2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
قرص مگنیفورت  چه خواص و عوارضی دارد

قرص مگنیفورت چه خواص و عوارضی دارد

قرص مگنیفورت یک مکمل دارویی است که متشکل است ویتامین ها و املاحی است که بدن نیاز دارد همه خواص و مضرات قرص مگنیفورت را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -مگنیفورت یک قرص مکمل است که به دلیل داشتن ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن کاربردهای زیادی دارد. 


ضعف در عضلات، پوکی و شکنندگی استخوان‌ها و ضعف اعصاب؛ اگر به هر یک از علائم ذکر شده دچار هستید، شاید بتوانید علت را در میزان منیزم بدن خودتان جستجو کنید؛ ماده معدنی بسیار ضروری ای که بدون آن بدن ما قادر به عملکرد طبیعی خود نخواهد بود. جالب است بدانید که ۶۰% کل منیزیم موجود در بدن، در استخوان‌های ما وجود دارد. در بسیاری از ما کمبود جدی آن به همراه بعضی از ویتامین‌ها، عواقبی را به همراه آورده است که بی آنکه بدانیم زندگی روزمره ما را متاثر ساخته است.

 

قرص مگنیفورت چه خواصی دارد
قرص مگنیفورت چه خواصی دارد 


قرص مگنیفورت که با نام کپسول منیزم مگنیفورت نیز شناخته می‌شود، انتخاب بسیاری از افراد برای جبران این کاستی‌ است. مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز نیز در این مقاله قصد دارد تا درباره فواید قرص مگنیفورت و ترکیبات آن توضیحاتی ارائه دهد. هچنین به عوارض مصرف مگنیفورت نیز در این مقاله خواهیم پرداخت.

 

مکمل مگنیفورت منبع غنی‌ای از منیزیم دریایی، ویتامین B۱، ویتامین B۶، ویتامین D و ویتامین K۲ است. با هر بار مصرف کپسول منیزیم مگنیفورت، ما ۱۵۰ میلی گرم منیزم دریایی، ۹۹ میلی گرم ویتامین ب۱،  ۲۰ میلی گرم ویتامین ب۶، ۴۰۰ واحد ویتامین D3 و ۵۰ میلی گرم ویتامین کا۲ برای بدن خود فراهم می‌کنیم. برای آشنایی با فواید قرص مگنیفورت باید با ترکیبات موجود در این فرآورده بیشتر آشنا شوید.

 


ویتامین B۱ (تیامین)


به منظور آشنایی با فواید قرص مگنیفورت با تیامین نیز باید آشنا شوید. ویتامین B۱ یکی از ویتامین‌های محلول در آب است که اولین بار به عنوان درمان بیماری بری بری شناخته شد. تیامین نقش مهم و حیاتی در متابولیسم و سوخت و ساز کربوهیدرات‌ها و عملکرد عصبی بدن بازی می‌کند. ویتامین B۱ که با مصرف مگنیفورت به میزان زیادی تامین می‌شود، در بسیاری از مواد غذایی با چگالی اندک یافت می‌شود. یکی از مغذی ترین مواد برای تامین تیامین انواع غلات است.

 

همچنین این ویتامین در برنج قهوه‌ای، محصولات گوشتی، سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات و غذاهای دریایی یافت می‌شود. با وجود آنکه غلات منبع غنی ای از ویتامین B۱ به شمار می‌روند، بیشتر این ماده حیاتی در فرآیند آماده سازی غلات از بین می‌رود. حرارت، اکسیداسیون و یونیزه کردن همگی از فرآیندی هایی هستند که تیامین را از بین می‌یرند. اما این ویتامین در برابر یخ زدگی مقاوم است.

 

 

همان‌طور که در بالا گفته شد با مصرف مگنیفورت و یا کپسول منیزیم مگنیفورت شما ۹۹ گرم ویتامین B۱ برای بدن خود تامین می‌کنید. با توجه به ماندگاری اندک این ویتامین و از بین رفتن بخش زیادی از آن در فرایندهای صنعتی، این میزان کمک شایانی به سلامت بدن خواهد کرد. کمبود تیامین معمولا با بی اشتهایی و کاهش چشمگیر وزن همراه است. اختلالات عصبی و ضعف عملکرد قلب نیز از دیگر علائم کمبود ویتامین B۱ هستند.

در انسان‌ها، فقدان تیامین کافی ممکن است در نهایت حتی منجر به بری بری، کاهش هوشیاری و گیجی، تحلیل رفتن عضلات، ورم یا دراپسی (تجمع غیر طبیعی اب در زیر پوست)، نوروپاتی محیطی (التهاب اعصاب محیطی)، تاکی کاردی (افزایش ضربان قلب) و کاردیومگالی (بزرگ شدن غیر طبیعی قلب) شود.

 

عوارض قرص مگنیفورت چیست


کمبود ویتامین B۱ سیستم عصبی را متاثر می‌سازد و می تواند باعث نوروپاتی محیطی شود که یکی از عوارض آن احساس مور مور شدگی در انگشتان پا، سوزش و درد در پاها، حساسیت و گرفتگی عضلات پا و سختی در برخاستن است.

 

 

فواید ویتامین B۶

 


ویتامین B۶ یا پیرودیکسین نیز مانند تیامین، از ویتامین‌های خانواده B بوده و محلول در آب است. نقش اصلی این ویتامین سوخت و ساز پروتئین‌ها است. پرودیکسین نیز به وفور در بسیاری از مواد غذایی ماند گوشت‌ها، غلات، سبزی‌ها و دانه‌ها یافت می شود. به نظر می‌رسد که منایع حیوانی تامین کننده ویتامین B۶ بیشتر زیست فراهمی هستند.

