی کننده شست و شو بدهید. توت میوه بسیار ظریفی است توجه داشته باشید باید با احتیاط آن را بشویید. 
بعد از گذشت یک ربع توت را از آب جدا کنید و در یک ظرف بزرگ بریزید. 
وقتی خوب آبگیری شد یک ملحفه نخی بزرگ در جایی ثابت پهن کنید. توت ها را با آرامش زیاد و با فاصله روی ملحفه قرار دهید . بعد به مدت یک روز جلوی آفتاب رها کنید. توت ها کاملا خشک و یک دست شده و حالت طلایی به خود می گیرد. 

 

خشک کردن توت سفید
خشک کردن توت در سایه


خشک کردن توت در سایه نیز مزایای بسیاری دارد مثلا اینکه می توانید این توت ها را با نرمی زیاد در طول سال استفاده کنید. بعد از اینکه توت های درشت و یک دست را شستید و آب آن کاملا رفت . ملحفه ای تمیز آماده کنید توتها را با فاصله زیاد روی ملحفه بریزید وقتی توتها در سایه است چند روزی طول می کشد تا خشک شود اما وقتی خشک شد توت ها کاملا نرم است و کپک هم نمی زند. توجه داشته باشید توت ها باید کاملا آب خود را از دست بدهد اما نرمی خودش را حفظ کند. برای اینکه این اتفاق بیفتد هر روز توت ها را چک کنید وقتی به نرمی که دوست دارید رسید و توت ها رنگ طلایی گرفت می توانید آن را جمع آوری کنید. 
توت ها را ظرف شیشه ای قرار دهید و در یخچال یا جای خشک و خنک نگهداری کنید. 

 


خشک کردن توت با مایکروویو


برخی خانم ها با مایکروویو توت را خشک می کنند هرچند ما طرفدار استفاده محصولات بدون اشعه هستیم اما استفاده از مایکروویو  گاهی به دلیل سرعت بالای زندگی اجتناب ناپذیر است. 
بهتر است توت را بعد از تمیز کردن در کف سینی مایکروویو بریزید و روی دمای 80 درجه به مدت 15 دقیقه قرار دهید. توت ها خشک می شود اما از این روش برای خشک کردن توت زیاد استفاده نکنید. 
در مواقع ضروری از آن استفاده کنید. 


نکته 


توت ها وقتی در سایه و یا جلوی افتاب خشک می شوند خواص خود را حفظ 
می کنند بنابراین بهتراست از این میوه بسیار پرخاصیت به صورت خشک و طبیعی استفاده کنید.
توت را باید یا مقابل افتاب یا در سایه خشک کنید اگر نیمی از فرایند خشک شدن در آفتاب و نیمی در سایه باشد حتما توت ها سیاه می شود. 
دمای محلی که توت در حال خشک شدن است نباید تغییر کند چون باعث سفتی آن می شود. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.