در اینجا ذکر این نکته را ضروری می‌دانیم که مصرف مداوم و زیاد الکل ممکن است مانند B۱ این ویتامین را نیز در بدن کاهش دهد. بسیاری از افراد هزینه بسیاری را برای خرید انواع مکمل‌های مفید می‌پردازند ولی عادات غلط زندگی مانند اعتیاد به مواد مخدر یا مصرف الکل تلاش آنها را بی‌ثمر خواهد کرد. به دلیل آنکه کمبود ویتامین B۶ باعث اختلال در سوخت و ساز بدن می‌شود، با فقدان این ویتامین عوارضی مانند تغییرات عصبی، تغییرات در پوست، احساس ضعف، بی خوابی،  نوروپاتی محیطی (التهاب اعصاب محیطی)، ترک خوردگی لب‌ها و ورم دهان ظاهر خواهند شد. همچنین ضعیف شدن سیستم دفاعی سلولی و از عوارض شایع این نوع کمبود در بدن هستند.

 

 

فواید ویتامین K۲


تامین ویتامین K۲ برای بدن یکی از فواید قرص مگنیفورت است. وجود این ویتامین یکی از نیازهای کاملا ضروری بدن برای حفظ استحکام استخوان‌ها و سلامت رگ‌ها و شریان‌ها است. این ویتامین کلسیم را از چرخه خون کسب کرده و از آن برای رشد و استحکام استخوان‌ها بهره می‌گیرد. به این ترتیب ویتامین K۲ مانع رسوب کلسیم در شریان‌ها، کلیه‌ها و سایر اندام‌های حساس خواهد شد. تحقیقات اخیر همچنین نشان داده اند که ویتامین K2 بر سوخت و ساز مغز موثر است.

 

 

فواید ویتامین D۳


نقش بیولوژیکی ویتامین D تنظیم سطح کلسیم و فسفات در بدن است. ویتامین D3 در اثر واکنش‌های فوتو شیمیایی اشعه‌های فرابنفش نور خورشید در پوست ساخته می‌شود. با توجه به نقش موثری که این ویتامین در سلامتی ایفا می‌کند، افرادی که به میزان کافی از نور خورشید بهره نمی برند، می‌توانند آن را از طریق مصرف مکمل های مگنیفورت تامین کنند. معمولا افرادی که به دلیل جغرافیای کشور خود یا نوع پوشش به خصوص خود قادر به تامین مقدار کافی ویتامین D نیستند با عوارض شدیدی مواجه خواهند شد. ویتامین D در حفظ سلامت کلیه‌ها بسیار ضروری است. این ویتامین همچنین، در جریان خون به عنوان یک هورمون ظاهر می‌شود و نقش موثری در سلامت و استحکام استخوان‌ها ایفا می‌کند.

 

 

ویتیامین D تامین شده با مصرف مگنیفورت تنها ویتامینی است که در منابع طبیعی غیر حیوانی یافت نمی‌شود. این ویتامین از نوع به خصوصی از گلسنگ‌ها گرفته می‌شود. این گیاهان معمولا در کانادا، اسکاندیناوی و ایرلند رشد می‌کنند، وحشی هستند و گونه گیاهی در حال انقراضی به حساب نمی‌آیند. بنابراین بهره گیری از فواید قرص مگنیفورت شامل حال گیاه‌خواران و وگان‌ها نیز می‌شود.

 

 


اکنون پس از بررسی کامل ترکیبات مگنیفورت می‌توانیم بگوییم که مصرف این محصول مزایای زیر را به همراه دارد:

با مصرف مگنیفورت کاهش میزان و تکرار درد عضلات را تجربه خواهید کرد.
در بسیاری از موارد مصرف کپسول منیزیم مگنیفورت به میزان زیادی گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.
این مکمل همچنین به سلامت اعصاب و دستگاه عصبی بدن شما کمک خواهد کرد.
مگنیفورت چگالی و استحکام استخوان‌ها را افزایش می‌دهد.
مصرف مگنیفورت علائم ناشی از مسمومیت با مصرف الکل را کاهش می‌دهد.
کپسول مگنیفورت علائم قبل از قاعدگی را به میزان چشمگیری تسکین می‌بخشد.
مصرف مگنیفورت در کاهش میگرن و انواع سردرد موثر است.

 

عوارض قرص مگنیفورت

برای قرص مگنیفورت عارضه خاصی گفته نشده اما توصیه شده زنان باردار و شیرده بدون توصیه پزشک از این قرص استفاده نکنند. 

 


آیا قرص مگنیفورت برای ریزش مو  مناسب است ؟


به جز ویتامین‌ها برخی املاح معدنی نظیر آهن، زینک و منیزیم نیز در حفظ سلامت ساختار مو نقش دارند. منیزیم عملکرد فولیکول مو را بهبود بخشیده و به این طریق به افزایش استحکام ساختار تارهای مو کمک می‌کند. بنابراین فواید قرص مگنیفورت حتی در ریزش مو نیز می‌تواند دیده شود. از طرف دیگر ویتامین B6 نیز در کاهش ریزش مو نقش دارد به طوری‌که کمبود این ماده مغذی می‌تواند یکی از عوامل طاسی در مردان باشد. از دیگر ویتامین‌های گروه ب، ویتامین ب۱ نیز در این محصول موجود است که آن هم در حفظ سلامت مو بی‌تاثیر نیست.
منبع: مثبت سبز

نکته : انچه در بخش سلامت پایگاه خبری جامعه پویا منتشر می شود جنبه اطلاع رسانی دارد. قبل از استفاده از داروها حتما با پزشک خود مشورت کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.